اساسنامه دانشگاه پیغام نور در شورای عالی انقلاب فرهنگی آنالیز و اصلاح می گردد

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از آنالیز و اصلاح اساسنامه دانشگاه پیغام نور در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی اطلاع داد.

اساسنامه دانشگاه پیغام نور در شورای عالی انقلاب فرهنگی آنالیز و اصلاح می گردد

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ سفر و گردشگری، منصورکبگانیان، دبیر نقشه جامع علمی کشور در جمع وبلاگ سفر و گردشگری با اشاره به شایعات تقلب علمی در ایران گفت:پیشرفت علمی ما در دنیا به 89 صدم درصد رسیده و اگر این عدد به یک نزدیک گردد می توان کاملا از تاثیر استنادی در سطح دنیا راضی بود. این میانگین دنیای است ما هنوز در ارتباط با کیفیت خودمان نقد هایی داریم نه آنچنانی که بعضی از رسانه های بیگانه اعلام کردند، بزرگنمایی کردند این موضوع را همین طور در ارتباط با بعضی مقالات که احیانا خطا یا نکات غیر قابل قبولی در آن ها بوده آنالیز می کنیم. یک مقدار نگران این اعداد هستیم. شورای عالی انقلاب فرهنگی حساس است و این نیست که چشم بسته از همه کار ها دفاع کنیم.

وی اضافه کرد:تعبیربه تقلبات علمی شده، که بعضی از این ها واقعا تقلب علمی نیست. ولی بعضی موارد در نوشتن اسم ها و استناد به مقالات دیگر ممکن است ناآگاهی نویسندگان باشد که برخورد قانونی صورت می گیرد، که می توان از پایگاه استنادی asc که ریاست آن به عهده وزیر علوم است درخواست که این موضوع حتما آنالیز گردد.

کبگانیان یادآور شد: در این جلسه در مورد تقلبات علمی آنالیز خوبی شد و همگان تاکید کردند که آنچنان که می خواهد کیفیت هارا زیر سوال برود نبوده است بلکه جزئیاتی است که باید رفع گردد.

وی ادامه داد:محور دوم در این گزارش این است که بعضی از کشور های منطقه و رقبا رو آنالیز می کنیم، بودجه بسیار خوبی که در بعضی از کشور ها برای بخش فضایی و پروژه های فضائی شان اختصاص دادند آنالیز شد و اعلام نگرانی به بعضی از مسئولین ذیربط داشتیم که باید این بودجه ها در کشور ما رصد گردد، متاسفانه یک مقدار به علت مسائل، بودجه تقلیل پیدا نموده است که باید جبران گردد.

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور یادآور شد:در دستور دوم جلسه ستاد نقشه جامع علمی کشور، سیاست های اجرایی اشتغال دانش آموختگان را آنالیز شد، یکی از بند ها و مواد مربوطه به ماده 5 باقی مانده بود، محتوای آن تایید شده بود، ولی میان مرجع پیگیری و نهاد مسئول اختلاف نظر بود، که کار کارشناسی انجام شد و به تصویب رسید. مرجع پیگیری ماده 5 این سیاست ها در دبیرخانه شورای عالی وزارت کار است و از این وزارت خانه درخواست گزارش کار خواهیم کرد، بنابراین مصوبه سیاست های اشتغال تکمیل و در مرحله ابلاغ آن نهاده شد. تصویب نهایی انجام شد و به دستگاه ها ابلاغ شد.

کبگانیان با اشاره به آنالیز درخواست های دانشگاه پیغام نور گفت: درخواستی که دانشگاه پیغام نوردر مورد طبقه بندی و اجرای سیاست های آمایشی و اساسنامه این دانشگاه بود که در اساسنامه خطایی اجرا شده بود که تذکر لازم داده شد. از دانشگاه خواسته شد اساسنامه های قبلی که در آن تغییر ایجاد شده، اما به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی نرسیده حتما در اولین فرصت ارجاع داده گردد و مراحل تصویب قانونی خود را طی کند.

وی گفت: در مورد اجرای آمایش آموزش عالی و منطقه بندی اختلاف نظر وجود دارد و قرار شد که با ماموریت های خاص دانشگاه پیغام نورسنجیده گردد، چرا که نمی گردد دانشگاه پیغام نور را با دانشگاه های دیگر مقایسه کرد. دانشگاه پیغام نور در فضای مجازی، امکانات الکترونیکی ویژه باید داشته باشد البته محدودیت های نیز از سوی ریاست دانشگاه اعلام شد که بعضی از محدودیت ها زیر ساختی است که باید جبران گردد.

کبگانیان گفت: بر اساس جمع بندی ها و پیشنهادات قرار شد که ریاست دانشگاه با همکاری دبیرخانه ستاد نقشه جامع علمی کشور با توجه به ویژگی های خاص این دانشگاه، طرح آمایشی و پیشنهاد اساسنامه و بحث منطقه ای بازنگری نمایند که با کار کارشناسی این محور ها طرح مجدد گردد. با این شکل فعلا به تصویب نرسید. دلیل مسئولان دانشگاه این است که پیغام نور، دانشگاه خاصی است و نمی گردد مانند سایر دانشگاه ها بحث آمایش را داشت. بلکه باید در نوع رشته ها و در نوع واحد ها و مراکز آنالیز خاصی گردد که در دبیرخانه ستاد آنالیز و در جلسات بعدی ستاد مطرح خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اساسنامه دانشگاه پیغام نور در شورای عالی انقلاب فرهنگی آنالیز و اصلاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اساسنامه دانشگاه پیغام نور در شورای عالی انقلاب فرهنگی آنالیز و اصلاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید