مشخص تکلیف دانشجویان پزشکی خواهان بازگشت به کشور تا سرانجام شهریور، 10 هزار پرونده ارز دانشجویی در وزارت بهداشت

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، لاریجانی گفت: تا خاتمه شهریور پرونده های دانشجویان خواهان بازگشت به کشور را مشخص تکلیف می کنیم.

مشخص تکلیف دانشجویان پزشکی خواهان بازگشت به کشور تا سرانجام شهریور، 10 هزار پرونده ارز دانشجویی در وزارت بهداشت

باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در گفت وگو با خبرنگار ، درباره پرونده های ارز دانشجویی و انتقال دانشجویان پزشکی از خارج به داخل کشور اظهار کرد: 10 هزار پرونده ارز دانشجویی در وزارت بهداشت داریم، 7 هزار پرونده مربوط به دانشگاه های معتبر و 3هزار پرونده مربوط به دانشگاه های نامعتبری هستند که برای آنها پرونده تشکیل ندادیم.

لاریجانی اعلام کرد: حدود 2هزار پرونده برای نقل وانتقال دانشجویان به داخل کشور در دست آنالیز داریم و از ابتدای سال تاکنون بیش از هزار دانشجوی پزشکی به داخل کشور بازگشتند و کوشش می کنیم تا خاتمه شهریور پرونده های دانشجویان خواهان بازگشت به کشور را معین تکلیف کنیم تا دانشجویان پیش از آغاز سال تحصیلی جدید، تکلیفشان معین گردد و بتوانند به کشور بازگردند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه باید توجه داشت که بیشتر مسائل ارزی دانشجویان شاغل در خارج کشور به بانک مرکزی مرتبط می گردد، اما ما برای حل چالش های ارزی دانشجویان شاغل در خارج کشور تسهیلاتی فراهم کردیم.

مهاجرت 9 درصد پزشکان به خارج کشور/توزیع تخصصی پزشکی در کشور اصلاح خواهد شد

شرایط بازگشت دانشجویان پزشکی خارجی به داخل کشور

وی ادامه داد: دانشجویانی که قبل از سال 2019 برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفته اند، شرایط بازگشت این دانشجویان به داخل کشور تسهیل شده است. این دانشجویان برخلاف قوانین گذشته که باید 72 واحد می گذراندند و به کشور بازمی گشتند می توانند پس از گذراندن 36 واحد به کشور بازگردند.

لاریجانی اظهار کرد: دانشجویانی که از سال 2019 برای ادامه تحصیل به خارج از کشور سفر نموده اند باید با توجه به شرایط و امکانات، برنامه ریزی نمایند تا چالش ارزی نداشته باشند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: دانشجویانی که قصد دارند برای ادامه تحصیل به کشور بازگردند باید دانشگاه مبدأ مورد تایید وزارت بهداشت باشد و این دانشجویان شرایط خاصی داشته باشند تا بتوانند در رشته های پزشکی ادامه تحصیل بدهند.

ادامه تحصیل در یک رشته علوم پزشکی، فرصتی برای دانشجویان خارج کشور

وی اظهار کرد: دانشجویان پزشکی که در خارج از کشور تحصیل می نمایند اگر نتوانند در رشته های پزشکی در داخل کشور ادامه تحصیل دهند یاری می کنیم که این دانشجویان در یکی از رشته های گروه علوم پزشکی ادامه تحصیل دهند.

لاریجانی تاکید نمود: سیاست وزارت بهداشت این است که دانشجویان در داخل کشور بتوانند ادامه تحصیل دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مشخص تکلیف دانشجویان پزشکی خواهان بازگشت به کشور تا سرانجام شهریور، 10 هزار پرونده ارز دانشجویی در وزارت بهداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخص تکلیف دانشجویان پزشکی خواهان بازگشت به کشور تا سرانجام شهریور، 10 هزار پرونده ارز دانشجویی در وزارت بهداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید