توقع کسب سهمیه از والیبال نداشته باشیم، جوانگرایی کلیشه ای بود

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری تیم ملی والیبال ایران پس از کسب دو شکست مقابل تیم های برزیل و لهستان در مرحله نهایی رقابت های لیگ ملت ها به کار خود خاتمه داد و در صندلی پنجم نهاده شد.

توقع کسب سهمیه از والیبال نداشته باشیم، جوانگرایی کلیشه ای بود

فرهاد نفرزاده در گفتگوبا وبلاگ سفر و گردشگری، درباره نتایج تیم ملی در مسابقات لیگ ملت های والیبال گفت: ملی پوشان در مرحله مقدماتی مسابقات نتایج خوبی کسب کردند و مقام خوبی بدست آوردند. با توجه به این نتایج از تیم ملی توقع می رفت تا در مسابقات نهایی نیز بتواند جزو یکی از تیم های مدال آور باشد. اما این گونه نشد و نتایج مرحله نهایی با دور مقدماتی متفاوت بود.

* عملکرد تیم ملی مطلوب بود

کارشناس والیبال در ادامه تاکید نمود: چرا که تیم ها در مرحله نهایی مسابقات از نظر انگیزشی و جذابیت کاملاً متفاوت ظاهر شدند و این شرایط را برای تیم ایران سخت تر کرد. مقابل تیم جوان لهستان به شکل غافل گیر کننده ای نتیجه را واگذار کردیم و مقابل برزیل در عین شایستگی و با بدشانسی مغلوب شدیم و در خاتمه به عنوان پنجمی دست یافتیم. فرصت خوبی وجود داشت تا روی سکو قرار بگیریم اما به هر علتی میسر نشد. در مجموع عملکرد تیم ملی والیبال را مطلوب ارزیابی می کنم و این تیم نمره قبولی دریافت کرد.

* جوانگرایی به صورت کلیشه ای اتفاق افتاده

نفرزاده درباره جوانگرایی در تیم ملی نیز گفت: ایگور کولاکوویچ به عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان اگر میخواهد در ترکیب خود از جوانان استفاده و یک تحول ایجاد کند باید در تمام مسابقات لیگ برتر حضور داشته و از نزدیک شاهد رقابت ها باشد. چرا که در حال حاضر بازیکنان جوانی که به تیم ملی بزرگسال راه یافته اند به صورت کلیشه ای انتخاب شده اند یعنی جوانانی مانند جواد کریمی و پوریا یلی از تیم های جوانان و جوانان به بزرگسال معرفی شده اند.

* ایگور در جوانگرایی باید کار ولاسکو را انجام دهد

او در ادامه تاکید نمود: در واقع این بازیکنان به تیم بزرگسالان معرفی شده اند و آنها پس از حضور در چند جلسه از اردوهای تیم ملی بزرگسالان انتخاب شدند. کولاکوویچ اگر با هدف جوانگرایی پیش می رود باید در رقابت های لیگ برتر شرکت و همین طور در تمرینات تیم ها حاضر گردد. همان کاری که ولاسکو انجام می داد. ولاسکو ماهی یک بار در تمرین تیم ما حاضر می شد و تمام مسابقات لیگ را نیز از نزدیک تماشا می کرد و او بازیکنان را خودش انتخاب می کرد.

* قدرت ریسک نداشت چون شناختی از بازیکنان ندارد

کارشناس والیبال اضافه کرد: کولاکوویچ با این کار می تواند تحول در تیم بزرگسالان انجام دهد. در واقع سرمربی تیم ملی چون شناخت خوبی از بازیکنان ندارد نمی تواند قدرت ریسک بالایی داشته باشد و در مسابقات از این بازیکنان به خوبی استفاده کند.

* در روسیه کار سختی در پیش داریم

نفرزاده درباره مسابقات انتخابی المپیک نیز گفت: نباید این توقع از تیم ملی وجود داشته باشد که در مرحله نخست مسابقات المپیک که در گروه ایران به میزبانی روسیه برگزار می گردد نتیجه کسب کنیم و به المپیک برسیم. با توجه به میزبانی روسیه کار سختی در پیش داریم و باید این واقعیت را قبول کنیم. روسیه در این گروه شانس اول صعود است و تیم ایران شانس دوم. اگر بتوانیم در این مرحله صعود کنیم کار بزرگ و خارق العاده ای انجام داد ه ایم اما اگر نشد اتفاقی رخ نداده چرا که طبیعی است روسیه از میزبانی برخوردار است. این فرصت برای تیم ملی وجود دارد که در مسابقات قاره ای جواز حضور در المپیک را بدست آورد.

کارشناس والیبال در خاتمه درباره برگزاری مجمع انتخاباتی نیز گفت: طبق وعده اسبقیان قرار است پس از خاتمه لیگ ملت ها ثبت نام ها انجام گردد و قطعاً تا خاتمه تابستان شاهد برگزاری انتخابات خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "توقع کسب سهمیه از والیبال نداشته باشیم، جوانگرایی کلیشه ای بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقع کسب سهمیه از والیبال نداشته باشیم، جوانگرایی کلیشه ای بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید