واکسن های ایرانی کرونا دارای اثربخشی بی نظیری هستند، تحویل 5 میلیون دز واکسن رازی به وزارت بهداشت

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امروز نتایج نشان می دهد که واکسن های ایرانی کرونا دارای کیفیت و اثربخشی بی نظیری هستند.

واکسن های ایرانی کرونا دارای اثربخشی بی نظیری هستند، تحویل 5 میلیون دز واکسن رازی به وزارت بهداشت

به گزارش خبرگزاری وبلاگ سفر و گردشگری، بهرام عین اللهی صبح پنجشنبه در نشست با حضور وزیر جهاد کشاورزی که در مؤسسه رازی مستقر در کرج برگزار گردید، اظهار کرد: امروز نتایج نشان می دهد که واکسن های ایرانی کرونا دارای کیفیت و اثربخشی بی نظیری هستند.

وی با بیان اینکه این امر با همت دانشمندان و محققان ایرانی محقق شد، توضیح داد: جا دارد از تمامی دانشمندان مؤسسه رازی که توانستند با فراوری واکسن کرونا به مردم خدمت نمایند تقدیر و تشکر کنم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره توان داخلی در زمینه فراوری واکسن کرونا بیان نمود: امروز با توان داخلی که محصول توانمندی دانشمندان ایرانی است از واردات بی احتیاج شدیم، بنابراین دیگر وارداتی صورت نمی گیرد.

وی بیان نمود: از امروز به بعد با اتکا به واکسن کرونای فراوری داخلی اقدام می کنیم و این اطمینان را داریم که هر نوع واکسن مورد احتیاج مردم را فراوری می کنیم.

عین اللهی با بیان اینکه امروز 5 میلیون دز واکسن کووپارس فراوری مؤسسه رازی تحویل داده شد، گفت: فناوری فراوری این واکسن بر اساس پروتئین نوترکیب به عنوان یکی از پیشرفته ترین فناوری های فراوری واکسن در جهان محسوب می گردد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: مؤسسه رازی این قابلیت را دارد تا خاتمه دی ماه 20 میلیون دز، تا خاتمه سال 40 میلیون دز و تا شهریور سال آینده تا 90 میلیون دز واکسن کرونا را به وزارت بهداشت تحویل دهد که نشان توانمندی این مؤسسه است.

وی بیان نمود: بعد از تأمین احتیاج داخل به طور حتم این توان در مؤسسه رازی وجود دارد تا واکسن های فراوریی خود را به دیگر کشورها صادر کند.

عین اللهی توضیح داد: وزارت بهداشت بنا به تاکید رئیس جمهور حمایت از فراوری داخلی را در دستور کار جدی خود قرار داده است و بر این اساس نیز اقدام به پیش خرید واکسن های مؤسسه رازی کرد.

وی با بیان اینکه اعتماد ما به واکسن داخلی بسیار زیاد است، چراکه می بینم تمامی مراحل تحقیق و فراوری با حساسیت خاصی طی می گردد، اعلام کرد: بر این اساس فراوری داخلی را در اولویت خود قرا داده ایم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به شیوع کرونا گفت: در زمان پیک پنجم این بیماری روزانه تا 50 هزار نفر مبتلا، 15 هزار نفر بستری، 8 هزار بیمار بدحال و تا 700 نفر فوتی داشتیم.

وی با بیان اینکه اگر هر مریضی در بیمارستان فوت کند خود را مسئول می دانیم، اظهار کرد: امروز با کوشش کادر درمانی و اقداماتی که در این دولت در زمینه واکسیناسیون عمومی صورت گرفت توانستیم جلوی بخش اعظمی از مرگ و میر ناشی از کرونا را بگیریم.

عین اللهی با بیان اینکه واکسن کووپارس بر اساس آنالیز های علمی انجام شده بیش از 90 درصد ایمنی در برابر کرونا ایجاد می نماید، متذکر شد: در قالب تست های آزمایشی و عملیاتی بیش از 60 هزار نفر در کشور این واکسن را در یافت نموده اند که نتایج بسیار مطلوبی در بر داشته است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "واکسن های ایرانی کرونا دارای اثربخشی بی نظیری هستند، تحویل 5 میلیون دز واکسن رازی به وزارت بهداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن های ایرانی کرونا دارای اثربخشی بی نظیری هستند، تحویل 5 میلیون دز واکسن رازی به وزارت بهداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید