نتایج نوبت اول کنکور اعلام شد

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه نوبت اول آزمون سراسری سال 1402 اطلاع داد.

نتایج نوبت اول کنکور اعلام شد

به گزارش ایسنا، دکتر عبدالرسول پور عباس با اعلام این خبر، گفت: نتیجه علمی نوبت اول آزمون سراسری سال 1402 هم اکنون به صورت کارنامه حاوی نمرات خام بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش قرار گرفته و داوطلبان می توانند با وارد نمودن اطلاعات مورد احتیاج، کارنامه خود را مشاهده کنند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه نمود: مجموعاً 978 هزار و 460 داوطلب در این آزمون ثبت نام کردند که در 29 و 30 دی ماه امسال با هم به رقابت پرداختند و بر اساس آمار، 60 درصد داوطلبان را زنان و 40 درصد داوطلبان را مردان تشکیل می دهند.

وی در مورد بیشترین داوطلب شرکت کننده در گروه های آزمایشی گفت: گروه علوم تجربی با 450 هزار و 577 داوطلب، بیشترین تعداد داوطلب شرکت کننده را داشت. سپس گروه علوم انسانی با 309 هزار داوطلب، در گروه علوم ریاضی و فنی 120 هزار و 95 داوطلب شرکت نموده اند، بعلاوه گروه هنر 39 هزار داوطلب و گروه زبان نیز 59 هزار داوطلب شرکت کننده داشت.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتیجه علمی تمامی داوطلبانی که در این نوبت یا در نوبت دوم آزمون شرکت می کنند در قالب کارنامه نهایی شامل نمرات خام، نمره کل آزمون اختصاصی نوبت اول یا دوم، نمره کل سابقه تحصیلی آموزش و پرورش و نمره کل نهایی حاصل از بیشترین نمره کل آزمون اختصاصی دو نوبت و نمره کل سوابق تحصیلی و رتبه انها در سهمیه و بدون اعمال سهمیه در مرداد ماه 1402 به منظور انجام انتخاب رشته منتشر خواهد شد.

دکتر پورعباس در سرانجام یادآور شد: ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری سال 1402 از 15 فروردین ماه شروع و تا 21 فروردین ماه سال 1402 ادامه خواهد داشت.

منبع: فرارو

به "نتایج نوبت اول کنکور اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج نوبت اول کنکور اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید