سفیر بریتانیا در امریکا کناره گیری کرد

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، وزارت خارجه بریتانیا استعفای کیم داروک سفیر بریتانیا در امریکا را تایید کرد.

سفیر بریتانیا در امریکا کناره گیری کرد

آقای داروک گفته است که ادامه کار با توجه به شرایط موجود برای او غیرممکن است.

چند روز پیش ایمیل های سفیر بریتانیا در واشنگتن لو رفت که در آن آمده بود دولت دونالد ترامپ را بی منطق، متزلزل و ناکارآمد توصیف نموده بود.

در پی انتشار محتوای بعضی از از ای میل ها دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با تشدید حمله به سفیر بریتانیا در واشنگتن گفت که دیگر با او کار نخواهد کرد.

او در یک رشته توییت در روز دوشنبه گفت که سر کیم داروک در آمریکا فردی مورد علاقه یا خوش چهره نیست.

در یکی از پیام های ارسال شده در ماه گذشته سفیر بریتانیا در آمریکا، سیاست های ایالات متحده در خصوص ایران را غیرمنسجم و سردرگم معرفی نموده بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در واکنش به ایمیل های لو رفته سفیر بریتانیا درباره عملکرد او گفته بود که دیگر با او کار نخواهیم کرد.

او همچنین کیم داروک را فردی بسیار نادان توصیف نموده و شیوه مدیرت ترزا می نخست وزیر بریتانیا درباره برگزیت را هم فاجعه بار و احمقانه خوانده است.

آقای ترامپ پیشتر در واکنشی به نشت این ایمیل ها گفته بود که ما هوادار سفت و سخت این شخص نیستیم و او به خوبی به بریتانیا خدمت ننموده است.

جرمی هانت، وزیر خارجه بریتانیا در خصوص این نوشته ها گفت که آنها بیان کننده نظرات شخصی سفیر بوده و نه نظرات دولت بریتانیا.

آقای هانت که در کوشش است تا رهبر حزب محافظه کار و نخست وزیر بعدی بریتانیا گردد تاکید نمود، این وظیفه سفیر است که نظرات صادقانه اش را به دولت اعلام کند، اما این نظرات در نگاه دولت تاثیری نداشته اند.

آقای هانت گفت که دولت ترامپ نه تنها خیلی تاثیر گذار که بهترین دوست بریتانیا در جامعه جهانی است.، بی بی سی فارسی

منبع: ایران آنلاین

به "سفیر بریتانیا در امریکا کناره گیری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر بریتانیا در امریکا کناره گیری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید