ایستگاه راه آهن گرگان کجاست؟

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، ایستگاه راه آهن گرگان یکی از مهم ترین ایستگاه های راه آهن کشور محسوب می گردد. آشنایی با ایستگاه قطار گرگان و دانستن نکات و موارد مهم در رابطه با این ایستگاه سفری راحت تر برای شما رقم خواهد زد.

ایستگاه راه آهن گرگان کجاست؟

شمال کشور همیشه به خاطر طبیعت بسیار زیبایی که دارد از گردشگران فراوانی میزبانی می نماید. جنگل های انبوه و جاذبه های طبیعی زیاد سبب شده اند تا شهرهای این منطقه، به خصوص گرگان، به مقصدی محبوب برای طبیعت گردان بدل شوند. امروزه می توانید با تهیه بلیط قطار گرگان در مدتی بسیار کم به این شهر رسیده و بازدید از مکان های تماشای آن را شروع کنید. یکی از چیزهایی که در این میان اهمیت دارد، آشنایی با ایستگاه قطار گرگان و دانستن نکات و موارد مهم در رابطه با این ایستگاه است.

تاریخچه ایستگاه قطار گرگان

ایستگاه راه آهن گرگان یکی از مهم ترین ایستگاه های راه آهن کشور محسوب می گردد. شاید برای تان جالب باشد که بدانید راه آهن ایران به بخش های مختلفی تقسیم بندی شده و مدیریت هریک از این بخش ها برعهده ایستگاهی معین است. مدیریت خطوط راه آهن شمال شرق 2 کشور برعهده ایستگاه قطار گرگان بوده و به همین منظور ایستگاهی عادی به شمار نمی رود.

ایستگاه قطار گرگان در تاریخ 9 آبان سال 1339 افتتاح شد. افتتاح این ایستگاه همزمان بود با اتصالش به خط راه آهنی که از بندرترکمن به گرگان می رسید. بعد از آن، خطوطی که به این ایستگاه منتهی می شدند توسعه پیدا کردند؛ به نحوی که امروزه تقریبا از هریک از منطقه ها کشور می توانید به گرگان سفر کنید.

آدرس ایستگاه قطار گرگان

ایستگاه راه آهن گرگان تقریبا در حاشیه شهر واقع شده است و برای رسیدن به آن به حدود 15 دقیقه زمان احتیاج خواهید داشت. برترین روش برای دسترسی به این ایستگاه، استفاده از تاکسی های شهری است. ایستگاه راه آهن گرگان در محله ای به نام زنگیان واقع شده است و خیابانی که این ایستگاه در آن قرار گرفته است خیابان کنارگذر نام دارد. اگر شما نیز قصد دارید به گرگان سفر نموده و از جاذبه های طبیعی این شهر تماشا کنید، پیشنهاد می کنیم تا هرچه سریع تر به وب سایت فلای تودی مراجعه کنید و بلیط خود را تهیه نمایید.

امکانات ایستگاه راه آهن گرگان

گاهی اوقات ممکن است مسافران مجبور باشند چندین ساعت را در ایستگاه قطار منتظر بمانند، به خصوص هنگامی که احتیاج به تعویض قطار وجود دارد، به علت خستگی زیادی که گریبان گیر مسافران شده است، ایستگاه باید خدمات رفاهی کافی را ارائه داده تا مسافران بتوانند راحت تر این زمان را پشت سر بگذارند.

امکانات رفاهی که برای ایستگاه راه آهن گرگان در نظر گرفته شده است را نمی توان امکاناتی درجه یک نامید؛ اما برای این که یک یا دو ساعت را در این ایستگاه بگذرانید، کاملا کافی هستند. عبادتگاه، سرویس بهداشتی، بوفه، فروشگاه مواد غذایی، سالن انتظار مسافران و... از امکاناتی هستند که در این ایستگاه وجود دارند و می توانید از هریک از آن ها بهره ببرید.

مزیت سفر به گرگان با قطار

یکی از سوالاتی که شاید در فکر شما نیز ایجاد شده باشد، این است که چرا باید با استفاده از قطار به گرگان سفر کنیم؟ درواقع، سفر از طریق خطوط راه آهن چه مزیت ویژه ای را در پی دارد؟ برای پاسخ به این سوال، باید بگوییم که نه تنها خطوط ریلی منتهی به گرگان، بلکه تمامی خطوط ریلی شمال کشور از مسیرهای بسیار زیبایی گذر می نمایند؛ تا جایی که یک سری از قطارها تحت عنوان قطار گردشگری در این مسیرها فعال هستند و هدف اصلی آن ها فقط عبور از ریل های قطار و فراهم کردن موقعیتی است که گردشگران بتوانند از چشم میزانای راه آهن شمال کشور لذت ببرد.

البته وجود چشم میزانا و منظره ها طبیعی زیبا تنها مزیت سفر با قطار به گرگان نیست. مزیت بزرگ دیگری که در رابطه با قطارها وجود دارد، راحتی آن ها و امکانات فراوانی هستند که به مسافران ارائه می شوند، به خصوص برای مسافت های طولانی قطارها می توانند گزینه بسیار خوبی باشند.

قطارهایی که در راه آهن ایران تردد می نمایند، ازلحاظ میزان خدمات درجه بندی شده اند. درجه قطار معمولا بین 3 تا 5 ستاره واقع شده است که قطارهای 4 و 5 ستاره در دسته قطارهای لوکس قرار می گیرند. اگر شما نیز قصد دارید سفری پر از امکانات را تجربه کنید، پیشنهاد می کنیم بلیط یکی از قطارهای 4 یا 5 ستاره را تهیه کنید.

برترین روش برای تهیه بلیط قطار و سفر به گرگان

امروزه، وب سایت های زیادی درزمینه ارائه خدمات گردشگری مشغول به کار هستند و قابلیت خرید بلیط قطار نیز در بسیاری از آن ها وجود دارد. نکته ای که قبل از مراجعه به هرکدام از این وب سایت ها باید به آن توجه داشته باشید، محیط کاربری آن ها است. متأسفانه بسیاری از وب سایت ها از محیط کاربری خوبی برخوردار نیستند و نه تنها برای خرید بلیط قطار گرگان، بلکه برای دریافت هریک از خدمات آن ها ضروری است تا فرایندی پیچیده را پشت سر بگذارید.

برای این که بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن و به شیوه ای راحت بلیط خود را بخرید، پیشنهاد می کنیم تا بدون معطلی به وب سایت فلای تودی مراجعه کنید. علاوه بر این که فرایند خرید بلیط کاملا ساده و بدون پیچیدگی است، تنوع بلیط ها نیز بسیار بالا بوده و می توانید بلیط هریک از قطارهایی که در خطوط ریلی ایران رفت وآمد می نمایند را بخرید. یک ابزار جست وجو در صفحه اصلی این وب سایت واقع شده است که می توانید با استفاده از آن، در بین بلیط های موجود به جست وجو بپردازید و درنهایت برترین مورد را پیدا کنید.

سایر خدمات فلای تودی

فلای تودی یکی از بزرگ ترین آژانس های مسافرتی حال حاضر بوده و گستره خدماتی که ارائه می دهد به بلیط قطار گرگان محدود نمی گردد. امروزه، این قابلیت وجود دارد که هریک از هتل های داخلی یا خارجی را رزرو نموده و محل اقامت خود را از پیش معین کنید. علاوه براین، می توانید بلیط هرکدام از ایرلاین های داخلی یا خارجی را نیز خریداری نموده و به جای سفری زمینی، سفری هوایی را پیش بگیرید.

نکته قابل توجهی که درباره خدمات فلای تودی وجود دارد، این است که همیشه به خاطر مناسبت های مختلف، تخفیفات بسیاری روی خدمات این مجموعه اعمال می شوند؛ بدین صورت که گاهی اوقات خدمات موردنظرتان را می توانید با 70 درصد تخفیف نیز دریافت کنید. به غیر از تخفیفات مناسبتی، به ازای هر خریدی که از فلای تودی انجام می دهید، تعدادی امتیاز به حساب کاربری تان افزوده می گردد و در خریدهای بعدی می توانید از این امتیازات استفاده نموده و هزینه کم تری را بپردازید.

منبع: دنیای سفر

به "ایستگاه راه آهن گرگان کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایستگاه راه آهن گرگان کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید