راهنمای گام به گام خرید جهیزیه برای زوج های جوان (بخش دوم)

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، پس از گذشتن از قسمت های سخت و چالش های اولیه برای آغاز زندگی مشترک، نوبت به مرحله شیرین خرید جهیزیه می رسد. مرحله ای که هر زوج جوانی به آن می رسند و وسایل موردنیاز برای آغاز یک زندگی مشترک را تهیه می نمایند. شاید برای برخی از زوج های جوان خرید جهیزیه چالشی سخت باشد اما به شما قول می دهیم با رعایت چند نکته بتوانید به راحتی از پس این چالش بربیایید.

راهنمای گام به گام خرید جهیزیه برای زوج های جوان (بخش دوم)

در همین رابطه بخوانیم: راهنمای گام به گام خرید جهیزیه برای زوج های جوان (بخش اول)

در بخش اول راهنمای خرید، نکات مورد نیاز و اساسی برای خرید یخچال و جاروبرقی را مطرح کردیم. در این قسمت برترین نکات برای خرید راحت و مطمئن ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و مایکروویو را به شما می گوییم و شما را در این جهت هدایت می کنیم.

همانطور که گفتیم قسمت اصلی جهیزیه، خرید لوازم خانگی بزرگ مثل یخچال، اجاق گاز، ماشین لباسشویی و ظرفشویی است که بار بزرگی از روی دوش شما برمی دارد و خیال شما را راحت می نماید. برای خرید لوازم آشپزخانه، ابتدا تصویر نهایی آشپزخانه خود را به خوبی تجسم کنید. پس از آنالیز امکانات و ابعاد فضایی که در اختیار دارید، باید بودجه بندی کنید و طبق آن پیش بروید.

ماشین لباسشویی

بعد از خرید یخچال و اجاق گاز، نوبت به خرید ماشین لباسشویی می رسد. چند نکته ساده اما مهم که باید قبل از به بازار رفتن به آن ها توجه کنید. انواع ماشین لباسشویی های ال جی و سامسونگ و بوش، مدل های مختلف ماشین لباسشویی را با ظرفیت و ابعاد بیرونی متفاوت فراوری می نمایند. نکته اول اینکه شما باید جایی که ماشین لباسشویی در آن قرار می گیرد را در نظر بگیرید و فضای بین کابینت ها را دقیق مقدار گیری کنید. نکته مهم در مقدار گیری، درنظر گرفتن فضای خالی بین لوازم خانه با دیوار یا کابینت است. همواره بین 3 تا 8 سانتی متر در طرفین، 10 تا 15 سانتی متر در قسمت پشت و حداقل 3 سانتی متر فضا بین ماشین لباسشویی تا زیر کابینت (برای ماشین لباسشویی های درب از جلو) در نظر بگیرید. این فضا اجازه می دهد تا هوا به خوبی جریان داشته باشد و همینطور می توانید با مراجعه به این صفحه ایده هایی جالب برای محل قرارگیری ماشین لباسشویی در منزل بگیرید. اگر هم در پی ماشین لباسشویی هستید که درب آن از بالا باز گردد، مثل ماشین لباسشویی های نیمه اتوماتیک یا ماشین لباسشویی های سطلی، لازمه بخشی از آشپزخانه که خالی است و کابینت ندارد را برای این نوع ماشین لباسشویی در نظر بگیرید.

اندازه مصرف آب و مصرف انرژی را همواره در نظر بگیرید. ماشین لباسشویی از وسایل پر کاربرد است که عمر زیادی دارد و به همین علت زمان زیادی در کنار شما می ماند پس بهتر است فقط اندازه استفاده امروزه خود را درنظر نگیرید، چرا که ممکن است در آینده تعداد افراد خانواده شما تغییر کند و نیاز به ظرفیت متفاوتی داشته باشید.

در خصوص عملکرد و برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی، فروشگاه های اینترنتی مرجع خوبی برای کسب اطلاعات در خصوص هر کالای برقی هستند. می توانید با آنالیز جدول تعیینات کالاها تمام اطلاعات مورد نیاز خود را یادداشت کنید تا هنگام خرید چیزی از قلم نیاندازید.

ماشین ظرفشویی

با توجه به سبک زندگی امروزی، وقت برای کنار ظرفشویی ایستادن و ظرف شستن وجود ندارد و ماشین ظرفشویی از واجبات هر خانه ای شده است. حتما شما هم دوست دارید که یک ماشین لباسشویی داشته باشید که ظرف های شما را برق بیاندازد و بی صدا کار کند. ماشین ظرفشویی های امروزی بهتر تمیز می نمایند، با صدای کمتری کار می نمایند و در مصرف آب صرفه جویی می نمایند.

برای اینکه بتوانید ماشین ظرفشویی مناسب خود را راحت انتخاب کنید باید به چند سوال ساده جواب دهید. چقدر بودجه برای ماشین ظرفشویی در نظر گرفتید؟ چند بار در روز از ماشین ظرفشویی خود استفاده می کنید؟ زیاد آشپزی می کنید یا کم؟ ماهیتابه و قابلمه های بزرگ دارید یا ظرف های معمولی؟ صدای ماشین ظرفشویی چقدر برای شما اهمیت دارد؟ نکاتی که برای شما اهمیت دارد را یادداشت کنید تا هنگام خرید نباید فراموش کنید.

قیمت ماشین های ظرفشویی رومیزی و توکار به چند عامل از جمله ظرفیت آن بستگی دارد. اگر یک خانواده بزرگ دارید یا اگر حرفه ای آشپزی می کنید و روزانه ظرف های کوچک بزرگ زیادی در منزل شما استفاده می گردد، به یک ماشین ظرفشویی بزرگ نیاز دارید که بتوانید هر بار حجم زیادی ظرف را در آن قرار دهید. ماشین ظرفشویی های تازه، ظرف ها را با فشار مقطعی آب تمیز می نمایند و برنامه های مختلفی برای شستشو دارند که استفاده را برای شما راحت تر از قبل می نماید. مثلا برنامه شستشوی شبانه در وقت و مصرف انرژی خیلی صرفه جویی می کند. شما می توانید هر روز صبح ظرف های تمیز را از ماشین ظرفشویی تحویل بگیرید و در کابینت بچینید بدون اینکه مجبور باشید در ساعت های اوج مصرف ماشین ظرفشویی خود را روشن کنید. در کل همواره قبل از خرید لوازم برقی به برچسب انرژی آن توجه کنید. لوازم برقی که رده مصرف انرژی آن ها زیر A قرار گرفته، ماهانه هزینه زیادی برای پرداخت برق روی دست شما می گذارد.

اجاق مایکروویو

ماکروویوها و اجاق مایکروویوها را نمی توان در خرید جهیزیه در نظر نگرفت چرا که در زندگی مدرن امروزی، مایکروویوها به کالاهای بسیار کاربردی تبدیل شده اند. مایکروویوهای رومیزی پرطرفدارترین نوع مایکروویو هستند و می توان آن ها را در هر آشپزخانه ای دید. کمبود وقت در زندگی امروزی باعث شده تا خیلی بیشتر از گذشته، از کالاهایی مثل مایکروویو استفاده کنیم چراکه غذا را در سریع ترین زمان حاضر می نمایند. اینکه مایکروویو فقط مخصوص غذاهای نیمه آماده و پاپ کورن درست کردن است یک باور قدیمی است. امروزه مایکروویوها با قابلیت های زیاد، توان پخت انواع غذاها را دارند.

برنامه های اتوماتیک و از پیش تعریف شده ای که در انواع مدل های دستگاه ماکروفر و سولاردام وجود دارد، معمولا برنامه های یخ زدایی، برنامه پخت گوشت، مرغ و ماهی است. بعلاوه امکان تنظیم درجه قدرت و زمان در بیشتر مایکروویوهای تازه وجود دارد. گریل، اینوکشن، سنسور پخت و امکانات ویژه به نسبت قیمت مایکروویو به قابلیت های آن اضافه می گردد. اما این به این معنی نیست که باید پول زیادی برای خرید مایکروویو صرف کنید. شما باید قبل از خرید آنالیز کنید که چه چیزی از یک مایکروویو می خواهید. آیا می خواهید یک آشپزی سریع را تجربه کنید یا فقط به گرم کردن غذا اکتفا می کنید. برای آشپزی کردن با استفاده از مایکروویو شما ابتدا باید به خوبی دفترچه راهنمای مایکروویو خود را مطالعه کنید تا بتوانید با چند کلید و در زمان کوتاه یک غذای تازه تهیه کنید.

سپس مقدار مایکروویو مورد نظرتان را تعیین کنید. مایکروویو در ایران معمولا براساس لیتر مقدار گیری می گردد. ظرفیت مایکروویوها در بازار از 20 لیتر آغاز شده و تا 50 لیتر می رسد. برای خانواده های پر جمعیت و کسانی که می خواهند با مایکروویو آشپزی نمایند، یک مایکروویو بزرگ با ظرفیت بالای 35 لیتر پیشنهاد می کنیم.

قبل از رفتن به بازار بودجه خود را تعیین کنید. برندهای مختلف مثل ال جی، پاناسونیک، سامسونگ، هاردستون، فلر و غیره، با توجه به نیازهای مختلف مشتریان، مدل های مختلف مایکروویو را طراحی نموده اند. پس نگران پیدا کردن قیمت مناسب نباشید.

منبع: فوت و فن

به "راهنمای گام به گام خرید جهیزیه برای زوج های جوان (بخش دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای گام به گام خرید جهیزیه برای زوج های جوان (بخش دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید