شهر سویا اسپانیا، پایتخت باستانی اندلس

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، یکی از مهمترین جاهای دیدنی فرانسه که بعید است تا به امروز تصویر آن را ندیده باشید، بنای طاق پیروزی پاریس است؛ یک طاق سنگی سفید که با ارتفاع 50 متری، در میان میدانی بزرگ و شلوغ جای گرفته است. این طاق زیبا در کنار برج ایفل…

شهر سویا اسپانیا، پایتخت باستانی اندلس

هیچ شکی نیست که خیابان شانزلیزه پاریس فرانسه را می توان مشهورترین و معروف ترین خیابان دنیا دانست که در قلب پایتخت نور و عشق کشیده شده است. کمتر کسی پیدا می گردد که در تور پاریس شرکت کند اما در طول بلوار شانزلیزه پاریس قدم نزند و…

کلیسای سنت شاپل یکی از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی پاریس است که معمولا کمتر توسط دنیاگردان تور فرانسه مورد بازدید قرار می گیرد. هنگامی که نام کلیسا و شهر پاریس کنار هم می آیند، کلیسای نوتردام اولین نامی است که در ذهن بیشتر افراد نقش می بندد. اما باید…

مارسی یکی از مقصدهای دنیاگردی مهم فرانسه است و سالانه بیش از 5 میلیون دنیاگرد برای تماشای جاذبه های دنیاگردی مارسی فرانسه، به این شهر سفر می کنند. مارسی بزرگترین بندر فرانسه است که پس از پاریس، رتبه دوم جمعیت در میان شهرهای فرانسه را در اختیار…

شهر سویا در ایالت جنوبی اندلس اسپانیا واقع شده و یکی از زیباترین و جذاب ترین شهرهای اسپانیا برای سفر است. مکان های دیدنی شهر سویا اسپانیا و معماری شگفت انگیز بناهای آن باعث شده است تا دنیاگردان بسیاری به این شهر زیبا سفر کنند.

اما اگر دوست دارید بدانید دقیقا شهر سویا کجاست و یا با تاریخچه شهر سویا آشنا شوید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

درباره شهر سویا اسپانیا

سویا چهارمین شهر بزرگ اسپانیا است و در زمره یکی از جذاب ترین شهرهای اسپانیا و حتی جنوب اروپا قرار می گیرد. شهر سویای اسپانیا (Seville) مملو از بناها و ساختمان های تاریخی زیبایی است که هر دنیاگردی را مجذوب خود می کند.

بافت تاریخی این شهر که در حاشیه رودخانه گوادالکیبیر (Guadalquivir) ساخته شده، هنوز بافت تاریخی خود را حفظ کرده است و یادآور شکوه گذشته این شهر در دوران قرون وسطی است. اما تاریخچه سویا نیز مانند رود گوادالکیبیر پر پیچ و تاب است.

هر چند طبق افسانه ها، شهر سویا توسط هرکول بنیانگذاری شده است اما تاریخ این شهر به عصر برنز بازمی گردد. شهر سویای اسپانیا در دوران امپراتوری روم باستان اهمیت ویژه ای یافت و از آن دوران به عنوان مرکز ایالت اندلس شناخته شد. در این دوران شهر سویا شکوفا شد و بناهای متعددی در آن ساخته شده که آبراه های باستانی سویا یکی از نمونه های آن است. جالب است بدانید که دو تن از امپراتورهای مهم روم، یعنی تراژان و هادریان، در شهر ایتالیکا که در 10 کیلومتری سویا قرار گرفته است به دنیا آمده اند.

مادرید، تنها پایتخت بدون رود اروپا

بارسلونا، زیباترین شهر اسپانیا

اما بدون شک نقطه عطف تاریخ سویا اسپانیا، فتح اندلس توسط مسلمانان است. مسلمانان در ابتدای قرن هشتم میلادی با گذشتن از تنگه جبل الطارق، اندلس و سویا را فتح کرده و برای 535 سال بر این منطقه حکمرانی کردند!

حکومت مسلمانان بر این منطقه آثار فرهنگی بسیاری بر شهر سویا اسپانیا گذاشته که امروزه نیز می توان برخی از آنان را مشاهده کرد. همچنین مسلمانان بناهای زیادی نیز در این شهر ساختند که البته بسیاری از آنان پس از فتح شهر توسط مسیحیان تخریب شدند یا به صورت اساسی تغییر کردند.

مسیحیان در سال 1247 توسط فردیناند سوم کاستیل توانستند سویا را فتح کنند و دوره جدیدی را در این شهر آغاز کنند، دوره ای که به عصر طلایی سویا و سفر کریستف کلمب منجر شد. کریستف کلمب سفر اکتشافی خود به قاره آمریکا را تحت حمایت پادشاه کاستیل و از سویا آغاز کرد و همین باعث رونق هر چه بیشتر این شهر شد و شهر سویا را به مهمترین بندر اروپا تبدیل کرد. رونق این شهر باعث شد تا کلیساهای زیبا، قصرهای سلطنتی خیره کننده و عمارت های اعیانی شگفت انگیزی در این دوره ساخته گردد. بسیاری از این بناها امروزه به جاذبه های دنیاگردی تبدیل شده و سالانه میزبان هزاران دنیاگرد از سرتاسر دنیا هستند.

آب و هوای شهر سویا

به دلیل قرارگیری شهر سویا در جنوب اسپانیا، این شهر آب و هوایی گرم و حاره ای دارد که زمستان های متعادل و تابستان های بسیار گرم را به وجود می آورد. اگرچه تابستان فصل اوج دنیاگردی در کشور اسپانیا است، اما سفر یا زندگی در سویا اسپانیا در این فصل کمی سخت است زیرا دمای هوا از ماه های زوئن تا سپتامبر به 40 تا 45 درجه سانتیگراد هم خواهد رسید.

بنابراین اگر دوست دارید لذت بیشتری از سفر به سویا داشته باشید، بهتر است در فصل بهار یا پاییز به این شهر سفر کنید زیرا دمای هوا در این فصول کاهش می یابد و جمعیت کمتری از دنیاگردان نیز در سویا اسپانیا حضور خواهند داشت.

مکان های دیدنی شهر سویا اسپانیا

همانگونه که گفتیم سویا شهری زیباست که با داشتن تاریخ پرفراز و نشیب، به یکی از مقصدهای دنیاگردی محبوب در اسپانیا تبدیل شده است. بهتر است نگاهی به مهمترین جاذبه های گرشگری سویا بیاندازیم.

  • قصر آلکازار سویا

قصر آلکازار بدون شک مهمترین اثر تاریخی و جاذبه دنیاگردی شهر سویا است. این قصر در واقع یک قلعه حکومتی متعلق به مسلمانان حاکم بر اندلس بوده است. در قرن 11 میلادی مسلمانان این قلعه را با ترکیب سبک های معماری گوتیک و اسلامی، به یک قصر سلطنتی تبدیل می کنند.

صد سال بعد، پدرو پادشاه کاستیل تغییرات گسترده ای در آن ایجاد می کند و این کاخ زیبا را به شکوه و ظاهر فعلی خود می رساند. امروزه این قصر یکی از بهترین نمونه ها از معماری اندلس به شمار می رود که ترکیبی از معماری غربی و اسلامی است. در این قصر می توانید با این سبک معماری و همچنین سبک باغ های اندلس آشنا شوید.

تالار سفرا (Sala de los Embajadores) قدیمی ترین و زیباترین تالار این قصر است که با تزئینات فوق العاده خود، هر کسی را شگفت زده خواهد کرد. جالب است بدانید که مجموعه قصر آلکازار سویل در فهرست میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده است اما بخش های بالایی آن هنوز در اختیار پادشاهی اسپانیا است و خانواده سلطنتی در سفرهای خود به سویا اسپانیا در آن سکونت می کنند.

قصر آلکازار بدون شک مهمترین اثر تاریخی و جاذبه دنیاگردی شهر سویا است اما بخش های بالایی آن هنوز در اختیار پادشاهی اسپانیا است و خانواده سلطنتی در سفرهای خود به سویا اسپانیا در آن سکونت می کنند.

به کدام شهرهای ایتالیا سفر کنیم؟

گرانادا، پایتخت مسلمانان در اسپانیا

  • کلیسای جامع سویا

یکی دیگر از زیبایی های در شهر سویای اسپانیا، کلیسای جامع سویا است. جالب است بدانید که این کلیسا نیز یکی از آثار مسلمانان در سویا است که در طول تاریخ تغییر کرده است. این محل در واقع مسجد بزرگی بوده است که با فتح سویا توسط مسیحیان، تخریب شده و به جای آن کلیسای جامع سویا را ساختند. این کلیسا نمادی از قدرت و ثروت شهر سویا در قرون وسطی است.

اهالی سویا برای نشان دادن رونق شهرشان به دنیا، بزرگترین کلیسای دنیا تا آن روز را ساختند و هنوز نیز این کلیسا سومین کلیسای بزرگ در سرتاسر اروپا است. اما علاوه بر ابعاد غول آسا، تزئینات داخلی این کلیسا نیز بسیار شگفت انگیز است. محراب این کلیسا با 1000 مجسمه طلایی، لحظاتی از زندگی حضرت عیسی مسیح را به نمایش می کشد.

اگر خاطرتان باشید، گفتیم که کریستف کلمب سفر خود را از سویا آغاز کرد. باید بدانید که آرامگاه وی نیز در سویا و کلیسای جامع این شهر است.

اما علاوه بر خود کلیسا، برج ناقوس این کلیسا نیز بسیار شگفت انگیز است. برج ناقوس کلیسای جامع سویا که به نام جیرالدا شناخته می گردد، در واقع مناره مسجد بزرگ مسلمانان و تنها بخش بازمانده آن است. این برج 93 متری یکی از نمادهای سویا است و از بالای آن می توانید منظره زیبایی از شهر داشته باشید. اما برای رسیدن به بالای برج، نیازی به بالا رفتن از پله ها نیست. بر خلاف تمامی برج های دنیا، این برج پلکان ندارد و برای رسیدن به بالای آن یک سطح شیبدار مارپیچی درون برج قرار گرفته است.

ظاهرا مسیحیان پله ها را خراب کرده و این سطح شیبدار را ایجاد کرده اند تا بتوانند با اسب به بالای برج بروند. اما چه نیازی به اسب بوده است؟

اهالی سویا برای نشان دادن رونق شهرشان به دنیا، بزرگترین کلیسای دنیا تا آن روز را ساختند و هنوز نیز این کلیسا سومین کلیسای بزرگ در سرتاسر اروپا است

  • میدان اسپانیا

همانگونه که گفتیم شهر سویا در اسپانیا مملو از بناهای زیبا و شگفت انگیز است. میدان اسپانیا یکی از همین بناها است که جاذبه ای مهم برای دنیاگردان تور سویا و تور اسپانیا به شمار می رود. این بنا در سال 1928 و برای نمایشگاه سال 1929 سویا ساخته شد.

در کنار این میدان، بنایی هلالی شکل با ترکیبی خارق العاده از معماری سنتی اندلس، معماری رنسانس و معماری آرت دکو ساخته شده است. در میان میدان یک فواره زیبا به همراه یک کانال آب زیبا قرار گرفته است. این کانال به ونیز سویا مشهور شده است زیرا می توانید با استفاده از قایق های موجود در آن، در کانال گشت بزنید.

اما در مقابل این میدان، باغ بزرگ ماریا لویزا قرار گرفته است. این باغ یکی از زیباترین پارک ها در سرتاسر اسپانیا است که می توانید علاوه بر قدم زدن در آن، یک کالسکه سنتی سویایی اجاره کنید تا شما را در این پارک بگرداند.

منبع: ققنوس

به "شهر سویا اسپانیا، پایتخت باستانی اندلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر سویا اسپانیا، پایتخت باستانی اندلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید