آخرین شرایط سربازی ستاره تیم ملی

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، رئیس فدراسیون والیبال گفت: موضوع خدمت سربازی امین اسماعیل نژاد پیچیده است و در حال آنالیز و برطرف مشکل آن هستیم.

آخرین شرایط سربازی ستاره تیم ملی

محمدرضا داورزنی در خصوص آخرین شرایط خدمت امین اسماعیل نژاد اظهار کرد: این موضوع مقداری پیچیده است. او از ابتدا غیبت داشت و به همین علت شامل مقرراتی می شود که دست ما نیست و دست نیرو های مسلح است، البته در این زمینه مکاتباتی با وزارت ورزش انجام دادیم و وزارت نیز با ستاد کل نیرو های مسلح مکاتبه و درخواست نموده او به عنوان سرباز قهرمان در اختیار فدراسیون باشد.

داورزنی گفت: از این طریق در پی آن هستیم تا اسماعیل نژاد در باشگاهی که می تواند آمادگی اش را حفظ کند بازی نموده و برای سال سخت تیم ملی والیبال آماده شود. جلسه ای هم با حضور دوستانمان در نیروی انتظامی و تربیت بدنی نیرو های مسلح در فدراسیون برگزار کردیم، جلسه به این شکل دنبال شد که اسماعیل نژاد را با عنوان سرباز قهرمان در اختیار فدراسیون بگیریم، اما اجازه بازی در باشگاه دیگری را ندارد.

وی ادامه داد: هماهنگی مربوط به این موضوع باید در ستاد کل نیرو های مسلح به وجود بیاید تا بتواند در باشگاه دیگری به عنوان سرباز قهرمان بازی کند. منتظر جلسه با دوستانمان در ستاد کل هستیم تا موضوع را جلو ببریم.

وی اظهار کرد: نگرانی ما بیشتر به غیبت او برمی شود، سال گذشته نیز به تیم شهداب مقاومت یزد مأمور شده بود، اما دوستان ستاد کل اعتقاد دارند غیبت اسماعیل نژاد به قوت خود باقی است، ضمن اینکه در معرفی خودش به ستاد نیز تاخیر داشته و وقتی دفترچه گرفته دیر خودش را معرفی نموده است، به همین علت دیر رفتن او نیز سبب برخورد های قانونی خواهد شد. به جرأت می توانم بگویم روزی نیست که موضوع این بازیکن را از ستاد نیرو های مسلح و وزارت ورزش پیگیری نکنیم، اما آن ها نیز مقرراتی دارند، دوستان ما در ستاد نیرو های مسلح به ویژه نیروی انتظامی از ما خواستند با توجه به اینکه امین به طور قانونی سرباز است و هیچ جای دیگری نمی تواند خدمت کند، اجازه بدهند یک تا دو ماه برای باشگاه پاس بازی کند و سپس تکلیفش معین شود.

رییس فدراسیون والیبال اضافه نمود: اسماعیل نژاد جزو ورزشکارانی نیست که به او بگوییم می تواند بازی کند یا نه، سربازی است که به وسیله خود ستاد نیرو های مسلح باید تکلیفش معین شود. طبق اتفاقاتی که تا به امروز افتاده او سرباز و در اختیار باشگاه پاس است و این باشگاه نیز علی القاعده می تواند از او استفاده کند. در حقیقت یکی از آن 20 نفری است که از ابتدا اعلام نموده بودند، اما به این علت که می خواستیم سرباز قهرمان شود و در باشگاه دیگری از امین استفاده کنیم، فعلا این مجوز صادر نشده و بلاتکلیف است. باشگاه پاس می تواند از او بازی بگیرد یا نگیرد، اما مشخص تکلیفش در اختیار این مجموعه است.

داورزنی گفت: در پی این هستیم به وسیله مکاتبه با ستاد کل نیرو های مسلح مشکلش را حل کنیم، از طرفی وزارت ورزش شرایطی دارد که باید ستاد کل و نیروی انتظامی نیز یاری نمایند، و قطعا اسماعیل نژاد از سرمایه های ارزشمند و ملی ما است و امیدواریم مشکل حل شود.

رئیس فدراسیون والیبال بعلاوه پیرامون این که اسماعیل نژاد اعلام نموده اگر قرار است برای پاس بازی کند ترجیح می دهد به پادگان برود و لباس نظامی بر تن کند، گفت: امین انتظار نداشت چنین اتفاقی برایش بیفتد و انتظار داشت به عنوان یک سرمایه ملی شرایط خودش را حفظ کند. قرار بود بلافاصله پس از عید برای لیگ ملت ها، مقدماتی المپیک و بازی های دیگر خودش را آماده کند، اما مقداری دچار مشکل شده است به همین علت گلایه خود را نسبت به فدراسیون و ستاد کل خاطرنشان کرد، اما با توجه به این که سرباز در اختیار است کاری نمی توان انجام داد.

وی پیرامون این پرسش که سال آینده تیم ملی والیبال بازی های آسیایی و هم مقدماتی المپیک را پیش رو دارد، در این شرایط آیا تیم اصلی را به بازی های آسیایی اعزام خواهید کرد یا خیر؟ اضافه نمود: سال آینده لیگ ملت ها را داریم که خردادماه برگزار می شود، میزبان مسابقات آسیایی نیز تهران است. به فاصله خیلی کمی بازی های آسیایی را در پیش داریم که در چین برگزار می شود، بلافاصله مسابقات انتخابی المپیک را داریم، تیم ملی ما باید در همه این تورنمنت ها شرکت کند. مشغول برنامه ریزی هستیم تا معین شود در بازی های آسیایی، قهرمانی آسیا و در انتخابی المپیک با چه تیمی و چه شرایطی شرکت کنیم.

داورزنی بعلاوه درباره ابقای کمپدلی به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال بانوان گفت: او تا سال آینده با ما قرارداد دارد و این قرارداد هم با فدراسیون دنیای والیبال است، با توجه به سوابق و تجربیاتی که کمپ دلی در کار کردن با رده های پایه دارد، می خواهیم نسل جدیدی از بازیکنان 16 سال را که قرار است در مسابقات آسیایی شرکت نمایند، آماده کنیم. این رخ داد تا دختران و پسران ما برای رقابت های زیر 16 سال آماده شوند، اکنون نیز سرمربی تیم ملی بانوان برای تماشای مسابقات به شمال رفته و امیدواریم با توجه به استعدادیابی در رده سنی 14 و 15 سال نفرات خوبی را برای تیم زیر 16 سال انتخاب کند.

داورزنی بعلاوه در خصوص آخرین شرایط همکاری بهروز عطایی با تیم ملی بزرگسالان اظهار کرد: او با قوت به کارش ادامه می دهد.

رییس فدراسیون والیبال بعلاوه در خصوص مشکل دریافت ویزا برای ورزشکاران کشورمان تاکید نمود: در والیبال برای همه تیم ها به موقع اقدام نموده و ویزا گرفتیم، شاید اعزام تیم به فیلیپین مقداری با تاخیر روبرو شد، اما قبل از اعزام برای کل تیم ویزا صادر شد. البته این موضوع مقداری به انجام اقدامات به موقع بازمی شود، سفارتخانه ها هم بهانه هایی دارند و می گویند به علت محدودیت های اینترنتی از لحاظ انجام اقدامات اداری مشکل دارند که به نظر این بهانه خوب نیست، دوستان باید به بحث ورود و یاری نمایند. بیشتر اعزام تیم های ورزشی در نیمه اول سال انجام می شود، مثلا در خصوص خود والیبال از اردیبهشت مسابقات بین المللی شروع می شود و از مهر تا اردیبهشت نیز رقابت های داخلی انجام می شود.

داورزنی در ادامه گفت: مسابقات باشگاه های دنیا را نیز در آذرماه پیش رو داریم، حدود 20 روز دیگر میزبان مسابقات آسیایی ساحلی در بندرعباس هستیم، البته رویداد مستر آسیا و مردان آسیا را در این شهر برنامه ریزی کردیم. مسابقات لیگ مرکزی آسیا نیز به میزبانی پاکستان برگزار خواهد شد و سعی داریم تیمی که اکنون در قالب تیم شمس تمرینات آماده سازی را انجام می دهد و تیم نوجوانان است با کمی تقویت به این تورنمنت اعزام کنیم. یکی از راه های توسعه و ارتقای والیبال کسب میزبانی های مختلف و شرکت در تورنمنت های مختلف است.

وی در خصوص بعضی نقدها نسبت به حضور مربیان داخلی در رده پایه خاطرنسان کرد: با مربیان داخلی در رده جوانان و نوجوانان قهرمان دنیا شدیم. هفته آینده جلسه آسیب شناسی سه رده سنی نوجوانان که نایب قهرمان آسیا شد و تیم جوانان که قهرمان آسیا شد را پیش رو داریم، شرایط تیم بزرگسالان را هم مشاهده کردید، تا به امروز سفت و سخت بهروز عطایی تا المپیک سرمربی ما خواهد بود. روز های سختی را پیش رو داریم، زیرا شرایط انتخابی المپیک سخت است و این گونه نیست که به راحتی مجوز حضور در المپیک برای ما صادر نموده باشند و همه چیز آماده باشد.

وی گفت: باید کوشش مضاعف انجام داده و نقاط ضعف خود را رفع کنیم. رقبای سرسختی داریم، 24 کشور رنکینگ دنیا در سه گروه 8 تیمی تقسیم می شوند و از هر گروه فقط 2 تیم بالا می رود، 6 سهمیه از این طریق کسب می شود و فقط 6 سهمیه دیگر می ماند که باید پس از رقابت لیگ ملت های سال 2024 و اتمام مرحله گروهی آن مسابقات 5 تیم انتخاب می شوند، رنکینگ برای ما بسیار اهمیت دارد. بهروز عطایی پس از رقابت های المپیک 2024 به عنوان سرمربی تیم بزرگسالان انتخاب شد و در آسیا قهرمانی به دست آورد، ولی فرصت او همین مسابقات دنیای و لیگ ملت ها بود.

داورزنی توضیح داد: در مسابقات دنیای میثم صالحی را نداشتیم، جواد کریمی را نصفه و نیمه در اختیار داشتیم، اصغر مجرد در اواخر مسابقات با آمادگی ناقص به تیم اضافه شد، تیم دگرگون شده ای را به لیگ ملت ها بردیم، اما خوب کار کردیم. در مسابقات قهرمانی دنیا نیز در گروهی قرار گرفتیم که به جز بازی ما با هلند سایر ملاقات ها نتیجه اش همان شد که انتظار داشتیم.

وی اضافه نمود: باید نقاط ضعفمان را در تیم ملی بزرگسالان رفع کنیم تا ضمن کسب سهمیه المپیک از جایگاه خودمان نیز دفاع کنیم.

رییس فدراسیون والیبال در پاسخ به این پرسش که قرار است در کنار عطایی یک مربی خارجی نیز قرار بگیرد، گفت: آنالیز های لازم را انجام می دهیم تا هر چیزی که احتیاج باشد تامین شود.

وی در خاتمه در خصوص این که اعلام نموده بود اگر بازنشسته شود از فدراسیون خواهد رفت، گفت: باز هم بیکار شدید و از این سوال ها پرسیدید! من دوباره تاکید می کنم بازنشسته نیستم.

منبع: فرارو

به "آخرین شرایط سربازی ستاره تیم ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط سربازی ستاره تیم ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید