هوتن صبور: ابلق رسالتی را داشته که انجام داده است

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، تهران (پانا) - نشست پرسش و پاسخ فیلم ابلق به کارگردانی نرگس آبیار امروز سه شنبه 14 بهمن ماه با اجرای محمود گبرلو در سالن همایش های برج میلاد برگزار گردید.

هوتن صبور: ابلق رسالتی را داشته که انجام داده است

نشست پرسش و پاسخ فیلم ابلق به کارگردانی نرگس آبیار با حضور کارگردان، محمدحسین قاسمی (تهیه نماینده)، پریسا کرزیان (فیلمنامه نویس)، مهران احمدی، گلاره عباسی، الناز شاکردوست، بهرام رادان، هوتن صبور، گیتی معینی (بازیگر)، حمید نجفی راد و با اجرای محمود گبرلو مجری و منتقد امروز سه شنبه 14 بهمن ماه در سالن همایش های برج میلاد برگزار گردید.

در ابتدای نشست محمودگبرلو پس از خوشامدگویی به حضار در نشست، در مورد رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تاکید نمود.

هوتن صبور در پاسخ به این سئوال که آیا فکر می نماید این نقش برای بار دوم برایش سیمرغ به همراه بیاورد گفت: کسی نیست که دوست نداشته باشد سیمرع بگیرد. فیلم رسالتی داشت که انجام داده و همین که در فیلم بودم کافی است.

در ادامه شاکر دوست در پاسخ به این سئوال گفت: دریافت سیمرغ برایم افتخار است. با این نقش صدای عده ای از زنان بودیم که دستشان به جایی بند نیست. تاثیرگدار بودن برای من مهم است و کار کردن با نرگس آبیار برایم افتخار است.

گلاره عباسی نیر درباره چالش های نقش شهلا گفت: این نقش چالش زیادی برایم داشت و کار کردن با خانم آبیار جذاب است. نقش متفاوت و از طبقه ای بود که تا به امروز از من دیده نشده است. شرایط فیزیکی و صداسازی سخت ترین بخش بود و امیدوارم باورپذیر بوده باشد.

هوتن صبور نیز درباره نقش خود در ابلق شرح داد: سعی کردم در بازی چالشی برای خودم ایجاد کنم. اضافه وزن پیدا کردم و با وجود کرونا و تعطیلی باشگاه ها کوشش کردم در خانه تمرین کنم. حوصله انجام این کارها را داشتم و امیدوارم که نقش خوبی شده باشد.

آبیار با بیان اینکه هنرمند آینه جامعه است،اضافه کرد: اگرچه ما نشان دادیم که کاراکتر اصلی در فیلم سکوت می نماید اما این به معنای منفعل بودن نیست بلکه او مصلحت را انتخاب می نماید. می گوییم مصلحت مسکن موقت است. راحله انتخاب می نماید که دروع بگوید. جایی می گوید حاضرم جانم را بدهم اما تهمت به من نزنند. ما این را از او می پذیریم، اما وقتی مردم را دید انتخاب کرد که این دروغ را بگوید.

وی اضافه کرد: این داستان هر روزه آدم ها است و مختص ایران نیست. من راه حل نشان ندادم و مشکل را نشان دادم.

گرزیان نیز در ادامه گفت: وظیفه هنرمند این نیست که بگوید چه بکنیم. او وظیفه دارد جامعه اطراف را نشان دهد.

آبیار در شرح نمادگرایی در این فیلم گفت: اصولا نماد در تمامی کارهای من وجود دارد به تعییری اشیا در فیلم تفسیری را ایجاد می نماید و معمولا من این عناصر را در فیلم هایم به کار می گیرم.

کارگردان ابلق اضافه کرد: این فیلمنامه بارها بازنویسی شد و حتی در حین فراوری هم تغییراتی داشت.

وی شرح داد: دوست دارم کار اقتباسی کنم و روایت و نگاه خودم را به کار اضافه کنم.

آبیار به اتود زدن گریم های مختلف برای نقش گلاره عباسی اشاره نمود و گفت: ابزاری را روی دندان های او اضافه کردیم تا مدل حرف زدن او تغییر کند.

همچنین درباره لوکیشن و جغرافیای این فیلم گفت: فیلم در یک زورآباد در حاشیه یک کلان شهر اتفاق می افتد. جایی که مردم خانه ندارند و چادری بنا می نمایند و زیر آن چادر خانه می سازند. اطراف همه کلان شهرها این مناطق وجود دارد. در همه جهان چنین مکان هایی وجود دارد.

در ادامه کرزیان یکی از فیلمنامه نویسان این فیلم گفت: شخصیت اصلی فیلم یک زن است، اما این دغدغه رنج یک انسان است. همه مسائلی که مربوط به انسان و برخورد او با جامعه اطرافش است دغدعه من است.

آبیار با این شرح که شرایط فیلم ممکن است برای همه ما پیش بیاید، اضافه کرد: زنان بیشتر در چنین فضاهایی قرار می گیرند و هرکسی زن باشد این شرایط پیچیده را تجربه نموده است. او ادامه داد: زنان به دلیل آسیب پذیری که دارند و در تمام جهان هم هست، برای معاششان سکوت می نمایند. در فیلم تنها کسی که کوشش می نماید که سکوت نکند راحله است، اما انتخاب می نماید تا مصلحت پیشه کند و این شرایط پیچیده انسانی است.

آبیار نمایش برج و شهربازی در فیلم را نماد عجیبی ندانست و گفت: هر تصویری ممکن است کارکرد نمادین داشته باشد. برج و شهربازی یک موقعیت است، اگر چنین رویکردی داشته باشیم که هرچیزی ممکن است کارکرد نمادین داشته باشد چه اشکالی دارد که دائم تخیل برانگیخته گردد و با تماشای تصاویر تفکر کنیم.

کارگردان ابلق در پاسخ به این سوال که چرا تمامی مردهای فیلم را متجاوز و بی اخلاق نشان داده اید گفت: من مردها را معتاد و سارق نشان ندادم و مردها در این فیلم شریف هستند و کار می نمایند. ما رحیم را داریم که کاراکتر قابل قبولی است که بیننده می تواند به او اعتماد کند. علی کاراکتر مثبتی است که بی عقلی نموده و بدهکار شده و دچار گرفتار اقتصادی شده است. او زنش را باور دارد و می داند که دروغ نمی گوید.

منبع: خبرگزاری پانا

به "هوتن صبور: ابلق رسالتی را داشته که انجام داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوتن صبور: ابلق رسالتی را داشته که انجام داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید