توصیه های پزشکی برای سفر به هند

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، توصیه های پزشکی سفر به هند

کشور پهناور هند در نقشه جغرافیایی با آب و هوا و محیط های طبیعی متنوعی روبرو است. با ورود به هر یک از این محیط ها می بایستی بتوانید در مقابل تغییرات فشار هوا و البته دما یا گرما و سرما مقاوم باشید. در هر منطقه از هند گرما، سرما و ارتفاع می تواند باعث به وجود آمدن بیماری ها و مسائل سلامتی متعددی گردد. همچنین بهداشت در بسیاری از مناطق بسیار پایین است. در نتیجه بیماری هایی که به وسیله غذا و خوراکی ها و یا آب منتقل می شوند، بسیار شایع است. حتی بسیاری از بیماری ها و آلودگی ها به وسیله نیش حشرات به دیگر افراد منتقل می گردد. در مجله خبرنگاران، نکات سفر به هند را بخوانید. پس احتیاج به واکسینه شدن قبل از سفر دارید. اگر قصد سفر به هند و شهرهایی همانند دهلی، آگرا، جیپور، بمبئی و گوا دارید، قبل از آغاز سفر حتما با توصیه های پزشکی سفر به هند آشنا شوید و اقدامات لازم و اولیه قبل از سفر را انجام دهید تا از مسائل سلامتی و بیماری ها دور باشید.

توصیه های پزشکی برای سفر به هند

مراقب های پزشکی برای سفر به هند

اگر به هند و شهرهای بزرگ آن سفر می کنید، در صورت لزوم، دسترسی به مراکز درمانی خواهید داشت اما اگر به اطراف شهرها و مناطق روستایی می روید، با مشکل روبرو خواهید شد. بنابراین باید از قبل خود را برای آن آماده نمایید تا سفرتان با سرماخوردگی یا سردرد خراب نگردد. هر چند که مریض شدن در بیشتر اوقات زندگی رایج است. خوشبختانه با انجام توصیه های پزشکی سفر به هند می توانید خود را از بیمار شدن برهانید.

قبل از ورود به هند

  • داروها و اقدامات اولیه

با اینکه بسیاری از داروها را به راحتی در هند می توانید خریداری کنید و احتیاجی به نسخه پزشک هم ندارید. با این حال یادتان باشد که اگر دارویی استفاده می کنید که تازگی وارد بازار شده است، پس شاید هنوز در هند یافت نگردد. داروهای فشار خون و از این قبیل برای برخی از مسافران و گردشگران در سفر به هند واجب و الزامی است. در هنگام خرید این داروها به سراغ دستفروش ها نروید و حتما از داروخانه ها بخرید. با این وجود، باز هم احتیاط را رعایت کنید و توصیه های پزشکی سفر به هند را بدانید. این موارد را بخوانید:

  • حتما داروهایی را که درون بسته و پلوم شده هستند بخرید.
  • به نام نوشته شده بر روی بسته دقت کنید.
  • از پزشک معالج خود نسخه ای به همراه داشته باشید و به داروخانه نشان دهید. از دکتر خود بخواهید که تمام شرایط سلامت شما را درون نسخه بنویسد و توصیه های پزشکی را بیان کند. همچنین نام تمام داروهای مورد نظر شما را بنویسد.
  • اگر به تزریق انسولین احتیاج دارید و باید با خود سرنگ به همراه داشته باشید، نه تنها باید مجوز و دستور پزشک خود را به همراه داشته باشید.
  • اگر به بیماری های قلبی دچارید، حتما آخرین نوار قلب خود را هم به همراه داشته باشید.
  • هر دارویی را که روزانه باید بهره ببرید با خود بردارید.

توصیه های واکسیناسیون

در میان توصیه های پزشکی قبل از سفر به هند، واکسن هپاتیت A و B، تیفوس و کزاز باید زده گردد. جدای از این واکسن ها به صورت کلی و عمومی توصیه می گردد، واکسن هایی برای سفر به این کشور ضرورت دارد. طبق مقررات بین المللی، واکسن تب زرد از واجبات دریافت ویزا و سفر به هند است. جدای از این واکسن اصلی، سازمان بهداشت جهانی، به مسافران هند توصیه می نماید که واکسن بیماری هایی همانند سرخک، اوریون و سرخچه را هم بزنند. می توانید دفترچه بین المللی واکسن هایی را که زده اید از دکتر بخواهید. این دفترچه عموما زرد رنگ است و تمام واکسن هایی را که زده اید، در آن معین شده است.

در میان واکسن هایی که هر فردی جدای از سفر به هند و در طول زندگی باید در زده باشد، بیماری های زیر است که شرایط هر یک را برایتان نام می بریم.

بسیاری از این واکسن ها، توسط سازمان بهداشت جهانی جزو توصیه های پزشکی سفر به هند نام برده شده اند.

زدن واکسن های فلج اطفال، هپاتیت B و هپاتیت A در صورتی که اصلا در طول زندگی خود نزده اید. اگر سال های طولانی از زدن این واکسن ها می گذرد (زمانی حدود 20 سال) بهتر است که دوباره با پزشک برای آن مشورت کنید. واکسن هایی مانند فلج اطفال در هند زده نمی گردد. اگر در ایران جزو افرادی هستید که بعد از سال 1372 واکسن فلج اطفال عمومی را نگرفته اید یا در سال های قبل برای این بیماری واکسینه نشده اید، حتما این واکسن را قبل از سفر به هند بزنید. اگر چه این بیماری برای بچه ها توصیه می گردد اما یادتان باشد که بیشتر مناطق شمالی هند و پاکستان و افغانستان نسبت به این بیماری مصون نشده اند و می تواند شما را ناقل این بیماری نماید.

بیماری هایی همانند دیفتری و کزاز هر 10 سال یک بار باید تمدید شوند و جزو توصیه های پزشکی سفر به هند هستند.

از مهم ترین بیماری هایی که در این سفر باید نسبت به آن مصون شوید، بیماری حصبه است. چه، تنها وارد شهرهای بزرگ هند می شوید و چه نمی خواهید به روستاها بروید، باز هم باید واکسن حصبه را بزنید. یادتان باشد که واکسن حصبه تنها تا 70 درصد عمل کرده و شما باید توصیه های بهداشتی را حتما رعایت نمایید.

برای افرادی که می خواهند برای مدت طولانی در هند بمانند و سفری طولانی دارند، باید واکسن هرپس را برای آبله مرغان بزنند. مخصوصا اگر قبلا آبله مرغان نگرفته باشید.

واکسن سل نیز همانند واکسن هرپس برای افرادی که قصد سفر به هند را دارند و می خواهند زمان زیادی را در هند بمانند، ضروری است.

در این میان 3 واکسن هست که برای شرایط خاص و پیشگیری ضروری است. واکسن های آنسفالیت ژاپنی، هاری و مننژیت نام این 3 واکسن است که می توانید برای احتیاط بزنید.

به روز بودن اطلاعات پزشکی

در توصیه های پزشکی سفر به هند یا آفریقای جنوبی باید حتما قبل از سفر آنالیز کنید که باید گواهی و اثبات واکسن های خود را داشته باشید یا نه! همچنین اگر چه واکسن های مورد احتیاج در بالا برایتان نام برده شد اما قوانین پزشکی هر کشوری در هر زمانی به دلایل مختلف می تواند تغییر کند. هر زمان که برای سفر به هند اقدام می کنید، حتما موارد بروز شده این توصیه ها و واکسن ها را در سایت سفارتخانه هند بخوانید و به روز باشید.

یادتان باشد که برای مالاریا هیچ گونه واکسنی وجود ندارد. تنها باید اقدامات اولیه را انجام دهید و با خود وسایل پیشگیری همانند اسپری ضد حشرات و غیره را به همراه داشته باشید.

بسیاری از این واکسن ها در چندین نوبت و در طول زمانی طولانی زده می گردد. گاهی برخی واکسن ها همانند واکسن هپاتیت B باید حداقل 12 ماه کامل را سپری نماید تا هر دو سری واکسن را گرفته باشید. بنابراین برای زدن این واکسن ها بسیار دقیق و حساب شده اقدام کنید. همچنین کارتی را که پس از زدن واکسن به شما داده می گردد و نشان دهنده زدن آن واکسن و ایمنی شماست، با خود نگه دارید.

بیماری هایی که واکسن ندارند

در توصیه های پزشکی سفر به هند نام بیماری هایی را ممکن است بشنوید که واکسن ندارند. بیماری هایی همانند مالاریا و اسهال از جمله این بیماری ها هستند.

  • مالاریا

اگر به شهرهای ساحلی در هند همانند گوا سفر می کنید. مناطقی که در کنار سواحل رودخانه ها و یا دریاچه ها قرار دارند یا هر جای مرطوبی که پر از حشرات و مخصوصا پشه هستند، ممکن است مالاریا، ترس شما باشد. برای مالاریا هیچ واکسنی وجود ندارد و تنها باید مراقب های لازمه را داشته باشید. به همراه داشتن وسایل دفع حشرات و کرم های مخصوص می تواند بسیار یاری کننده باشد.

  • خرید داروهای ضد مالاریا

پس از اینکه با توصیه پزشکان داروهای ضد مالاریا را تهیه کردید (این داروها را می توانید از داروخانه های هند نیز تهیه کنید) باید قبل از سفر، در طول سفر و بعد از سفر به طور مداوم و بر طبق نحوه استفاده آن، مصرف کنید. اما از آنجایی که مالاریا توسط حشرات منتقل می شوند، دور نگه داشتن حشرات هم می تواند یاری کننده خوبی باشد. وسایلی همچون وسایل زیر را تهیه کنید:

  • حشره کش ها و اسپری دور کننده حشرات
  • پوشیدن لباس های بلند به طوریکه تمام سطح پوستتان را بپوشاند.
  • کرم های ضد نیش حشرات که به صورت و بخش هایی از بدن که بیرون از لباس هستند بزنید
  • جوراب های ضد حشرات از جمله محصولات جدیدی هستند که می توانید تهیه کنید
  • به همراه داشتن پشه بند اگر در طبیعت و بیرون می خوابید
  • اسهال عفونی

شاید رایج ترین بیماری که بسیاری از گردشگران هند در گذشته خود را برای آن آماده می کردند، بیماری اسهال بود. بیماری که هر گردشگری که به هند سفر می کرد، با آن روبرو می شد. خوشبختانه با پیشرفت دانش گردشگران و ارتقا خدمات گردشگری در این کشور، دیگر می توانید با خیال راحت به هند سفر کنید. در توصیه های پزشکی سفر به هند باید نکات ویژه ای را رعایت کنید تا به اسهال عفونی و خونی دچار نشوید.

ابتدا بدانید که این بیماری به وسیله غذاها و آب های آلوده منتقل می گردد. پس اگر از رستوران های معروف، شلوغ و یا دستفروش هایی که تمیز به نظر می آیند، غذای خود را تهیه کنید، بهتر است. همچینین سعی کنید کمتر از سبزیجاتی که با آب شسته می شوند، بخورید. غذاهای طبخ داده شده و سرخ شده مناسب هستند. انواع مرغ های خوشمزه را در هند می توانید بخورید و از بابت این بیماری خیالتان راحت باشد.

  • نکته: به هیچ عنوان از شیر و لوله کشی آب نخورید. تنها آب معدنی با درهای پلمپ شده تهیه کنید. به همراه داشتن قرص های تصفیه آب یا جوشاندن آب می تواند راه کار خوبی باشد.

منبع: lonelyplanet.comhttps://www.lonelyplanet.com/india/health

منبع: الی گشت

به "توصیه های پزشکی برای سفر به هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه های پزشکی برای سفر به هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید