ارائه توضیحاتی درباره دلیل تاخیر پرواز ایرلاین ها و عدم اطلاع رسانی مناسب به مسافران

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، ایسنا/ براساس خبرهای بدست رسیده، ارائه توضیحاتی درباره دلیل تاخیر پرواز ایرلاین ها و عدم اطلاع رسانی مناسب به مسافران صورت گرفت.

ارائه توضیحاتی درباره دلیل تاخیر پرواز ایرلاین ها و عدم اطلاع رسانی مناسب به مسافران

در حالی که در ماههای گذشته درخواست شرکتهای هواپیمایی برای افزایش قیمت بلیت با مخالفت روبرو شده و آنطور که سازمان هواپیمایی کشوری عنوان نموده، به تایید ستاد تنظیم بازار نرسیده بود، با کاهش پرواز در بعضی مسیرها اینطور عنوان شد که شرکتهای هواپیمایی عمدا نسبت به کاهش ارائه پروازها اقدام می نمایند؛ هر چند این نظر از سوی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی رد شد. البته اسعدی سامانی با بیان اینکه ظرفیت ناوگان هوایی کشور روند کاهشی دارد، گفته بود که تقاضا برای سفر در بخش هوایی در نوروز 1402 افزایش خواهد داشت و با توجه به محدودیت های موجود نمیتوان به کل تقاضای بازار پاسخ داد.

از سوی دیگر در بعضی از پروزها هم شاهد تاخیر یا تغییر زمان پرواز هستیم که این مساله هم به صورت مناسبی به مسافران اطلاع رسانی نمی گردد. تا جایی که 46 درصد از پروازهای برنامه ای ایرلاین های داخلی در دی تأخیر داشتند و میانه زمان تأخیر این پروازها هم 100 دقیقه بود. با وجود این آخرین اصلاحیه آیین نامه، حقوق مسافر درباره تاخیر یا لغو پروازها به صورت شفاف اطلاع رسانی نموده و مسافران می توانند مطابق با این آیین نامه حقوق خود را پیگیری نمایند.

در این راستا محمد محمدی بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره اینکه دلیل جابجایی زمان پرواز بعضی شرکت های هواپیمایی چیست، شرح داد: برنامه پروازی ایرلاین ها تعیین است، اما محتمل است بلیت ها از آژانس های مسافرتی خریداری شده که خود آژانس با تغییر ساعت پرواز پیامک ارسال کند و ایرلاین به صورت مستقیم پیامک ارسال ننموده باشد.

وی گفت: باید ببینند که این تغییر در برنامه از سوی آژانس اعلام شده یا از طرف شرکت هواپیمایی اما کسانی که به صورت مستقیم از شرکت های هواپیمایی خرید نموده باشند، باید براساس شماره تلفن همراهی که در سامانه ثبت نموده اند، تاخیر در زمان پرواز به آنها اعلام گردد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به اینکه اگر دلیل تاخیر پیش آمده از سوی شرکت هواپیمایی باشد، تکلیف چیست، گفت: بخشی از این تاخیرها با توجه به شرایط پیش آمده در شرایط فعلی قانونی است و بخشی هم غیر قانونی است؛ اما در صورتی که تاخیرها غیر قانونی باشد، مسافران می توانند در سازمان هواپیمایی کشوری نسبت به شکایت اقدام نمایند که سازمان در راستای انجام وظیقه خود به این موضوع رسیدگی می نماید.

منبع: همگردی

به "ارائه توضیحاتی درباره دلیل تاخیر پرواز ایرلاین ها و عدم اطلاع رسانی مناسب به مسافران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه توضیحاتی درباره دلیل تاخیر پرواز ایرلاین ها و عدم اطلاع رسانی مناسب به مسافران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید