آغاز برنامه جامع مطالعات گردشگری دریایی و روستایی در خوزستان

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، آغاز برنامه جامع مطالعات گردشگری دریایی و روستایی در خوزستان صورت پذیرفت.

آغاز برنامه جامع مطالعات گردشگری دریایی و روستایی در خوزستان

محمد حسین ارسطو زاده در نشست کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه گذاری خوزستان که در اهواز برگزار گردید، اظهار کرد: یکی از مسائل و مسائل عمده در حوزه گردشگری بحث نبود مطالعات و برنامه های بالادستی بود که در کوشش هستیم با برنامه ریزی مسائل این حوزه را حل کنیم.

وی اضافه کرد: در این راستا برنامه جامع مطالعات گردشگری دریایی و روستایی در استان شروع شده تا بتوانیم گردشگری را در این دو بخش در خوزستان فعال کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: در زمینه گردشگری دریایی 5 شهرستان ساحلی و در بحث گردشگری روستایی تا به حال براساس معیارها 230 روستا شناسایی و مطالعات آنها صورت گرفته است.

ارسطو زاده با اشاره به آنالیز دو طرح گردشگری برای دریافت مجوزات لازم و تخصیص زمین در استان مطرح کرد: شهرک گردشگری ساحلی سریم ماهشهر با سرمایه گذاری 3200 میلیارد تومان در صورت اجرا می تواند برای 3 هزار نفر اشتغال ایجاد کند. این طرح در زمینی به مساحت 500 هکتار در ساحل خلیج فارس و در قالب دو فاز اجرایی می گردد.

وی با بیان اینکه اولین برف پاییزی کشور در استان خوزستان می بارد، گفت: در این راستا یک سرمایه گذار بخش خصوصی در پی احداث تله کابین در سرقوچ باغملک و شهرک گردشگری در این بخش است که با سرمایه گذاری 3 هزار میلیارد تومانی می تواند برای 2 هزار و 600 نفر اشتغال ایجاد کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان اظهار داشت: این طرح شامل 3 ایستگاه و در زمینی به مساحت 83 هکتار اجرایی می گردد و طول آن 8 کیلومتر است که می تواند به عنوان بزرگترین تله کابین خاورمیانه فعالیت کند.

ارسطو زاده یادآور شد: حفظ محیط زیست در حوزه اجرای طرح های گردشگری طبیعی شرط اول است و در اولویت کار ماست.

منبع: همگردی

به "آغاز برنامه جامع مطالعات گردشگری دریایی و روستایی در خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز برنامه جامع مطالعات گردشگری دریایی و روستایی در خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید