مرمت سرای یوسفیه در بازار تاریخی بروجرد به سرانجام رسید

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، بخشی از محور بازار تاریخی بروجرد که متشکل از 10 سرای تاریخی است با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی و تعدادی از سراها نیز توسط پایگاه بافت تاریخی بروجرد مورد احیا و مرمت نهاده شد. درحال حاضر دو سرای حافظی و قیصریه درحالی با همکاری اداره کل راه و شهرسازی درحال مرمت است و مرمت سرای یوسفیه توسط پایگاه بافت تاریخی بروجرد به اتمام رسیده است.

مرمت سرای یوسفیه در بازار تاریخی بروجرد به سرانجام رسید

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری به نقل از مرکز روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، محور بازار تاریخی بروجرد از مسجد جامع تا مسجد امام بروجرد را در برمیگیرد، دارای 10 سرای تاریخی است. سرای یوسفیه یکی از سراهای تاریخی این محدوده است که پیشتر تخریب شده بود و به صورت متروکه درآمده بود. اردیبهشت سال جاری اما با اعتبارات تخصیص یافته این سرای تاریخی مورد مرمت نهاده شد و احیای شد.

رضا هورمهر مدیر بافت تاریخی بروجرد با اعلام این مطلب گفت: محور تاریخی بازار بروجرد که از مسجد جامع شروع می گردد و تا مسجد امام بروجرد ادامه پیدا می نماید دارای 10 سرای تاریخی است که برخی از این سراها تخریب شده و تعدادی از آنها با مطالعاتی که انجام شده در دست مرمت نهاده شده است.

او گفت: با اینکه تمامی سراهای تاریخی محور تاریخی بازار بروجرد مستندسازی شده و پرونده ثبتی آنها نیز آماده شده است اما مرمت آنها از اردیبهشت سال جاری شروع شد.

هورمهر به مرمت سرای یوسفیه اشاره نمود و ادامه داد: سرای یوسفیه یکی از سراهای درحال تخریب بود که سال ها به صورت متروکه درآمده بود این سرا سال جاری مورد مرمت و احیا نهاده شد که درحال حاضر تنها کف سازی آن باقی مانده که آن نیز به زودی به خاتمه می رسد.

به گفته هورمهر، درحال حاضر نیز با همکاری و مشارکت اداره کل راه و شهرسازی و پایگاه بافت تاریخی بروجرد، مرمت سرای حافظی و سرای قیصریه شروع شده است.

مدیر پایگاه بافت تاریخی بروجرد اضافه نمود: مرمت سرای حافظی و قیصریه درحالی تحت نظارت پایگاه بافت تاریخی بروجرد انجام می گردد که اداره کل راه و شهرسازی با اختصاص یک میلیارد تومان هزینه مرمت این سرای تاریخی را تامین نموده است.

او گفت: مرمت های مشارکتی اتفاق بسیار مثبت و امیدوارکننده در حفاظت از بناهای تاریخی کشور به شمار می رود که چند سالی است رشد چشمگیری داشته است که امیدواریم این تعامل دوسویه و سازنده در جهت بهبود بافت های تاریخی کشور همچنان تداوم داشته باشد.

منبع: میراث آریا

به "مرمت سرای یوسفیه در بازار تاریخی بروجرد به سرانجام رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت سرای یوسفیه در بازار تاریخی بروجرد به سرانجام رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید