اوگاندا ظرفیتهای خوبی برای جذب گردشگران ایرانی دارد

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، اوگاندا ظرفیتهای خوبی برای جذب گردشگران ایرانی دارد.

اوگاندا ظرفیتهای خوبی برای جذب گردشگران ایرانی دارد

محمد تزیکوبا کیسا مبیراء سفیر اوگاندا در ایران در نشست کارگروه صادرات غیرنفتی استان مرکزی و ملاقات هیات تجاری و مالی اوگاندا با فعالان مالی استان در اراک افزود: اوگاندا طبیعت بکر و کوهستانهای مناسب برای پیاده روی دارد.

وی بیان نمود: عزم دولت اوگاندا تمرکز در جهانگردی و جذب جهانگرد است.

سفیر اوگاندا در ایران ادامه داد: زمینه اخذ ویزا در این کشور تسهیل شده و امنیت خوبی در اوگاندا برای حضور جهانگردان وجود دارد.

تزیکوبا کیسا مبیراء مطرح نمود: اوگاندا قهوه خاص ارکانیگ دارد که می تواند به استان مرکزی صادر گردد.

معاون هماهنگی امور مالی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: 54 کشور مستقل در قاره آفریقا در تصمیمات بین الملل موثرند و این نشان از اهمیت این کشورها در توسعه مناسبات سیاسی و مالی دارد.

حسن میرزاخانی پیرامون اینکه اوگاندا ظرفیتهای خوبی برای جذب جهانگردان ایرانی دارد، افزود: جمهوری اسلامی ایران خود را دوست و حامی کشورهای آفریقایی می داند و در کوشش است در چارچوب های متنوع تعاملات خود را با این کشورها توسعه بخشد.

وی بیان نمود: کشور اوگاندا پتانسیل و ظرفیت های خوبی برای توسعه مناسبات با ایران دارد و استان مرکزی به عنوان یکی از مهمترین استانهای کشور از اراده کافی برای رونق بخشی روابط با آفریقا برخوردار است .

معاون هماهنگی امور مالی استانداری مرکزی ادامه داد: جمهوری اسلامی کوشش دارد در قالبهای متعدد روابط خود را با کشورهای آفریقایی افزایش دهد و دولت سیزدهم هم بر روابط با کشورهای آفریقایی تاکید دارد و آن را یکی از سیاستهای کاری خود قرار داده است.

میرزاخانی اظهار کرد: اوگاندا پتانسیل و ظرفیت خوبی برای توسعه همکاری های دوجانبه دارد.

وی گفت: استان مرکزی از توانمندی و تجربیات فراوان برای توسعه روابط با اوگاندا برخوردار است.

معاون هماهنگی امور مالی استانداری مرکزی افزود: اوگاندا به عنوان کشور مهم در شرق آفریقا می تواند دروازه ورود ایران به این کشورها باشد.

میرزاخانی تاکید نمود: صدور خدمات مهندسی و دانش بنیان به وسیله استان مرکزی از جمله توانمندی های شرکتهای این استان است.

وی گفت: بخشی از تجارت با اوگاندا به وسیله کشورهای ثالث و غیرمستقیم است که این روند به نفع اوگاندا و ایران نیست.

معاون هماهنگی امور مالی استانداری مرکزی ادامه داد: این استان آماده انتقال تجربیات علمی و فنی به اوگانداست و هیچ مانعی برای انتقال وجود ندارد.

میرزاخانی توضیح داد: در اوگاندا معادن قوی وجود دارد که احتیاجمند استخراج علمی و منطبق با تکنولوژی روز است و استان مرکزی در این راستا نیز آمادگی لازم را دارد.

وی گفت: هفت هزار و 900 قلم کالا در استان مرکزی فراوری می گردد و بیشتر این کالاها مربوط به احتیاجمندی های اوگاندا است.

معاون هماهنگی امور مالی استانداری مرکزی افزود: این استان آمادگی برپایی نمایشگاه توانمندی های استان مرکزی را در مرکز اوگاندا دارد.

میرزاخانی اظهار کرد: امید است چارچوب اصلی تفاهم با اوگاندا تهیه و در تهران به امضای طرفین برسد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی هم در این نشست گفت: سال گذشته تعدادی از سفرا از جمله سفیر اوگاندا به دعوت اتاق بازرگانی در استان مرکزی حضور پیدا کردند که از ظرفیتهای استان به خوبی استقبال شد و بنا به پیگیری های اتاق بازرگانی دومین سفر این هیات شکل گرفت.

علی جودکی افزود: هیات تجاری اوگاندا سفر خود را به استان مرکزی شروع کرد و تا به امروز از سه واحد در زرندیه، 2 واحد در ساوه و 3 واحد در اراک بازدید کردند و بطور قطع با بازدید از هشت واحد، نمیتوان توانمندی های این استان را نشان داد.

وی بیان نمود: به علت اینکه فعالیت این هیات بیشتر کشاورزی است، بازدیدها با موضوع محصولات مورد احتیاج کشاورزی از جمله سم، آفت کش، ادوات کشاورزی صورت گرفت.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی ادامه داد: سفیر اوگاندا علاقمند به ایجاد ظرفیت در استان مرکزی است و امید است تفاهم نامه ای در این زمینه انجام گردد.

جودکی اظهار کرد: کشور اوگاندا ظرفیت بسیار خوبی برای تجار دارد تا کالاهای خود را به این کشور صادر نمایند.

وی گفت: بیشتر کالاهای وارداتی اوگاندا ماشین آلات معدنی، انواع دارو، پلی اتیلن، اسکلت فلزی، انواع مصالح ساختمانی، شیشه، داروهای دامی، ادوات کشاورزی، انواع سموم و آفات دفع نباتات است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی افزود: امید است سطح روابط تجاری 2 کشور در شش ماهه دوم سال 2023 افزایش چشمگیری داشته باشد و با روند خوبی طی گردد.

جودکی اظهار کرد: استاندار مرکزی دستور انعقاد و تنظیم تفاهم نامه با هیات تجاری اوگاندا را با موضوع اتاق بازرگانی صادر کرد.

وی گفت: با توجه به شواهد، امکان ارتقای سطح روابط تجاری بین 2 کشور اوگاندا و ایران وجود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک نیز در ادامه این نشست گفت: سال گذشته سفیر اوگاندا به همراه پنج سفیر دیگر به استان مرکزی برای حضور در نمایشگاه سنگ دعوت شدند و این سفر در ادامه سفر سال گذشته است.

ناصر بیکی افزود: این هیات تجاری از سه شرکت بزرگ صنعتی و فراورینمایندگان ماشین آلات صنعتی اراک بازدید کردند.

وی بیان نمود: کشور اوگاندا 44 میلیون نفر جمعیت دارد اما بین هفت کشور قرار گرفته و اتاق بازرگانی در این خصوص در پی یک بازار 300 میلیون نفری برای افزایش صادرات به وسیله این کشور است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: صادرات کشور در سال 1400 به اوگاندا یک میلیون 668 هزار دلار و در سال گذشته یک میلیون و 228 هزار دلار بود است که نشان از روند کاهشی دارد.

بیکی بیان نمود: کشور اوگاندا ظرفیت بسیار خوبی در محصولات کشاورزی و معدنی دارد و شکر، لبنیات، چای، قهوه، طلا، ذرت از جمله صادرات این کشور است که میتوان از این ظرفیت استفاده کرد.

منبع: همگردی

به "اوگاندا ظرفیتهای خوبی برای جذب گردشگران ایرانی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوگاندا ظرفیتهای خوبی برای جذب گردشگران ایرانی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید