ببینید ، تست تاکسی جت مافوق صوت XB، 1 ، یک قدم نزدیک تر به پرواز جانشین کنکورد

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، تست تاکسی نمونه اولیه جت مافوق صوت XB-1 استارت آپ بوم سوپرسونیک شروع شد. آزمایش تاکسی برای هر نوع هواپیمای جدیدی انجام می گردد و XB-1 نیز از این قاعده مستثنی نیست. هدف اصلی نشان دادن این است که هندلینگ، عملکرد و رفتار سیستم XB-1، برای برخاستن، فرود و مانور زمینی ایمن در محیط فرودگاه مناسب است.

ببینید ، تست تاکسی جت مافوق صوت XB، 1 ، یک قدم نزدیک تر به پرواز جانشین کنکورد

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری و به نقل از نیواطلس، پس از 20 سال وقفه، بازگشت پرواز تجاری مافوق صوت یک گام نزدیکتر شد. بوم سوپرسونیک اعلام نموده است که نمونه اولیه جت مافوق صوت این شرکت در مرحله تست تاکسی است و گواهینامه قابلیت پرواز آزمایشی را از اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده (FAA) دریافت نموده است.

در حال حاضر تعدادی پروژه مختلف در زمینه پرواز مافوق صوت تجاری وجود دارد. این پروژه ها در مراحل مختلف توسعه یا عدم توسعه هستند، چرا که پیشرفت در زمینه مهندسی وابسته به بودجه است.

در پایگاه هوا و فضای موهاوی در موهاوی کالیفرنیا، بوم در حال اجرا آزمایش های زمینی نمونه اولیه جت مافوق صوت XB-1 در مقیاس یک سوم خود به عنوان بخشی از پروژه توسعه هواپیمای مافوق صوت اورچر (Overture) است. آخرین مرحله، شامل تست تاکسی در آستانه اولین پرواز است.

علاوه بر آزمایش ها، اداره هوانوردی فدرال به XB-1 گواهی صلاحیت پرواز آزمایشی اعطا نموده که به هواپیمای آزمایشی اجازه می دهد اولین پرواز خود را با رئیس خلبان آزمایشی بیل داک شومیکر و خلبان آزمایشی تریستان ژپتو براندنبرگ در شرایط کنترل شده انجام دهد. در کنار کار شبیه سازی، خلبانان در حال تمرین با یک T-38 هستند که به عنوان هواپیمای تعقیب و گریز در طول آزمایشات پرواز نیز عمل می نماید.

  • ببینید | عمودپرواز شخصی مجذوب کننده در راه بازار! | قیمت دراگون چقدر است؟

XB-1 با داشتن کامپوزیت کربن و بدنه تیتانیوم و بال دلتای اصلاح شده با دهانه 5.2 متر، از سه موتور جنرال الکتریک J85 استفاده می نماید که سوخت پایدار هوانوردی (SAF) (سوخت جت فراوری شده از منابع غیر فسیلی) را برای نیروی رانش ترکیبی 12300 پوندی می سوزاند و با سرعت 1.7 ماخ پرواز می نماید.

بیل داک شومیکر، خلبان آزمایشی ارشد بوم سوپرسونیک گفت: XB-1 در حال پیشروی به سوی اولین پرواز در پایگاه هوایی و فضایی موهاوی است، که محل برگزاری بیش از 50 پرواز اولیه و سایر رویدادهای مهم هوانوردی است. من مشتاقانه منتظر پرواز XB-1 در این پایگاه هستم که بر دستاوردهای مهندسان و خلبانان با استعدادی بنا شده که الهام بخش ما برای تبدیل سفرهای مافوق صوت به جریان اصلی هستند.

ویدئوی تست تاکسی این هواپیما را در زیر مشاهده فرمایید.

منبع: همشهری آنلاین

به "ببینید ، تست تاکسی جت مافوق صوت XB، 1 ، یک قدم نزدیک تر به پرواز جانشین کنکورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید ، تست تاکسی جت مافوق صوت XB، 1 ، یک قدم نزدیک تر به پرواز جانشین کنکورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید