اعلام برنامه های اداره کل هنرهای نمایشی در نوروز 98

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، اداره کل هنرهای نمایشی با شروع به کار تماشاخانه های دولتی در ایام نوروز و تدارک برنامه ای تحت عنوان نوروزِ نمایش در روز هفتم فروردین 98 برابر با روز ملی هنرهای نمایشی، سال جدید را شروع خواهد نمود.

اعلام برنامه های اداره کل هنرهای نمایشی در نوروز 98

سال جاری نامه ای از طرف اداره کل هنرهای نمایشی به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها و دفاتر انجمن هنرهای نمایشی ارسال و در آن پیشنهاد شد که ویژه برنامه روز ملی هنرهای نمایشی در سراسر کشور با اولویت شروع اجرای عمومی آثار نمایشی در نوروز و همچنین تدارک برنامه ای در روز هفتم فروردین 98 با سرفصل های معین در دستور کار استان ها قرار گیرد.

در تهران تماشاخانه های تابع اداره کل هنرهای نمایشی اعم از مجموعه تئاتر شهر، تماشاخانه سنگلج و تالار هنر فعالیت خود را از روزهای ابتدایی فروردین شروع خواهند کرد. برنامه مجموعه تئاتر شهر، تماشاخانه سنگلج و تالار هنر به توضیح ذیل است:

مجموعه تئاتر شهر در سالن اصلی خود از چهارشنبه هفتم فروردین به ادامه میزبانی از نمایش ملاقات به نویسندگی فردریش دورنمات با ترجمه، طراحی و کارگردانی پارسا پیروزفر می پردازد. این نمایش هر روز ساعت 19:30 روی صحنه خواهد رفت.

تماشاخانه سنگلج نیز با 2 نمایش طریقه حکومت گجرخان و وقایع اتفاقیه از دوشنبه پنجم فروردین میزبان علاقه مندان خواهد بود.

طریقه حکومت گجرخان به نویسندگی مجید امرایی و با کارگردانی مشترک مجید امرایی و احسان ملکی از تاریخ ذکر شده، هر روز ساعت 19:30 اجرا می گردد. وقایع اتفاقیه به نویسندگی علی موسویان و کارگردانی شهرام عبدلی نیز از همان تاریخ، هر شب ساعت 21 روی صحنه می رود.

تالار هنر هم نمایش ساعت هشت در کشتی را از سه شنبه ششم فروردین روی صحنه خواهد داشت. نمایشی به نویسندگی آلریچ هاپ با ترجمه حسین فدایی حسین و طراحی و کارگردانی مریم کاظمی که هر روز ساعت 20 اجرا می گردد.

در روز هفتم فروردین همزمان با روز ملی هنرهای نمایشی ویژه برنامه نوروزِ نمایش در شهر تهران به توضیح زیر خواهد بود:

1. ملاقات و عید دیدنی با هنرمندان پیشکسوت و صاحب تجربه.

2. جشنی محیطی و شادپیمایی در روز ملی هنرهای نمایشی که از ساعت 16 در محدوده خیابان استاد شهریار، پارک دانشجو و محوطه تئاتر شهر برگزار می گردد و شامل بخش هایی نمایشی نیز هست.

بخش های نمایشی این شادپیمایی عبارتند از اجرای آیین اقوام ایرانی، اجرای نمایش های نوروزی (نوروزخوانی، خیمه شب بازی، گروه حاجی فیروزها، عروسک های بابا نوروز و ننه سرما)، اجرای 2 نمایش خیابانی به نام های عید اومد، بهار اومد و حاجی فیروز و بابا نوروز، حضور عروسک های غول پیکر، نقالی توسط مرشد حسین زارعی، ضرب زورخانه توسط مرشد خرمی و قرائت پیغام روز ملی هنرهای نمایشی توسط استاد داود فتحعلی بیگی.

3. شروع به کار نمایشگاه اسناد تئاتر ایران در مجموعه تئاتر شهر.

دیگر برنامه اداره کل هنرهای نمایشی در نوروز و همزمان با روز ملی هنرهای نمایشی، اجراهای فصلی تئاتر خیابانی در سراسر کشور است. به همین منظور در تهران از هفتم تا 28 فروردین محوطه تئاتر شهر هر روز از ساعت 17 میزبان علاقه مندان به تئاتر خیابانی می گردد. اسامی این نمایش ها و زمان اجرای هر کدام از آن ها در قالب خبری مستقل ارائه خواهد شد.

روز ملی هنرهای نمایشی از سال 96 در تقویم رسمی کشور به ثبت رسید و سال جاری ویژه برنامه های این روز تحت عنوان نوروزِ نمایش برگزار خواهد شد. روز چهارشنبه 22 اسفند پوستر روز ملی هنرهای نمایشی که توسط سعید رضوانی طراحی شده بود در منزل محمدعلی کشاورز رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اعلام برنامه های اداره کل هنرهای نمایشی در نوروز 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام برنامه های اداره کل هنرهای نمایشی در نوروز 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید