مهمانم نور آورده

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، دومین مجموعه شعر شاعر جوان، پانیذ پارسا با عنوانمهمانم نور آورده از سوی انتشارات شاکر منتشر و راهی بازار کتاب ایران شد.

مهمانم نور آورده

وبلاگ سفر و گردشگری- علی الله سلیمی: دومین مجموعه شعر شاعر جوان، پانیذ پارسا با عنوان مهمانم نور آورده ترکیبی از عکس ها و شعرهای این شاعر جوان است که متن ها و تصاویر همپوشانی لازم را دارند. هفده شعر این مجموعه با عناوین: ترافیک، ویلون زن، جهانی سایه ها، پَر زمان، زیرگذر تاریکی، سرنوشت، با تو، برف، قفس، جلوه خداوند، به وقوع می پیوندد، نور، فصل تازه، عقد، شک، خدا، باران، چهار فصل، نگاهت، انتظار، غبور، جهان، سرما، تو آمدی، وطنم! کیست نگهدار تو، ایمان، نکند، تلاطم، پاییز و این شهر همگی به نوعی الهام گرفته از عکس هایی است که شاعر در قاب تصاویر ثبت نموده است. مخاطب در کنار مطالعه اشعار کتاب، تصاویر انتخابی شاعر برای هر یک از شعرها را هم می بیند و به نوعی قرینه سازی ذهنی از متن و تصویر به شکل همزمان اتفاق می افتد. پانیذ پارسا شاعر نوگرایی است که می کوشد از سیالیت جاری در عکس هایی که اغلب از طبیعت و چرخه زندگی به ثبت رسانده، برداشت های ذهنی خود را هم در قالب متن های شاعرانه مکتوب و ماندگار کند.

در شعر نور که عنوان کتاب هم برگرفته از مضمون آن است، می خوانیم: پنجره را باز می کنم/ خورشید چه تنهاست/ او را به خانه ام دعوت می کنم/ مهمانم نور آورده/ نور را به تن می کنم/ خودم را در گرمایش رها می کنم/ حال می دانم/ خورشید آن روز به من پشت نکرد. (ص 30)

از ویژگی های کتاب مهمانم نور آورده زمینه سازی شاعر برای خلق تصاویر ذهنی متعدد به وسیله هر یک از مخاطبان آثار است که برای این منظور، تصاویری که در کنار شعرها قرار گرفته، فضاهای خیال انگیزی را فراهم نموده است.

چاپ اول(1402) کتاب مهمانم نور آورده سروده پانیذ پارسا در 69 صفحه: مصور(رنگی) از سوی انتشارات شاکر چاپ و منتشر شده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "مهمانم نور آورده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمانم نور آورده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید