طرح سؤال از شهردار گرگان کلید خورد

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، شامگاه شنبه نود و هفتمین جلسه شورای شهر گرگان با حضور اعضای شورای شهر، شهردار و مدیران شهرداری گرگان برگزار گردید.

طرح سؤال از شهردار گرگان کلید خورد

در این جلسه ابتدا محسن کریمی قائم مقام شهردار گرگان گزارشی از بازدیدهای اجرا شده از شهرداری مشهد ارائه داد.

کریمی گفت: بازنگری چارت سازمانی، راه اندازی واحد تحول اجرایی، ایجاد سامانه قوانین، کمیته رفاهی با هدف نگاه ویژه به رفاه کارکنان، تشکیل صندوق سلامت همکاران و غیره از جمله کارهایی است که در حال اجرا است.

در ادامه بیان شد که شهرداری گرگان 281 نیرو در سازمان آتش نشانی، 48 نیرو در سازمان فرهنگی و ورزشی، 35 نیرو در سازمان فضای سبز و پارک ها، 59 نیرو در سازمان حمل و نقل و 347 نیرو هم در شهرداری دارد.

در ادامه هادی نادری مدیر برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی شهرداری گرگان اظهار کرد: حرکت شهرداری به سمت شهر هوشمند است و در همین راستا اپلیکیشن حمل و نقل هوشمند، سامانه ثبت مسائل شهری 137، اتوماسیون اداری و مالی یکپارچه، فعال سازی زیرسیستم املاک، جمع سپاری، استعلام بین دستگاهی و هات اسپات شهری انجام خواهد گرفت.

برخی از انتصاب ها غیرقانونی است

در ادامه فائزه عبداللهی، عضو شورای شهر گرگان نسبت به برخی از انتصاب های در شهرداری از شهردار سؤال پرسید.

وی با اشاره به برخی از قوانین شهرداری بر قانونی نبودن برخی از این انتصاب ها تأکید و از شهردار خواست توضیحات خود را ارائه دهد.

در ادامه محسن کریمی گفت: همه اعلام می نمایند که این خلاف قانون است اما راه حل تعیینی برای آن ارائه نمی دهند.

قائم مقام شهردار گرگان اضافه نمود: 140 نیروی رسمی و پیمانی دارم که شاید همه صلاحیت لازم برای پست مدیریتی را نداشته باشند و مجبور هستیم از با حفظ سمت از نیروی دیگری استفاده کنیم.

کریمی ادامه داد: این امر در تمام شهرداری ها معمول بوده و این خلاء وجود دارد.

فرایند تعیین در انتصاب ها داریم

در ادامه عبدالرضا دادبود، شهردار گرگان به بیان سخنان خود پرداخت. وی در ابتدا به حوزه آموزش در شهرداری اشاره نمود و گفت: سعی ما بر این است که دوره های آموزشی کاربردی تر و در راستای ارتقاء کیفیت کار باشد.

وی اضافه نمود: در به کارگیری افراد در بخش های مختلف، چارت سازمانی مصوب داریم و برای کسانی که پست ها و ردیف هایی را می گیرند، فرایندی تعریف شده است.

دادبود ادامه داد: در این فرایند ما فرد را تعیین و به شورای اداری استخدامی معرفی می کنیم و سپس فرد دارای پست سازمانی می گردد.

وی افزود: در طول دوره گذشته و گذشته ها در شهرداری گرگان و دیگر شهرداری ها و سازمان های اداری معمولاً افراد یک پست سازمانی مصوب دارند که براساس آن حقوق می گیرند و ممکن است یک صندلی اداری هم برای آن ها تعریف گردد که برای آن ابلاغ بگیرند.

شهردار گرگان توضیح داد: چون یک شرایط احرازی برای هر پستی وجود دارد و نمی توان هر کس را برای هر کاری گمارد. مثلاً کسی که مهندس عمران است اگر معاونت عمرانی بخواهد منصوب گردد باید تجربه ای داشته باشد.

وی اعلام کرد: از 140 نفر ما بسیاری خودشان شرایط احراز دریافت پست ها را ندارند.

دادبود با بیان این که این یک اختلاف نظر است، گفت: ما ابلاغ می دهیم و براساس ابلاغ ها فرد کار می نماید و در همه شهرداری ها هم وجود دارد.

وی افزود: الان هم مانند سابق است و هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است و ما آنجایی که شرایط قانونی اجازه ندهد سعی می کنیم با احکامی مانند سرپرستی تا مدتی برای پیدا کردن شرایط قانونی یا شرایط جایگزین آن را اداره می کنیم.

دادبود گفت: تا جایی که ممکن است کار خود را با ابلاغ های داخلی انجام داده و انجام می دهیم و این موضوع را با مراجع ذی ربط هم هماهنگ کردیم.

شهرداری هیچ کار خلاف قانونی انجام نداده است

وی تأکید کرد: شهرداری هیچ کار خلاف قانونی انجام نداده و اعلام کردیم که بر چه اساسی این ابلاغ ها را صادر کردیم.

شهردار گرگان اظهار کرد: به هر حال شهرداری در حال تغییر است و مأموریت های متفاوتی پیدا نموده است و در شرایط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی امروز شهرداری یک سازمان و ارگان درآمد و هزینه است و ما آقازاده نیستیم که پول در جیبمان بگذارند ما باید پول دربیاوریم و پول خرج کنیم بنابراین بر همین اساس باید سازمان خود را به روز نگه داریم.

چارت سازمانی احتیاجمند به روزرسانی است

وی اضافه نمود: این به روز نگه داشتن فقط در آموزش خلاصه نمی گردد بلکه باید چارت سازمانی ما هم به روز گردد و این امر را به سازمان شهرداری هم منتقل کردیم و آن ها هم تأکید کردند که شهرداری باید نسبت به چارت سازمانی خود اختیار داشته باشند.

دادبود گفت: ما احتیاج نیست چیزی را تغییر دهیم اما باید در برخی از حوزه ها تغییراتی را ایجاد کنیم و در آن حوزه ها کارهای خود را انجام دهیم.

طراحی المان میدان مادر تمام شده است

شهردار گرگان اظهار کرد: طراحی المان میدان مادر تمام شده و مراحل اولیه آن در حال اجرا است.

دادبود ادامه داد: ساخت المان ملی، مذهبی و دیوارنویسی هم در دستور کار است.

وی اعلام کرد: یکی از مسائل توسعه گردشگری، مکان رویداد است که در خیابان پنج آذر کوشش می کنیم آن را به اجرا کنیم.

رأی در خصوص تقاطع غیرهمسطح افسران به نفع شهرداری صادر شد

دادبود همچنین به برنامه های پاییز هزار رنگ و تشکیل ستاد چهلمین بهار انقلاب اشاره نمود و گفت در نظر داریم برنامه ها و اقدامات متنوعی در این خصوص انجام دهیم.

وی همچنین گفت: تقاطع غیرهمسطح افسران در شورای حل اختلاف آنالیز و رأی به نفع شهرداری صادر شده است و در چند روز آینده ابلاغ می گردد.

در ادامه فائزه عبداللهی گفت سوالاتش را به صورت مکتوب می فرستد تا شهردار به آن ها پاسخ گوید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "طرح سؤال از شهردار گرگان کلید خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح سؤال از شهردار گرگان کلید خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید