غرقی: تنها برگ برنده ترامپ در انتخابات ایجاد اشتغال در کشور بود ، کرونا روابط سیاسی-اقتصادی کشور ها را متزلزل نموده است

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، یک کارشناس مسائل آمریکا گفت: ترامپ چهره مطلوبی در مناسبات بین المللی نداشته و تنها نکته مثبت و برگ برنده عملکرد دولت ترامپ در داخل ایالات متحده ایجاد رفاه و اشتغال در این کشور بود که آن هم به خاطرکرونا از بین رفته است.

غرقی: تنها برگ برنده ترامپ در انتخابات ایجاد اشتغال در کشور بود ، کرونا روابط سیاسی-اقتصادی کشور ها را متزلزل نموده است

مرتضی غرقی کارشناس مسائل آمریکا در تبادل نظر با خبرنگار سیاسی وبلاگ سفر و گردشگری، درباره تاثیر بحران کرونا در انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا گفت: موضوع کرونا ابتدا باید در جامعه بین المللی مورد آنالیز قرار گیرد.

وی اضافه کرد: کرونا مبادلات مالی و روابط سیاسی- مالی کشور ها را دچار تزلزل نموده و حاکمان کشور ها بیشتر توجه به درون دارند تا بیرون و این موضوع می تواند روابط کشور ها را دچار سردی نماید، چون اساسا تبادل مالی بین کشور ها کمتر شده و در حال حاضر کشور ها به دلیل دست و پنجه نرم کردن با این بحران بیشتر با خودشان معامله می نمایند و یک خود تحریمی علیه یک کشورتوسط کشور دیگر اعمال شده است.

غرقی ادامه داد: حال با شرح این شرایط باید دید این بحران تا چه اندازه می تواند روی انتخابات ریاست جمهوری امسال در آمریکا موثر باشد به هر حال نگاه جمهوری خواستار یعنی هم حزبی های ترامپ روی مباحث توسعه ای و جنگ در کشور ها و نقطه قوت این حزب و از جمله شخص ترامپ پس از به عهده دریافت ریاست جمهوری در ایالات متحده ایجاد میلیون ها شغل بوده که الان و با شیوع بیماری کرونا از دست رفته است.

این کارشناس مسائل آمریکا ادامه داد: از طرف دیگر یک نقطه منفی در کارنامه ترامپ این است که از زمان به عهده دریافت ریاست جمهوری در آمریکا بیمه اوباما کِیر که توسط دمکرات ها و در دوران اوباما راه اندازی شده بود و هزینه درمان را برای آمریکایی ها رایگان و یا به حداقل می رسند پس از روی کار آمدن ترامپ به دلیل اینکه هزینه زیادی برای دولت داشت از بین برد و الان احتیاج قشار مختلف مردم به این بیمه دو چندان شده است.

وی نکته منفی دیگر در تاثیرگذاری برانتخابات پیش رو در امریکا را ایجاد کمپین های متعدد تبلیغاتی توسط ترامپ مطرح کرد و اضافه کرد: این کمپین ها که با هزینه های بالایی مهیا شده بود در شرایط بحران کرونا و به دلیل خلوتی خیابان ها برای او کارآمدی ندارد و ترامپ را گوشه رینگ قرار می دهد.

غرقی با بیان اینکه شرایط کرونایی اوضاع خوبی را برای ترامپ حتی در داخل کشور خود نیزایجاد ننموده است گفت: مگر اینکه تا چند ماه باقی مانده به انتخابات امریکا کرونا از بین برود و شغل های از دست رفته دوباره برپا شوند که البته شرایط سختی به نظرمی رسد.

این کارشناس مسائل آمریکا ادامه داد: دور دوم ریاست جمهوری ترامپ با مسائل جدی رودررو است و گذشته از آن این فرد چهره مطلوبی در مناسبات بین المللی نیز نداشته است وتنها نکته مثبت و برگ برنده عملکرد دولت ترامپ در داخل ایالات متحده و ایجاد رفاه و اشتغال در این کشور بود که آن هم به خاطرکرونا از بین رفته است.

وی با اشاره به آمار بالای کشته شدگان و مبتلایان کرونا در آمریکا که در صدر جدول بیماران کرونایی واقع شده است گفت: این اتفاق نشان دهنده ناکارآمدی دولت در بخش بهداشت و درمان آمریکاست و کرونا شرایط ترامپ را نسبت به قبل و بعد از خود کاملا تغییر داد حال باید دید در دوران پسا کرونا ترامپ چه طورمی تواند شرایط پیش آمده را جبران کند.

غرقی با اشاره به اینکه ترامپ امتیازات بسیاری که از محل فروش اسلحه به دست آورده بود نیزپس از بحران کرونا از دست داد، گفت: یکی از نقدها زیادی که به عملکرد وی در آمریکا می گردد این است که مردم کشته های حاصل از کرونا را نتیجه بی عملی ترامپ می دانند و معتقدند اگر اقدامات پزشکی و بهداشتی در روز های اول شیوع بیماری صورت می گرفت آمار مرگ و میر و از بین رفتن مشاغل در آمریکا تا این حد بالا نمی رفت.

این کارشناس مسائل آمریکا در انتها خاطر نشان کرد: آنچه از شرایط کلی آمریکا به نظر می رسد در مجموع نتیجه انتخابت 2020 تا این لحظه به نفع دمکرات ها یعنی رقبای ترامپ بوده و آن ها دست برتر را دارند حال باید دید طی چند ماه آینده ترامپ چه طور از عهده مدیریت و اداره شرایط پساکرونا در آمریکا برخواهد آمد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "غرقی: تنها برگ برنده ترامپ در انتخابات ایجاد اشتغال در کشور بود ، کرونا روابط سیاسی-اقتصادی کشور ها را متزلزل نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غرقی: تنها برگ برنده ترامپ در انتخابات ایجاد اشتغال در کشور بود ، کرونا روابط سیاسی-اقتصادی کشور ها را متزلزل نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید