شفر: نگران دربی نیستم

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری ، شفر اگربتواند در دربی 88 تیمش را به پیروزی برساند، شرایط قبلی استقلال فراموش می گردد و تا مدتها می تواند بدون نگرانی به کار خودش ادامه دهد. برد در دربی می تواند دوباره استقلال را احیا کند. سرمربی آلمانی استقلال در خصوص این بازی حساس اینطور اظهار نظر می نماید: دربی بسیار فوق العاده است. واقعا دربی را دوست دارم. این یک بازی بسیار بزرگ است. من دو بار قبلا در ایران دربی را تجربه نموده ام و در کشورهای دیگر هم دربی داشته ام. بازی جاماییکا و آمریکا هم مثل دربی است که من در جاماییکا برنده شدم. همه یک جورهایی تب دربی دارند. ما خودمان را از نظر ذهنی و تاکتیکی آماده نموده ایم.

شفر: نگران دربی نیستم

سرمربی آلمانی استقلال حرف هایش را اینطور ادامه می دهد: بازی های پرسپولیس را بررسی و کارهای تاکتیکی آنها را مرور نموده ایم. حدود 6 7 ماه است که درباره پرسینگ صحبت می کنم. پرسپولیس هم مقابل الدحیل کار پرس را خوب انجام داد. مهم است که 90 دقیقه بجنگیم و نظم تاکتیکی خود را حفظ کنیم و هرکسی صد درصد توانش را بگذارد. ما از بازی های آسیایی خارج شدیم ولی کیفیت خوبی داریم و می توانیم در دربی برنده باشیم. باید شجاعانه بازی کنیم. می دانم 50 هزار نفر در استادیوم و میلیون ها نفر در ایران از ما حمایت می نمایند. با حمایت آنها قوی تر می شویم و می توانیم برنده باشیم. شفر درباره شرایط دربی نیز اینطور می گوید:دربی همیشه هیجان بزرگی دارد چه داخل و چه بیرون زمین. امیدوارم مثل پارسال شرایط خوبی داشته باشیم. نه مسئله ای برای طرفداران پیش بیاید و نه مسئله ای برای داور. سال گذشته اینطور بود و من خوشحالم. باید همیشه به داور احترام گذاشت.

شفر درباره اینکه در دیدار برگشت با السد قطر با یک هافبک دفاعی بازی کرد و آیا با همان تاکتیک مقابل پرسپولیس بازی می نماید؟ می گوید: از این سئوال خوشحال شدم. در این بازی مشکل ما این بود که یک بازیکن به پوزیشن شماره شش (پست هافبک دفاعی) اضافه می شد و ناخواسته دو هافبک دفاعی داشتیم. همیشه باید یک نفر به حمله اضافه گردد. سال گذشت با باقری و ابراهیمی این کار را خوب انجام دادیم. روی کاغذ گاهی باید دو هافبک دفاعی داشته باشیم ولی در بازی باید عملا یک هافبک دفاعی باشد.

سرمربی استقلال در مورد تقسیم سکوها نیز می گوید: دربی 90 به 10 نیست. دربی بازی 50 به 50 است و این تصمیم خوبی بود. وقتی 90 درصد از استقلال یا پرسپولیس باشند اتفاق خوبی نیست. اوایل که اینجا بودم عکسی از استادیوم آزادی دیدم که نصف آن آبی بود و نصف آن قرمز. اینطور بهتر است. شفردرباره اینکه آیا به روزبه چشمی بابت دریافت کارت قرمز مقابل السد تذکر داده است؟ می گوید: طبیعی است بعد از بازی با روزبه چشمی درباره کارتهایی که گرفت صحبت کردیم. مسئله کارت زرد اول او بود که با داور صحبت کرد. همه می دانند مقابل داوران سنگاپوری و تایلندی باید احترام بگذاریم و لبخند بزنیم. چشمی حمایت کامل مرا دارد و می دانم برای دربی آماده است.

این مربی درباره اینکه نتیجه نظرسنجی های دربی به سود پرسپولیس است، می گوید: اگر طرفداران استقلال بگویند دربی را نمی بریم طرفداران خوبی نیستند. برعکسش هم صدق می نماید. هر هواداری راجع به برد تیم خودش صحبت می نماید.. سرمربی استقلال در سرانجام می گوید: زمانی که برای اولین بار به ایران آمدم، قبل از دربی به من می گفتند فقط باید ببریم. ما در آن بازی مقابل پرسپولیس خوب بازی کردیم ولی باختیم. طرفداران دیدند که صد درصد جنگیدیم و برای همین بعد از باخت ما را تشویق کردند. شاید اگر خوش شانس بودیم می توانستیم حتی مساوی کنیم و یا ببریم. در جواب سئوال قبل هم باید بگویم از بابت دربی نگرانی ندارم. نگرانی من فقط از این بابت است که همسرم تاریخ تولد یا سالگرد ازدواجمان را فراموش کند!

670

منبع: ایران ورزشی

به "شفر: نگران دربی نیستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شفر: نگران دربی نیستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید