فرزان عاشورزاده به مدال طلا دست یافت، سهمیه المپیک قطعی شد

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، نماینده وزن 58- کیلوگرم کشورمان که تا پیش از این دوره از رقابتها نفر اول رنکینگ جهانی بود با کسب مدال طلا در این مسابقات حضور خود در بازیهای المپیک 2016 را قطعی کرد. وی امروز دور نخست استراحت داشت و سپس در چهار مبارزه متوالی و با اختلاف رقبای خود را شکست داد و عنوان قهرمانی و مدال طلا را کسب کرد تا ضمن کسب 40 امتیاز ، 5000 دلار نیز جایزه نقدی دریافت کرد.

فرزان عاشورزاده به مدال طلا دست یافت، سهمیه المپیک قطعی شد

عاشورزاده امروز بعد از استراحت در مرحله نخست ، ویلتون تکسیرا از برزیل را 13 بر صفر ، تائه مون چا از کره جنوبی را 17 بر5 و لوانت تونکات از آلمان را 10 بر 5 شکست داد و به فینال رسید. فرزان در ادامه و برای کسب مدال طلای این رقابت ها، با کارلوس ناوارو مکزیکی مبارزه کرد که در خاتمه با نتیجه 8 بر 5 به فزونی رسید و با شایستگی بر سکوی قهرمانی وزن اول المپیکی این رقابتها ایستاد.

امروز مسعود حجی زواره در وزن 80- کیلوگرم پس از دو پیروزی برابر مایکل فرناندز اروپا از پرتقال و رائول گارسیا از اسپانیا در مبارزه سوم برابر استیون لوپز تکواندوکار نام آشنای آمریکا در راند چهارم و با امتیاز طلایی بازنده شد و از دست یابی به مدال بازماند.روز گذشته هم شکرانه ایزدی و اکرم خدابنده توفیقی در این مسابقات نداشتند.

فردا یکشنبه در روز خاتمهی این مسابقات کیمیا علیزاده در وزن 57- کیلوگرم در نخستین گام و در قرعه ای سخت، باید با یون وی هوانگ از چین تایپه، نایب قهرمان جهان در سال 2015 رقابت کند و در ادامه و در صورت پیروزی رو در روی برنده دیدار انگلیس و ترکیه قرار خواهد گرفت.

در وزن 68- کیلوگرم، علیرضا نصرآزادانی ابتدا باید با ترنس جنجیس از امریکا رقابت کند و در صورت پیروزی به مصاف برنده دیدار کره جنوبی و آلمان خواهد رفت. ابوالفضل یعقوبی نیز باید با ماکسیم پوتوین از کانادا مبارزه کند و در صورت پیروزی برنده دیدار انگلیس و اسپانیا را پیش رو دارد.

مسابقات جایزه بزرگ روسیه از سری مسابقات G4 است و دارنده مدال طلا 40 امتیاز، دارنده مدال نقره 24 امتیاز و دارندگان مدال برنز 14.4 امتیاز برای افزایش امتیازات رنکینگ المپیکی شان در راه کسب سهمیه المپیک، بدست خواهند آورد.

همچنین به نفرات اول تا سوم به ترتیب 5، 3 و یک هزار دلار جایزه نقدی نیز اهدا می شود.

این دوزه از مسابقات با حضور 245 تکواندوکار از 52 کشور روز گذشته در مسکو آغاز و فردا یکشنبه به خاتمه می رسد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فرزان عاشورزاده به مدال طلا دست یافت، سهمیه المپیک قطعی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرزان عاشورزاده به مدال طلا دست یافت، سهمیه المپیک قطعی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید