همه چیز درباره انیمه Suzume

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، انیمه توانسته توجه و احساسات بزرگ و کوچک را به خودش جلب کند. این آثار برجسته چه در ژاپن و چه در نقاط مختلف دنیا به محبوبیت دست پیدا کردند و این موضوع نیز به لطف جلوه های بصری خیره کننده متشکل از رنگ های متنوع و جزئیات بسیار زیاد در طراحی کاراکترها است. ماکوتو شینکای یکی از بزرگترین کارگردان در دنیای انیمه به شمار می رود که در سبک کارگردانی اش به جزئیات، موضوعات دنیای و بعلاوه خلق منظره ها خیره کننده می پردازد. از جمله آثار وی نیز می توان به انیمه نام تو (Your Name)، انیمه فرزند آب وهوا (Weathering With You) و پنج سانتیمتر بر ثانیه (5 Centimeters per Second) اشاره نمود.

همه چیز درباره انیمه Suzume

انیمه سوزومی (Suzume) جدیدترین اثر از این کارگردان برجسته به شمار می رود که در ژاپن با عنوان Suzume no Tojimari نیز شناخته می گردد. در ادامه همراه با ما باشید تا همه چیز درباره این انیمه مورد انتظار را بدانید.

عوامل سازنده انیمه Suzume

ماکوتو شینکای علاوه بر اینکه فیلم نامه انیمه سوزومی را قلم زده است، سکان کارگردانی آن را در دست دارد. در این اثر، ماسایوشی تاناکا وظیفه طراحی کاراکتر را برعهده دارد، کنیچی سوچیا کارگردان انیمیشن است و تاکومی تانجی نیز کارگردان هنری محسوب می گردد. ردویمپس که قبلا در دو انیمه نام تو و فرزند آب وهوا با شینکای همکاری داشته وظیفه ساخت موسیقی را به همراه کازوما جینوچی برعهده دارد.

داستان انیمه Suzume

انیمه های ساخته شینکای روایت های پیچیده ای دارند که در آن ها، شخصیت ها به خوبی توسعه پیدا می نمایند. شخصیت های پیچیده و خطوط داستانی پیچیده همواره در آثار این فیلمساز وجود دارد و او که اغلب به عنوان نویسنده و کارگردان مشغول به کار است، در زمینه خلق شخصیت های فرد و تاریخچه ها آن ها وقت می گذارد و همین نیز باعث می گردد تا تجربه تماشای آثار وی مجذوب کننده تر و گیراتر باشند.

انیمه سوزومی داستان دختری دبیرستانی به همین نام را دنبال می نماید که با فردی به نام سوتا برخورد می نماید، کسی که در پی درب های جادویی و اسرارآمیز در مکان های متروکه در سراسر ژاپن است. این در حالی است که این درب ها یکی پس از دیگری در نقاط مختلف ژاپن باز می شوند و نابودی را به اطراف خود به ارمغان می آورند.

زمانی که سوزومی خودش با یکی از این درب ها روبرو می گردد که در میانه ویرانه ها قرار گرفته است، به طور اتفاقی یک سنگ جادویی را رها می نماید که به یک گربه تبدیل می گردد و در ادامه، سوتا را نفرین و او را به صندلی ای سه پایه و سخنگو تبدیل می نماید. حالا سوزومی به همراه این صندلی باید در سراسر ژاپن سفر نمایند تا بتوانند نفرین سوتا را بشنمایند و درب ها را ببندند تا از ورود موجودات فراطبیعی و نابودی بیشتر ژاپن جلوگیری نمایند.

صداپیشه های انیمه Suzume

در انیمه سوزومی نانوکا هارا وظیفه صداپیشگی شخصیت اصلی داستان یعنی سوزومی ایواتو را برعهده دارد. این صداپیشه به وسیله ماکوتو شینکای از بین 1700 نفر انتخاب شده است. نانوکا هارا آثار این فیلمساز را ستایش می نماید و اظهار داشته که حضورش در این اثر و همکاری با وی واقعا فراموش نشدنی و دلنشین است.

صداپیشگی شخصیت ساتو را هوکوتو ماتسومورا در دست دارد، کسی که این نقش را به عنوان نقشی توصیف نموده که در هیچ کدام از دیگر آثار این فیلمساز ندیده است. این ها اولین تجربه صداپیشگی این دو نفر به شمار می رود و همین نیز سبب شده تا انیمه سوزومی بسیار جالب توجه باشد. صداپیشگی شخصیت سوزومی و سوتا را در نسخه انگلیسی انیمه سوزومی را نیکول ساکورا و جاش کیتون برعهده دارند.

تاریخ پخش انیمه Suzume

انیمه سوزومی در تاریخ 11 نوامبر سال 2022 میلادی در 420 سینمای ژاپن به روی پرده سینماها رفت. در 23 فوریه سال 2023 میلادی نیز این انیمه در 73 مین جشنواره بین المللی فیلم برلین اکران جهانی خودش را آغاز کرد؛ از زمان انیمه شهر ارواح (Spirited Away) در سال 2002، این اولین بار است که انیمه ای سینمایی در یک جشنواره فیلم شرکت و رقابت می نماید. حالا این انیمه قرار است در تاریخ 14 آوریل سال 2023 میلادی (آدینه 25 فروردین 1402) به روی پرده سینماها بیاید.

منبع: فوت و فن / collider.com

به "همه چیز درباره انیمه Suzume" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره انیمه Suzume"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید