دیدنی های شگفت انگیز لیما را از دست ندهید

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، در نگاه اول با توجه به صدای بوق اتوبوس ها و هوای آلوده بخش میانی ساحل مه گرفته شهر لیما به سختی می توان در خصوص شهر نظری مثبت داشت. اگر خیلی زود قضاوت نکنید، احتمالا عاشق فرهنگ و تاریخ فوق العاده و همچنین جاذبه های گردشگری لیما خواهید شد. با ما در مطلب دیدنی های لیما همراه شوید تا دنیایی از جاهای دیدنی لیما را پیش رویتان قرار دهیم.

دیدنی های شگفت انگیز لیما را از دست ندهید

میدان آرماس

میدان آرماس که به عنوان میدان بزرگ نیز شناخته می شود، در قلب مرکز تاریخی شهر لیما قرار گرفته است و یکی از معدود بخش های قدیمی باقیمانده شهر است که حس استعمار گذشته این شهر را نشان می دهد. با اعطای جایزه میراث دنیای یونسکو در سال 1988، اهمیت تاریخی و فرهنگی این مورد از دیدنی های لیما ثابت شد. این نقطه محل بنیانگذاری شهر توسط فرانسیسکو پیزارو در سال 1535 بود. سرچشمه استعمار در وسط میدان قرار گرفته است، در حالیکه اغلب ساختمان های مهم شهر لیما در اطراف این مورد از جاذبه های گردشگری لیما قرار گرفته اند.

از مناظر شاخص دوره استعماری شهر عکس بگیرید

با یک دوربین عکاسی به سمت کاخ گوبیئرنو، محل اقامت رئیس جمهور پرو و یکی از جاهای دیدنی لیما در قسمت شمالی میدان بروید. در قسمت جنوب شرقی، کلیسای جامع لیما که در واقع آرامگاه پیزارو و همچنین اولین کلیسای لیما بوده، قرار گرفته است. فرصت های عکاسی بیشتر شامل کاخ اسقف اعظم و ساختمان شهرداری لیما بوده که هر دوی این ساختمان ها به حکاکی های بدیع و بالکن های چوبی مزین شده اند.

در صومعه سن فرانسیسکو شگفتی را تجربه کنید

در شهر لیما ساختمان های مذهبی زیادی وجود دارند، اما صومعه سن فرانسیسکو یکی از بهترین آن هاست. این ساختمان که یکی از دیدنی های لیما بوده، آرامش عظیمی را در میان هیاهوی این شهر بوجود می آورد و اتاق های آن به خوبی معماری باروک را به نمایش می گذارند. محراب آن تذهیب شده و به عنوان یک اثر هنری مذهبی عمل می نماید. کتابخانه صومعه را با متون حجیم مذهبی و محیط هری پاتریش از دست ندهید.

به سرامیک های پیشا کلمبی بخندید

توریست ها اتاق شهوت را خجالت زده از دیدن صحنه های نامتعارف مجمسه های سرامیکی ترک می نمایند. برای مورخین جدی تر، این مورد از جاذبه های گردشگری لیما دارای دامنه استثنایی از سفالگری خانوادگی است که در آن فرهنگ های مختلفی مانند چیمو، نازکا، واری و موچه وجود دارند.

تاریخ باستان پرو را آنالیز کنید

در حالیکه بزرگترین بناهای یادبود پیشا کلمبی پرو خارج از مرزهای پایتخت پیدا شده اند، اما شهر لیما موزه های بیشماری داشته که می توانند نظر شما را برای یادگیری در خصوص فرهنگ باستانی این کشور به خود جلب نمایند. قدیمی ترین و بزرگترین موزه پرو، موزه ملی باستان شناسی، مردم شناسی و تاریخ پرو بوده که هر فرهنگی از پرو را که تابحال شنیده اید، پوشش می دهد. شما در این مورد از جاهای دیدنی لیما اشیایی شامل صلیب دست ساز سنگی از کوتوش، ستون یکپارچه حکاکی شده به ارتفاع 7 فوت و کتیبه ریموندی از منطقه چاوین دو هوانتر را پیدا خواهید کرد.

مملو از هنر مدرن و باستانی پرو شوید

موزه های هنری فوق العاده ای در شهر لیما وجود دارند که از معروف ترین آن ها موزه هنر لیما (MALI) واقع در حاشیه شمالی پارک نمایشگاه است که میزبان اشیای تاریخی به قدمت 3000 سال و شامل مجموعه نقاشی های مذهبی فوق العاده از مدرسه کوسکنا خواهد بود. به علاوه، در جنوب بارانکو موزه هنر معاصر لیما مکان مناسبی است تا با جدیت هنر معاصر و مدرن را دنبال کنید. حتما برنامه های عصر موزه ها را چک کنید، چون ممکن است هنرمندان را ببینید. موزه ماریو تستینو را که یکی از دیدنی های لیما بوده، از دست ندهید، جایی که اتاق هایش پر از کارهای عکاسی بوده که به خاطر پرتره های سلطنتی از پرنسس دیانا معروف شده اند.

به شهر باستانی خشتی هائوکا پوکلانا سفر کنید

احتیاجی به ترک شهر لیما برای کشف مناطق تاریخی پرو نیست. این شهر با توجه به فرهنگ لیما بین سال های 300 تا 700 بعد از میلاد و همچنین با میلیون ها آجر خشتی ساخته شده است. هائوکا پوکلانا هرم بزرگی است که در میرافلورس قرار گرفته است. پس از سفر به خرابه ها به سمت رستوران سایت برای خوردن یکسری غذاهای محلی معروف بروید.

غذای عالی پرو را امتحان کنید

هیچ چیزی بطور کامل تعیین نمی نماید که بشقاب سوپ سرد سبزیجات دریایی پرو باید در رده های بالایی این لیست باشد. این غذا ترکیبی است از ماهی، پیاز قرمز، فلفل تند و سیب زمینی شیرین بوده و شما می توانید برای این ترکیب ساده و خوشمزه در هر رستورانی از شهر زیاده روی کنید. برای یک کیفیت تضمینی می توانید به رستوارن پونتو آزول بروید که برای طعم دهنده های خوب، مواد اولیه تازه و قیمت مناسبش معروف است.

از محله مدرن پرو دیدن کنید

میرافلورس یکی از شلوغ ترین مناطق و یکی از دیدنی های لیما بوده که پر از رستوران های شیک و مدرن است. پارک کندی نقطه مرکزی این محله بوده و مناسب افرادی است که قصد دیدن گربه ها را دارند. اینجا خانه گربه های خوشگذران است که بیشتر آن ها بی خانمان بوده و حالا زیر نظر یک سازمان غیر دولتی محلی قرار دارند. پس، تعجب نکنید اگر در اینجا بیشتر از یک دوست پیدا کردید. در جهت ساحل صخره ای به شهر ال مالکون می رسید. نوار ساحلی شهر دارای مناظری بدیع از پارک عشق هست. برای دیدن مناظر تماشایی از دریا در امتداد ال مالکون قدم بزنید یا برای یک گشت زنی در جهت ساحل صخره ای، دوچرخه یا یک جفت اسکیت کرایه کنید.

با یک پرواز دو نفره پاراگلایدری در آسمان اوج بگیرید

اگر شانس این را داشته باشید که دوباره به شهر لیما برگردید، احتمالا یک یا دو پاراگلایدر را در هوا شناور می کنید. پارک ریموندی در امتداد جهت میرافلورس به ال مالکون، کانون پاراگلایدینگ در لیماست. در آنجا مربیان ماهر پاراگلایدینگ می توانند در ظرف 10 دقیقه شما را به یک پرواز 2 نفره بفرستند. برای رفتن به آسمان روزی را انتخاب کنید که آسمان خیلی ابری نباشد، در اینصورت می توانید انتظار داشته باشید که مناظر ساحلی جنوب بارانکو را هر چقدر هم که از دریا دور شوید، ببینید.

نمایش آب و نور را در پارک لازروا از دست ندهید

قدمت این مورد از جاهای دیدنی لیما به اواخر دهه 1920 برمی شود، اما در سال 2007 شهرداری لیما یک جهت جادویی از آب را در این پارک ساخت. 13 فواره که بعضی از آن ها متضاد هم هستند، در شب با نورهای نمایشی سرگرمی فراوانی ایجاد می نمایند و بچه ها عاشقش می شوند. خود را برای خیس شدن آماده کنید و یک یا دو کیسه پلاستیکی برای خیس نشدن پول نقد و دوربین همراه خود داشته باشید.

در سبک بوهمین باراکو سوغاتی بخرید و هیجان خود را تخلیه کنید

به سمت جنوب ساحل میرافلورس که بروید، به منطقه کوچک باراکو که یکی از جاذبه های گردشگری لیما بوده، می رسید. منطقه بوهمین لیما، مکانی برای شاعران، هنرمندان و جمعیت جایگزین شهر است. پیاده روی روزانه شما را از کافه های شیک و بازار مجلل صنایع دستی که بیشتر آن ها توسط طراحان محلی ساخته شده یا از سراسر کشور می آیند، عبور خواهد داد. پل نظرگاه که یک پل چوبی عجیب در بالای پله های سنگی است را در بین دیدنی های لیما از دست ندهید.

به خانه های تاریخی اطراف شهر سرک بکشید

بسیاری از عمارت های استعماری قدیمی باشکوه در لیما تبدیل به خرابه شده اند. با این حال، تعدادی از آن ها با عشق و علاقه بصورت کامل با اثاثیه و وسایل شخصی صاحبان حفظ شده اند. بیشتر آن ها برای بازدید عموم تنها با دریافت وقت قبلی یا آژانس های مسافرتی باز هستند. خانه آلیاگا واقع در بلوک شمالی میدان آرماس، محل سابق اقامت جرونیمو آلیاگا یکی از فاتحان پیزارو بوده و در حال حاضر قدیمی ترین خانه در آمریکاست. همچنین در بلوک شمال غربی، خانه اوکوئندو عمارتی مربوط به قرن 19 با برج دیده بانی قرار گرفته است. همینطور در جنوب میدان، کاخ سلطنتی توره تاگله مربوط به قرن 18 با ایوان های حکاکی شده چوبی قرار گرفته که در حال حاضر محل وزارت امور خارجه پرو است.

شهر را از تپه سن کریستوبال ببینید و تحسین کنید

یکی از برترین جاهای دیدنی لیما، تپه سن کریستوبال در سمت شمال شرقی پایین شهر است. اگر یک تصویر پانارومایی از شهر می خواهید، بهتر است به این تپه بروید و یک تاکسی یا اتوبوس گردشگری از میدان آرماس بگیرید. در یک روز صاف می توانید از آن بالا تمام شهر و تمامی راه های منتهی شده به دریا را ببینید. مه غلیظ ساحلی می تواند این منظره را تار کند، پس زمان رفتن به آنجا را دقیق و عاقلانه انتخاب کنید.

به محل ردپای نویسنده برنده جایزه نوبل، ماریو بارگاس یوسا بروید

برای یک بعدازظهر فرهنگی، هیچ چیزی بهتر از رفتن به پاتوق قدیمی مشهورترین نویسنده پرو، ماریو بارگاس یوسا که یکی از جاذبه های گردشگری لیما بوده، نیست. او بیشتر دوران کودکیش را در میرافلورس گذراند و آن محله پر از مکان هایی بود که نویسندگی وی را تحت تاثیر قرار می دادند.

موج سواری در ساحل سبز لیما را یاد بگیرید

در حالیکه سواحلی مثل ساحل مانکورا در شمال پرو برای امواج خود معروف هستند، ساحل سبز لیما نقاط جذابی برای موج سواری دارد. لا هرادورا به عنوان یکی از بهترین ها شناخته می شود به دلیل موج های قدرتمندش و موج هایی که گاهی به ارتفاع 4 متر هم می رسند. این مورد از جاهای دیدنی لیما، تنها برای افراد حرفه ای مناسب است. وایکیکی در میرافلورس بهترین گزینه برای افراد مبتدی است، به خصوص که بعضی مدارس وجود دارند که می توانید در آن ها موج سواری را بیاموزید. همچنین اینجا محل باشگاه وایکیکی بوده که در دهه 1920 تاسیس شده و به عنوان اولین باشگاه موج سواری دنیا شناخته می شود.

به موقع به مجتمع باستان شناسی پاچاکاماک برسید

تنها در 35 کیلومتری جنوب شرقی شهر، سایت پاچاکاماک قرار گرفته است که قدمت آن به 200 سال قبل از میلاد برمی شود. این مورد از جاهای دیدنی لیما بسیار قدیمی تر از هائوکا پوکلانا هست. بسیاری از ساختمان های اطراف در طول قرن پانزدهم و در زمان اشغال حکومت اینکا ساخته شده و شما برای برگرداندن معابد خشت خام به شکوه و جلال سازندگانشان به اندکی تخیل احتیاج دارید که بنظر می رسد بسیاری از آن ها در آفتاب ذوب شده باشند. گفته شده که اگر بخواهید نگاهی اجمالی به دوران قبل از آمدن اسپانیایی ها به پرو بیاندازید، این مکان مناسب ترین جا برای آغاز است.

منبع: همگردی

به "دیدنی های شگفت انگیز لیما را از دست ندهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های شگفت انگیز لیما را از دست ندهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید