با معضل عدم کار گروهی در دانشگاه ها روبرو هستیم

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، معاون پژوهش فناوری پژوهشگاه رویان گفت: در دانشگاه های کشور با معضل عدم توجه به کار گروهی رو به رو هستیم.

با معضل عدم کار گروهی در دانشگاه ها روبرو هستیم

پروانه افشاریان، دانشیار گروه ژنتیک ناباروی و معاون پژوهش فناوری پژوهشگاه رویان در گفت وگو با خبرنگار اظهار کرد: اگر دانشگاه های ما ماموریت محور باشند و این ماموریت محوری در رابطه با هدف دانشگاه ها و دانشکده ها باشد خیلی خوب می توانند مسائل و مسائل جامعه را حل نمایند.

او در ادامه اعلام کرد: نیروهای با استعداد زیادی در دانشگاه ها داریم و در بعضی از زمینه ها زیر ساخت ها را نیز داریم. به عنوان مثال در پژوهشگده رویان زمانی به بعضی از ابزارآلات احتیاج داشتیم که موجود نبود، در این موقعیت از بعضی مهندسان حوزه علوم بیولوژی و مهندسی سلول دعوت به همکاری کردیم و این مهندسان به یاری زیست شناسان و پزشکان آمدند که این تجربه خیلی خوب نتیجه داد.

پاسخ به سوالات دانشجویی را اینجا بخوانید

افشاریان گفت: هم اکنون در پژوهشکده رویان با دانشگاه صنعتی امیرکبیر و پژوهشکده پلیمر بسیاری از پروژ ها را مشترک انجام می دهیم و در واقع در حال استفاده از دانش آن ها هستیم. اگر می خواستیم تمام کار را خودمان انجام دهیم باید افرادی را بورسیه می کردیم تا مهندسی می خواندند. سپس در پژوهشکده ما مشغول به کار می شدند و مطمئنا نمی توانستیم مثل الان پیروز باشیم.

با کمبود کار گروهی در دانشگاه ها روبرو هستیم

معاون پژوهش فناوری پژوهشگاه رویان در ادامه گفت: به عنوان مثال وقتی با کمبود یک وسیله رو به رو می شدیم دانشجویان دکتری بعد از یک هفته تا 10 روز خودشان این قطعه را فراوری می کردند و این امر باعث می شد سرعت پژوهش بالا رود. ولی در دانشگاه های کشور با عدم توجه به کار گروهی رو به رو هستیم. برای حل این معضل باید افرادی که در راس وزارت خانه ها هستند یک خط مشی بدهند و یا خود دانشگاه ها وارد عمل شوند تا کار گروهی مقداری در دانشگاه ها نهادینه گردد.

دانشیار گروه ژنتیک ناباروی در ادامه اضافه نمود: برای رسیدن به این امر در دانشگاه های بزرگ کشور احتیاج به یک خط مشی داریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "با معضل عدم کار گروهی در دانشگاه ها روبرو هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با معضل عدم کار گروهی در دانشگاه ها روبرو هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید