نخستین رویداد استارت آپ ویکند کردستان

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، نخستین استارت آپ ویکند صنایع پوشاک الگوی دوخت (اسپاد) غرب کشور در شهرستان سنندج شروع به کار کرد.

نخستین رویداد استارت آپ ویکند کردستان

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری به نقل از ایرنا، معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای کردستان چهارشنبه 27 آذر در مراسم شروع بکار این رویداد اظهارداشت: نخستین استارت آپ ویکند صنایع پوشاک الگوی دوخت (اسپاد) غرب کشور با حضور 56 شرکت کننده در قالب هشت تیم و 40 ایده شروع بکار کرد.

مهران کلامی اظهارداشت: این استارت آپ ویکند با حضور شرکت کنندگانی از استان های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه و با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان برگزار می گردد.

وی با اشاره به نقش استارت آپ ها در ایجاد اشتغال مولد و پایدار افزود: استارت آپ ها با پیاده سازی الگوی کارآفرینانه باید ایده هایی را با 2 مشخصه تکرار پذیری و مقیاس پذیری مد نظر قرار دهند.

کلامی اضافه نمود: هر نوع مجموعه ای از افراد، ابزار و روابط بین این 2 سازمان را تشکیل می دهند بنابراین کارکرد یک استارت آپ یافتن راهکاری برای راه اندازی یک کسب و کار سازمانی است.

وی رقابت پذیری را یکی از ارکان اصلی در ایجاد کسب و کار اظهار داشت و گفت: سرعت در راه اندازی کسب و کار و تبدیل ایده به عمل می تواند علاوه بر موفقیت در ایجاد کسب و کار زمینه حضور رقبای بازار کسب و کار را کاهش داده و زمینه موفقیت بیش از پیش در تجاری سازی ایده را فراهم کند.

کلامی یادآورشد: از مهترین موضوعاتی که باید در یک استارت آپ مورد توجه قرار گیرد مدل کسب و کار است و کوشش می گردد در مدت برگزاری این استارت آپ شرکت کنندگان به صورت کامل با این مدل آشنا شوند.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای کردستان حوزه طراحی و دوخت را جزء 10 اولویت اصلی طرح تکاپو در کردستان دانست و یادآورشد: با توجه به این که تا به امروز در این حوزه اقدامات قابل توجهی صورت نگرفته است و حوزه طراحی و دوخت دارای پتانسیل بسیار بالایی در حوزه کسب و کار بوده این استارت آپ با هدف پیدا کردن راهکاری برای رونق کسب و کار در این حوزه طراحی و پیاده سازی شده است.

نخستین استارت آپ ویکند صنایع پوشاک الگوی دوخت (اسپاد) غرب کشور از 27 تا 29 آذر ماه سالجاری در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای کردستان برگزار و در خاتمه ایده های برتر منتخب از نظر داوران معرفی و مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

استارتاپ ویکند (Startup Weekend) یک رویداد آموزشی- تجربی (Experiential Education) در سراسر دنیاست که در 3 روز متوالی (در انتهای هفته) برگزار می گردد و در این برنامه شرکت کنندگان شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارتاپ، بازاریاب ها و طراحان گرافیک با انگیزه بالا گرد یکدیگر جمع شده تا طی 54 ساعت ایده هایشان را مطرح و گروه تشکیل بدهند.

منبع: همشهری آنلاین

به "نخستین رویداد استارت آپ ویکند کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین رویداد استارت آپ ویکند کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید