چرا تیک های آبی توییتر حذف شد؟

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، حذف تیک های آبی افراد مشهور و چهره های سرشناس که سال ها به عنوان کاربران تأیید شده تیک آبی داشتند همچنان جنجالی است.

چرا تیک های آبی توییتر حذف شد؟

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری و به نقل از گاردین، این مسئله اما چطور رخ داد و چرا این قدر مهم است؟ 24 ساعت پس از ناپدید شدن تیک های آبی از حساب کاربرانی که به عنوان تأیید شده در توییتر شناخته می شدند، هرج ومرج در این پلتفرم اجتماعی حاکم شد.

جعل هویت، اطلاعات نادرست شایع شد و تعداد کمی از افراد برای این سرویس که قرار بود تغییراتی را تبلیغ کند ثبت نام کردند. این اقدام تحت مدیریت ایلان ماسک، مالک نو توییتر انجام شد. او متعهد شده است که این شبکه اجتماعی را به هر ترتیبی که شده سودآور کند و در این مورد، کوشش برای وادار کردن کاربران به پرداخت هزینه برای خدمات تأیید و دریافت تیک آبی که قبلا رایگان بود یکی از راه های کسب عایدی بیشتر است.

توییتر تقریبا 400 هزار کاربر تأیید شده داشت و آنالیز ها به این معنی بود که توییتر تأیید نموده بود که کاربران نه جعل هویت نموده اند و نه اطلاعات نادرست منتشر می نمایند. اما در برنامه تیک آبی نو توییتر، کاربران فردی می توانند ماهانه 8 دلار برای علامت آبی بپردازند که با این روش هرکسی می تواند بدون تأیید صحت اطلاعات به این تیک دست پیدا نمایند.

در میان افرادی که تیک آبی تأییدیه خود را از دست داده اند نام افرادی چون پاپ فرانسیس، هری کین، ویکتوریان بکام و اپرا وینفری، دیده می گردد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا که از زمان بازگشت به این پلتفرم توییتی منتشر ننموده نیز تأیید نشده است.

بعضی از کاربران مشهور ازجمله لبرون جیمز، ستاره بسکتبال، استفان کینگ نویسنده و ویلیام شتنر از Star Trek متعهد شدند که به توییتر بلو نپیوندند. پس از اینکه ماسک گفت که پول آنها را خودش پرداخت نموده است، هر سه هنوز تیک آبی ندارند. استفان کینگ گفت: اکانت توییتر من می گوید که در Twitter Blue عضو شده ام. جیمز اوبراین که در توییتر 1.1میلیون فالوور دارد، یکی از کسانی است که اکنون پس از دست دادن تیک آبی خود دوباره آن را دریافت نموده است. او تأیید کرد که برای حسابش پولی پرداخت ننموده است، که به نظر می رسد او هم مانند چند نفر دیگر این تیک را مهمان ماسک است.

منبع: همشهری آنلاین

به "چرا تیک های آبی توییتر حذف شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا تیک های آبی توییتر حذف شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید