برنامه ریزی مجدد میکروبیوم های موش منجر به بهبودی از ام اس می گردد

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، مانند بسیاری از بیماری های خودایمنی، التهاب مزمن با ایجاد مولتیپل اسکلروزیس (MS) مرتبط است. در بیماری ام اس سیستم ایمنی به به غلاف های اطراف اعصاب حمله می نماید و می تواند منجر به ضعف و اسپاسم عضلانی، مشکل در راه رفتن یا حرکت، سفتی، درد و چیزهای دیگر گردد.

برنامه ریزی مجدد میکروبیوم های موش منجر به بهبودی از ام اس می گردد

روش های کنونی درمان بیشتر بر مدیریت علائم تمرکز دارد، محققان دانشگاه ویرجینیا (UVA) علاقه مند بودند که ببینند آیا خود مکانیسم ایجاد التهاب می تواند در منبع آن خاموش گردد یا خیر. بنابراین، آن ها میکروب های داخل روده موش ها را آنالیز کردند و یک تنظیم نماینده شیمیایی پیدا کردند که منجر به یک آبشار التهابی می گردد. آن ها بعلاوه متوجه شدند که چگونه آن را خاموش نمایند.

دانشمندان به صورت روز افزون راه هایی را کشف می نمایند که میکروبیوم یعنی همان میکروب های طبیعی روده ما روده می تواند بر سلامت دستگاه گوارش تأثیر بگذارد.

تنها در سال گذشته، تحقیقاتی انجام شدند که کلونی باکتری های ساکن در روده های ما را با افسردگی ، انگیزه ورزش ، افزایش وزن ، آرتریت روماتوئید و مصرف بیش از حد الکل مرتبط می کرد .

اما اوایل امسال، گزارش هایی درباره راه هایی منتشر شد که میکروب های روده می تواند بر بیماری هایی از جمله آلزایمر و به طور بالقوه دیابت تأثیر بگذارند.

بنابراین منطقی بود که وقتی محققان UVA می خواستند راهی برای قطع پاسخ التهابی که منجر به ام اس می گردد پیدا نمایند، به سراغ همین میکروبیوم بروند.

آن ها با استفاده از موش ها دریافتند که یک تنظیم نماینده شیمیایی موجود در دیواره روده می تواند باکتری های روده را به سمت فراوری ترکیبات التهابی راهنمایی کند. این تنظیم نماینده گیرنده هیدروکربن آریل (AHR) نامیده می گردد و به وسیله سلول های T فراوری می گردد، نوعی گلبول سفید که با عوامل مهاجم بدن از جمله آلرژن ها، بیماری ها و سرطان مبارزه می نماید.

در سال 2021 جا محققان تأثیری را که تنظیم نوعی از سلول های T به نام Tregs می تواند بر ام اس آنالیز نموده بودند و دریافتند که مهار پروتئینی به نام Piezo1 می تواند به سلول ها اجازه دهد تا التهاب را در موش ها کاهش دهند.

اما این بار، در تحقیق AHR ایجاد نماینده التهاب را هدف قرار داد. هنگامی که محققان آن را در روده موش ها مسدود کردند، دریافتند که میکروبیوم قادر به فراوری ترکیباتی مانند نمک های صفراوی و اسید های چرب با زنجیره کوتاه است که رشد سلول های T را سخت می نماید. در نتیجه، التهاب به طور چشمگیری کاهش یافت - تا جایی که موش ها واقعاً از بیماری خود بهبود یافتند.

دانشمندان خاطرنشان می نمایند که تحقیقات بیشتری مورد احتیاج است تا ببینیم آیا این یافته ها به انسان های قابل تعمیم هستند یا خیر. اما مطالعه فعلی حداقل مسیری را برای تحقیقات آینده باز می نماید که می تواند ام اس را به روشی متفاوت درمان کند.

اگر یکی از درمان های مولتیپل اسکلروزیس تعدیل میکروبیوم گردد واقعا هیجان انگیز خواهد بود. هدف قرار دادن مستقیم AHR با دارو می تواند به جای استفاده از مداخلاتی مانند پروبیوتیک ها یا دارو هایی که سیستم ایمنی را در بیماران ام اس مختل می نمایند، راه موثرتری برای تقویت فعالیت مبارزه با التهاب در روده باشد.

به علت پیچیدگی فلور روده، استفاده از پروبیوتیک ها از نظر بالینی سخت است. این گیرنده را می توان به راحتی با دارو ها هدف قرار داد.

این تحقیق در مجله PLOS Biology منتشر شده.

منبع: یک پزشک

به "برنامه ریزی مجدد میکروبیوم های موش منجر به بهبودی از ام اس می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ریزی مجدد میکروبیوم های موش منجر به بهبودی از ام اس می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید