شرایط گارانتی خودرو تغییر کرد

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، محدودیت های گارانتی خودرو که هشدار سازمانِ بازرسی را در پی داشت از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، لغو شد. آخرین تغییرات چیست؟

شرایط گارانتی خودرو تغییر کرد

وبلاگ سفر و گردشگری - چندی پیش سازمان بازرسی طی نامه ای به مدیرعامل سازمان حمایت مصرف نمایندگان و تولیدنمایندگان هشدار داد. محور این نامه صدور بخشنامه مغایر قانون در خصوص خدمات پس از فروش خودرو است.

در این نامه به بخشنامه مورخ 6 بهمن 1399 آن سازمان مبنی بر الزام خریداران خودرو در خصوص انجام سرویس اولیه حداکثر ظرف 5 ماه از تاریخ تحویل و یا حداقل 1000 کیلومتر کارکرد اشاره شده است. در این نامه آمده: این موضوع براساس دادنامه مورخ 9 خرداد 1402 هیئت عمومی دیوان عدالت اداری و به علت مغایرت با مفاد تبصره یک ماده2 قانون حمایت از حقوق مصرف نمایندگان خودرو ابطال شده است.

فیلم تست تارا با موتور نو - تارا EFP را در کانال یوتیوب وبلاگ سفر و گردشگری پلاس دیدن کنید:

بعلاوه، در این ارتباط، طی نامه های مورخ 29 فروردین1402 و مورخ 14 اردیبهشت 1402 آن سازمان، به شرکت های خودروساز جزئیاتی اعلام شده است. براین اساس لزوم مراجعه برای سرویس اولیه صرفاً مشمول خودرو هایی است که مالکیت آن ها از زمان تحویل از کارخانه تا زمان مراجعه به نمایندگی تغییر نموده باشد.

در نامه بازرس کل امور صمت سازمان بازرسی با اشاره به چند نکته تاکید شده است که در رابطه با نامه های مذکور اولاً مبانی قانونی آن معین نیست. ثانیاً با توجه به دادنامه دیوانِ عدالت اداری، اعمال محدودیت در خدمات پس از فروش خودرو و مقیدکردنِ آن به انجام سرویس اولیه، اساساً مغایر قانون تشخیص داده شده است. لذا شرط لزوم انجام سرویس اولیه در صورت تغییر مالکیت نیز، مغایر قانون و دادنامه مذکور به نظر می رسد.

در نامه فوق آمده است: حسب اخبار واصله بعضی شرکت های خودروساز، در صورت عدم مراجعه مشتری برای انجام سرویس اولیه پس از گذشت مدت زمان مقرر در بخشنامه آن سازمان، راساً مبادرت به ابطال گارانتی خودرو می نمایند. و در مواردی نیز فعال کردن گارانتی را منوط به پرداخت جریمه از سوی مشتری نموده اند.

شرایط گارانتی خودرو تغییر کرد

سازمان حمایت محدودیت های گارانتی خودرو را لغو کرد

پس از ارسال نامه سازمان بازرسی کل کشور به سازمان حمایت مصرف نمایندگان و تولیدنمایندگان، سازمانِ مزبور نیز با صدور نامه ای خطاب به مدیران عامل شرکت های خودرو، نامه های قبلی را ابطال و اظهار داشت که دوره تضمین، نمی تواند کمتر از دو سال از زمانِ تحویل خودرو به مصرف نماینده یا کارکردی برابر با 40 هزار کیلومتر (هرکدام زودتر به خاتمه برسد) باشد. براین اساس در این نامه تاکید شده است هرگونه دریافت وجه در قبال فعال سازی مجدد گارانتی غیرقانونی است و در صورت عدم رعایت موارد فوق، وفق قوانین و مقررات اقدامات لازم انجام می گردد.

مجوز واردات خودرو به صاحب های خودروهای فرسوده / اعلام شرایط و جزئیات این مجوز

قیمت موتورسیکلت در بازار به شدت کاهش یافت / فهرست قیمت نو تمامی موتورسیکلت ها

قیمت زوتی DL5 پارس خودرو اعلام شد

احتکار هایما به وسیله ایران خودرو رسماً تأیید شد

افزایش قیمت تایر استارت خورد / موافقت ستاد تنظیم بازار با افزایش 20 درصدی قیمت تایر

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

منبع: بیت ران

به "شرایط گارانتی خودرو تغییر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط گارانتی خودرو تغییر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید