قصه گویی با تقویت رویاپردازی باعث شادی در بچه ها می گردد

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج، حمیدرضا گوهری، سه شنبه در مراسم نمادین نواختن زنگ قصهگویی در مجتمع کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان در سنندج اظهار کرد: قصه گویی روحیه رویاپردازی را تقویت و پرورش می دهد وکودک با خیال پردازی می تواند به آرزوهای دست نیافتنی اش برسد، به جاهایی که نرفته، به چیزهای که ندارد و این نیز سبب تفریح کودک می گردد.وی بیان اینکه یکی از اصلی ترین حقوق بچه ها تفریح و شادی است، گفت: قصه گویی با تقویت رویا پردازی باعث ایجاد نشاط و شادی در بچه ها می گردد.

قصه گویی با تقویت رویاپردازی باعث شادی در بچه ها می گردد

مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان کردستان بعلاوه گفت: اتفاق شگرفی که در قصه گویی می افتد همذات پنداری است. این همذات پنداری یعنی کودک خود را به جای شخصیت های قصه گذاشته و با غم ها و شادی های او شریک گردد و تجربیات او را با شنیدن تجربه کند.

گوهری در ادامه در مورد مهارت های که می گردد به وسیله قصه گویی به بچه ها آموزش داد، مطرح کرد: مدت زمان قصه، گروه سنی مخاطبین، مقدمه، میمیک چهره متناسب با داستان، بیان مناسب، مشارکت مخاطبین شش اصل برای رعایت قصه گویی است.

وی با بیان اینکه کانون یک مرکز تخصصی در زمینه کودک و نوجوان است، اضافه کرد: کانون همه بچه ها و نوجوانان را با هم می بیند و کتاب هایی متناسب با رنج سنی آنها تالیف و چاپ می نماید.

مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان استان کردستان به مراکز ثایت و سیار کانون اشاره و یادآوری کرد: خودروهای سیار کانون استان در روستاهای استان ضمن ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین بچه ها، برنامه قصه گویی، آموزش نقاشی و ... هم دارد.

گوهری، هدف کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان استان کردستان را ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه تا دورترین روستاهای استان برشمرد و این مهم را با افزایش مراکز سیار محقق دانست.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان نیز در این مراسم با بیان اینکه اولین هدف از قصه گویی آموزش بچه ها است، اضافه کرد: با قصه گویی هدفمند گذشته از سرگرم کردن بچه ها به آنها مهارتهای زندگی را نیز آموزش می دهیم و این مهارت ها شامل: مهارت حل مساله و تصمیم گیری، مهارت تفکر، مهارت کنترل هیجانات و استرس، مهارت همدلی و مهارت های ارتباطی و ... است.

عبدالله رشیدی پور، با اشاره به نقش والدین در قصه گویی گفت: در خانه والدینی که کتاب های متفاوت ندارند، می توانند از راه های دیگری برای قصه گویی استفاده نمایند؛ مثل گفتن خاطرات، بیان خواب ها به صورت قصه، قصه گفتن با اسباب بازی های مورد علاقه بچه ها، قصه گفتن با وسایل در دسترس که قطعا این روش ها باعث شادی و نشاط وسرگرمی کودک می گردد.

در ادامه این مراسم برای بچه ها حاضر در مراسم برنامه قصه گویی خوانش و چند برنامه فرهنگی هنری نیز اجرا شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "قصه گویی با تقویت رویاپردازی باعث شادی در بچه ها می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قصه گویی با تقویت رویاپردازی باعث شادی در بچه ها می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید