خودروهایی که سال آینده حذف می شوند، کیفیت افزایش می یابد؟

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور هفته گذشته بازدیدی از پیش اعلام نشده از انبار و خط فراوری ایران خودرو داشت. در این ملاقات دستوراتی به خودروسازان داد که یکی از آنها توقف فراوری سه خودرو و فراوری سه خودروی نو و عرضه آن به بازار بود.

خودروهایی که سال آینده حذف می شوند، کیفیت افزایش می یابد؟

معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو در پی این دستورات بیان کرد: طبق دستور رئیس جمهوری، در سال آینده دو محصول سمند و 405 از مدار فراوری ایران خودرو حذف و با محصولات تازه جایگزین خواهند شد.

او اضافه نمود: فراوری انبوه تارا در سال آینده با 75 هزار دستگاه انجام و محصول پروژه k125 در انتهای سال به سبد فراوریات ایران خودرو اضافه خواهد شد. بعلاوه در سال آینده یک یا دو محصول مونتاژی تازه نیز عرضه می گردد.(جهانی اقتصاد)

سایپا نیز توقف فراوری دارد؟

با پیگیری های وبلاگ سفر و گردشگری از شرکت خودروسازی سایپا معین شد که این خودروساز پیش از دستور رئیس جمهور از تابستان 99 این طرح را اجرا کرد.

شرکت سایپا کل محصولات 100 X و انواع خودروهای پراید را حذف کرد. این خودروسازی فعلا برنامه ای بر حذف خودروی دیگری ندارد و با جایگزین های خود طرح های فروش را برگزار می نماید.

البته پراید صفر همچنان در بازار خودرو کشور در حال معامله است. با توجه به اینکه فراوری این خودرو متوقف شده است، اما قیمت آن در مقاطعی فرایند افزایش دارد

اما روز گذشته در همایش زنجیره خودرویی در سال 1401 با حضور نمایندگان مجلس، خودروسازی ها و قطعه سازان، شرکت سایپا بیان کرد که سال آینده فراوری خودروی تیبا را متوقف و در عوض خودروی آریا را وارد خط فراوری می نماید. این خودروسازی اضافه نمود که در حال تست موتورهای تازهی برای محصولات خود است.

کیفیت افزایش می یابد؟

آیا با حذف بعضی خودروها و عرضه خودروهای تازه کیفیت افزایش می یابد؟

محمدرضا نجفی منش، رئیس انجمن قطعه سازان کشور در این همایش به وبلاگ سفر و گردشگری گفت: در جهان یک خودرو بیش از 10 سال بیشتر فراوری نمی گردد. به علت اینکه خودروهای تازه، آپشن های تازهتری نسبت به خودروهای قدیمی دارند و باید جایگزین شوند.

او شرح داد: اگر فرمان هشتم رئیس جمهور اجرا و بخش دولتی به بخش خصوصی واگذار گردد، تمام دستورات دیگر او از جمله افزایش فراوری و کیفیت نیز محقق می گردد.

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو وبلاگ سفر و گردشگری بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "خودروهایی که سال آینده حذف می شوند، کیفیت افزایش می یابد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروهایی که سال آینده حذف می شوند، کیفیت افزایش می یابد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید