رویکرد جدید وزارت علوم تربیت دانشجویان خودباور و خوداتکا است

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، تهران- خبرنگاران- وزیر علوم و تحقیقات و فناوری تربیت دانشجویان خودباور و خوداتکا را رویکرد جدید این وزارتخانه گفت.

رویکرد جدید وزارت علوم تربیت دانشجویان خودباور و خوداتکا است

به گزارش خبرنگار علمی وبلاگ سفر و گردشگری، منصور غلامی روز سه شنبه در مراسم تقدیر از برگزیدگان سی و دومین جشنواره خوارزمی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی اضافه نمود: باید مراکز علمی این رویکرد را ملاک خود قرار دهند و فارغ التحصیلان علاوه بر اینکه روی پای خود برای اشتغال بایستند، باید با فناوری که آموخته اند برای تعداد زیادی از افراد جامعه اشتغال ایجاد و توسعه مالی کشور را تضمین نمایند.

وی بیان داشت: ظرفیت های بالقوه زیادی در کشور وجود دارد که به فعل رساندن آن باید در دستور کار قرار گیرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن قدردانی از صاحبان فناوری گفت: نیروهای متفکر و پژوهشگران سرمایه اصلی و بنیادی کشور هستند و همچنان که خود این انگیزه را برای توسعه علم و فناوری و حل مسائل کشور دارند، به وجود آنها افتخار می کنیم.

غلامی جشنواره خوارزمی را یکی از جشنواره های پر سابقه در ایران دانست و گفت: برگزاری بیش از 30 سال این جشنواره نشان می دهد که این رویداد توانسته صندلی خود را در میان محققان، فناوران و صاحبان فناوری حفظ کند.

وی با بیان اینکه جشنواره خوارزمی محل مناسب و یکی از مسیرهای معرفی صاحبان علم ، دانش و فناوری است که باید آن را حفظ کنیم، اضافه نمود: این جشنواره تقدیر نمادین دانشمندان است همچنان که در کشورمان تعداد بسیار زیادی از محققان باسابقه، دانش پژوهان و فناوران ایرانی را در کنار خود داریم و به صورت نمادین و در یک فرآیند علمی - گروهی از این افراد تقدیر می گردد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: حضور پژوهشگران از کشورهای مختلف که دارای سابقه طولانی هستند، اعزام دانشجویان، پذیرش دانشجویان غیر ایرانی و روابط علمی در سطوح مختلف یکی از ظرفیت های مراکز علمی ما است که به خوبی اجرا شده و باید در حد توان کوشش کنیم که این کار ادامه پیدا کند.

غلامی بیان داشت: بدون تعاملات و همکاری بین المللی حرکت در جامعه علمی کامل نیست و به طور قطع ارتباطات علمی به سود محققان و دانشمندان کشورمان است که از دیدگاه ها و نظرات علمی یکدیگر بهره مند شوند و ظرفیت علمی ایران در حوزه های مختلف فراوری علم به جهانیان معرفی گردد.

وی توضیح داد: کاربردی کردن علوم، ارائه فناوری هایی که بتواند مسائل و مسائل را در حوزه های سلامت ، کشاورزی و صنعتی حل نماید، از دستاوردهایی است که در این ارتباطات به دست آورده ایم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه در سال های گذشته شاهد حرکت دانشگاه ها و مراکز علمی به سمت تبدیل علم به دانش و فناوری بودیم، اضافه نمود: در کنار این توفیقات، ورود مجموعه های جدیدی از شرکت های جوان مبتنی بر فناوری روز، شکل گیری تدریجی استارتاپ ها منجر به افزایش توان علم و فناوری در کشور شده است و به طور قطع راه حفظ استقلال کشور در حوزه های مختلف از جمله مالی در تقویت این موارد است و احتیاج به حمایت بیشتری دارد از این رو کوشش داریم این حمایت ها را قوی تر از سال های گذشته داشته باشیم.

آئین پایانی سی و دومین جشنواره بین المللی خوارزمی به منظور معرفی 10 طرح برگزیده داخلی و 6 طرح برگزیده خارجی صبح امروز، دوشنبه 13 اسفند ماه با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از دانشمندان و پژوهشگران ایرانی و خارجی در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار گردید.

علمی**9340**1883

منبع: ایرنا

به "رویکرد جدید وزارت علوم تربیت دانشجویان خودباور و خوداتکا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویکرد جدید وزارت علوم تربیت دانشجویان خودباور و خوداتکا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید