در سالگرد خاموشی بزرگ، منهتن بار دیگر در تاریکی فرو رفت

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، در چهل و دومین سالروز خاموشی بزرگ نیویورک، شهر منهتن به مدت پنج ساعت به دلیل قطعی برق در تاریکی مطلق فرو رفت.

در سالگرد خاموشی بزرگ، منهتن بار دیگر در تاریکی فرو رفت

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ سفر و گردشگری، در سالروز قطع گسترده برق در نیویورک، قطع برق بخش هایی از منهتن نیویورک را فلج کرد.

در ساعت 21 و 34 دقیقه 13 ژوئیه سال 1977، به دنبال برخورد صاعقه به خطوط انتقال برق، شهر نیویورک با خاموشی مطلق روبرو شد و این قطعی برق 25 ساعت ادامه داشت.

بنا به گزارش شبکه روسی راشاتودی، بخش هایی از منهتن، روز گذشته با قطعی برق روبرو شد که در نتیجه آن چراغ های هدایت و رانندگی، ایستگاه های مترو، فروشگاه ها و مغازه ها و مکان های گردشگری در بخش بزرگی از این منطقه در خاموشی فرو رفت.

طبق این گزارش، بیش از 60 هزار خانه و فروشگاه و مغازه در نیویورک بین ساعت 19:00 روز گذشته (شنبه) به وقت محلی با قطعی برق روبرو شد.

گزارش ها حاکی از آن است که مسئولان نیویورک ، پنج ساعت برای احیای برق زمان صرف کردند.

راشاتودی ادامه داد، زمانی که شهر نیویورک با تاریکی مطلق و ناگهانی روبرو شد، بسیاری برای چندین ساعت در سراسر شهر درون آسانسورها گرفتار شدند و در نهایت با مداخله آتش نشان ها از این وضعیت نجات یافتند.

مانیتورهای بزرگ میدان تایمز به طور کامل به دلیل قطعی برق، خاموش شد و یکی از کنسرت های خواننده سرشناس آمریکایی تحت تأثیر این خاموشی مطلق نهاده شد و لغو شد.

طبق این گزارش، خاموشی مطلق در منهتن نیویورک در نتیجه آتش دریافت یک مبدل برق در خیابان 64 غربی و وست اند به وجود آمده است.

اندرو کومو فرماندار نیویورک در مورد این رخداد گفت: گرچه خوشبختانه، هیچ گونه جراحتی در نتیجه این حادثه رخ نداد، اما در هرحال وقوع چنین حادثه ای غیرقابل قبول است. تا زمان احیای کامل برق، ما تمامی اقدامات لازم برای تضمین ایمنی و امنیت اهالی نیویورک انجام می دهیم.

در نتیجه خاموشی مطلق سال 1997، در طی این زمان 25 ساعت بیش از هزار مورد آتش سوزی در سطح شهر گزارش شده بود و 1600 فروشگاه نیز به طور کامل غارت شد.

ق

منبع: خبرگزاری فارس

به "در سالگرد خاموشی بزرگ، منهتن بار دیگر در تاریکی فرو رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سالگرد خاموشی بزرگ، منهتن بار دیگر در تاریکی فرو رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید