موزه موری ، موزه هنر دیجیتال توکیو ژاپن

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، کمتر کسی می تواند منکر خدمات بی پایانی که فضای دیجیتال به بشر کرده است، شود. دیجیتال این بار با هنر درآمیخته تا باری دیگر توانایی های خودش را به رخ بکشد. هرچند می توان گفت این دو به هم کمک کرده اند تا ویژگی های جذاب هر کدام بیشتر به نمایش درآید. ترکیب این دو برای اولین بار در 21 ژوئن سال 2018 در اودایبای توکیو با نام موزه هنر دیجیتال موری رونمایی شد. نخستین موزه جهان که صرفاً به هنر دیجیتال اختصاص یافته است، توانست بازدیدکنندگان زیادی را به خود جلب کند به طوریکه جشن 1 میلیونمین بازدید کننده خود را پنج ماه پس از افتتاح برگزار کرد. شرکت تیملب (teamlab borderless) از انیماتورها، برنامه نویسان، ریاضیدانان و هنرمندانی تشکیل شده که طراحی و برنامه ریزی موزه موری را برعهده گرفته اند.

موزه موری ، موزه هنر دیجیتال توکیو ژاپن

ویژگی های موزه هنر دیجیتال موری

موزه موری با فضای 10 هزار متر مربعی از 520 رایانه و 470 پروژکتور برای ایجاد یک تجربه متفاوت استفاده می کند تا هر پنج حس مخاطب را درگیر کند. این موزه از 5 اتاق با نام های جهان بدون مرز، جنگل ورزشکاران، بیشه چراغ ها، پارک آینده و چایخانه تشکیل شده که هر کدام با راهروهایی شفت انگیز به هم متصل می شوند. حدود 60 اثر هنری دیجیتال در حدود 10،000 متر مربع و در دو طبقه بزرگ این موزه قرار دارند.

جاذبه های موزه موری

در موزه برای گشت و گذار در مزارع علفزارهای بادی واقعی، جهانی کریستال به ظاهر نامتناهی، گل های غول پیکر و آبشارهای دیجیتالی یا لامپ های مسحورکننده آماده شوید. بایستید و ببینید گل ها شکوفه می زنند و پروانه ها در اطراف شما می گردند. هیچ قانون مشخصی برای لذت بردن از این موزه هنر دیجیتال وجود ندارد، بنابراین کافی است کنجکاوی و تخیل خود را به کار بگیرید و مسیری را برای شروع انتخاب کنید.

نکات مهم برای بازدید از موزه موری

-بهتر است برای اجتناب از شلوغی بعد از ساعت 15 شروع به بازدید کنید. با این حال، زمان انتظار می تواند متفاوت باشد.

-بچه ها زیر سن دبیرستان باید با بزرگتر حداقل 20 سال همراه باشند.

-می توانید از قبل اپلیکیشن شرکت تیملب را دانلود کنید و از آنجایی که وای فای در موزه موری رایگان است، می توانید در هنگام ورود به موزه اپلیکیشن را دانلود کنید.

-کفش پاشنه بلند، دمپایی و صندل در جنگل ورزشکاران مجاز نیست. از کفش مناسب استفاده کنید و یا می توانید کفش اجاره کنید.

-بعضی از اتاق ها دارای آینه در کف زمین هستند، بنابراین ممکن است بخواهید از پوشیدن دامن صرف نظر کنید و یا از دامن های مناسبی که به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده می شود استفاده کنید.

-عکس ها و فیلم های زیادی بگیرید، اما از تجربه کردن حس ها غافل نشوید.

-حتما وقت بگذارید و چند ساعتی را به خودتان اختصاص بدهید تا از موزه لذت ببرید.

قیمت بلیط برای موزه هنرهای دیجیتال موری

شرکت تیملب قیمت بلیط را برای بزرگسالان 3200 پوند، بچه ها 1000 پوند و افراد معلول 1600 پوند در نظر گرفته است. بلیط برای خرید آنلاین نیز در دسترس بوده و توصیه می شود بلیط را قبل از ورود خریداری کنید. موزه هنر دیجیتال موری تا پاییز 2020 برقرار بوده و قطعا آخرین نمایشگاه هنر دیجیتال نخواهد بود.

منبع: همگردی

به "موزه موری ، موزه هنر دیجیتال توکیو ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه موری ، موزه هنر دیجیتال توکیو ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید