برنامه مخالفان دولت برای جایگزین کردن با نشست وین چیست؟

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، خبرنگاران : چین و روسیه نیز منافع خود را در حفظ برجام و برطرف تحریم ها و برطرف خطر جنگ می دانند. آنها توجه دارند که در غیر این صورت روابط مالی آنها با ایران تنها در سطح بسیار محدودی ممکن خواهد بود.

برنامه مخالفان دولت برای جایگزین کردن با نشست وین چیست؟

به گزارش به نقل از شرق، جناح مخالف دولت از در مخالفت با مذاکرات وین در آمده است. آنها نه تنها با مذاکرات غیرمستقیم با آمریکا و احیای گام به گام برجام مخالف اند بلکه اساسا حضور آمریکا در وین را به عنوان مشروع سازی حضور آمریکا در کنار اعضای رد می نمایند.

البته هشدار آنها علیه کاهش جزئی تحریم ها در ازای مهار برنامه هسته ای ایران قابل توجه است اما در این مورد نیز مثل همواره مشکل این است که این دوستان نه راه حلی پیشنهاد می نمایند و نه توجه می نمایند که وزارت خارجه سر خود وارد چنین فرایند پرمخاطره ای نمی گردد.

آنها همچنین به عواقب خودداری ایران از شرکت در فرایند وین بی توجه اند؛ فرایندی که چین و روسیه نیز با آن همراه اند و اینکه خودداری ایران از شرکت در آن می تواند یک بار دیگر مانند اواخر دهه 1380 موجب همراه شدن این دو کشور نیز با غرب گردد. چین و روسیه نیز منافع خود را در حفظ برجام و برطرف تحریم ها و برطرف خطر جنگ می دانند. آنها توجه دارند که در غیر این صورت روابط مالی آنها با ایران تنها در سطح بسیار محدودی ممکن خواهد بود.

منبع: اقتصادنیوز

به "برنامه مخالفان دولت برای جایگزین کردن با نشست وین چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه مخالفان دولت برای جایگزین کردن با نشست وین چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید