چرا گلکسی نوت 10 پلاس بهترین پرچم دار برای خرید در سال 2019 است؟

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، بهترین زمان هر سال برای ارزیابی و آنالیز کیفیت گوشی های هوشمند فراوری شده، معمولا ماه اکتبر هر سال است که شرکت های بزرگ فراوری نماینده گوشی های هوشمند از پرچم داران قدرتمند خود در آن حوالی رونمایی می نمایند. سه چهار ماه آخر سال جاری نیز مانند سال های پیش بسیار شلوغ بود. از سری محبوب گلکسی نوت 10 آغاز شد و به آیفون های سری 11، هواوی سری میت 30، پیکسل های سری 4 و وان پلاس سری 7T ختم شد.

چرا گلکسی نوت 10 پلاس بهترین پرچم دار برای خرید در سال 2019 است؟

در بین پرچم داران بالا، تنها سری میت 30 هستند که به خاطر مسائل و مسائل پیش آمده به خاطر تحریم ها و عدم بهره مندی از سرویس های گوگل، هنوز رسما وارد بازار دنیای نشده اند. باقی محصولات مدتی است که برای فروش در دسترس قرار گرفته اند و لذا بسیاری از افراد سراسر دنیا تجربه استفاده از آن ها را دارند.

حال سوال اینجا است کسانی که به تازگی قصد خرید یک گوشی هوشمند را دارند، از بین این گوشی ها باید کدام محصول را انتخاب نمایند؟ از حیث کیفیت، همه محصولات تقریبا در یک سطح قرار گرفته اند و از نظر قدرت سخت افزاری نیز همه آن ها در پلتفرم خود، قادر به رفع ساختن تمامی احتیاجهای کاربران خود خواهند بود.

سامسونگ چگونه از موفقیت آیفون های 11 سود می برد؟

مواردی که می تواند باعث ایجاد تفاوت بین این گوشی ها گردد، قیمت، یک سری قابلیت های نرم افزاری، باتری و لوازمی چون قلم است. دوربین هم نباید از قلم بیفتد! اگرچه تفاوت کیفیت عکاسی در گوشی های بالا آنقدرها فاحش نیست، اما شاید برای بعضی ها نقش معین نماینده ای داشته باشد!

اما باید این نکته را یادآور شویم که اگر از هواداران سرسخت یک برند خاص همچون آیفون هستید، بدون یک گوشی اندرویدی نمی توانید به امور زندگی خود رسیدگی کنید و یا به طور کلی محدودیت ها و معیارهای خاصی برای انتخاب گوشی هوشمند دارید، بهتر است فکر خواندن این متن را از ذهن خود بیرون کنید.

هدف این متن، یاری به کاربرانی است که قصد دارند یک گوشی هوشمند، صرف نظر از برند خاص، برای رسیدگی به امور خود انتخاب نمایند. بنابراین تعصب از برند خاص را کنار می گذاریم و به انتخاب محصولی می پردازیم که بهترین امکانات کاربردی را با بهترین قیمت به شما ارائه می دهد.

انتخاب وب سایت Gsmarena، گوشی گلکسی نوت 10 پلاس بوده است. این انتخاب ممکن است برای بعضی دیگر عجیب باشد و یا عده ای نیز می توانند انتخاب دیگری داشته باشند. بنابراین بهتر است نگاهی بیندازیم به دلایل این وب سایت برای انتخاب گلکسی نوت 10 پلاس به عنوان یک محصول همه چیز تمام و کاربردی در سال 2019.

گلکسی نوت 10 پلاس یک گوشی کامل و متفاوت است که خدماتی مشابه و یا حتی بیشتر از رقبای خود ارائه می دهد. برای آنالیز این قابلیت ها، از ظاهر آن آغاز می کنیم. گلکسی نوت 10 پلاس واقعا زیبا است! از نمایشگری که به اندازه معقولی خمیدگی دارد تا فریم آلومینیومی و طراحی دوربین ها در پنل پشتی و از همه مهم تر، رنگ بندی به شدت متنوع و زیبای آن.

درون جعبه این محصول، یک شارژر 25 واتی و یک هندزفری USB-C بسیار با کیفیت از برند AKG نیز وجود دارد. این گوشی همچنین تنها با دو میزان از حافظه داخلی روانه بازار می گردد. یعنی 256 و 512 گیگابایت که هر دو مدل با 12 گیگابایت رم همراهی می شوند.

پردازنده 7 نانومتری اگزینوس 9825 و یا اسنپدراگون 855، دوربین سلفی با قابلیت ثبت تصاویر 4K، دوربین سه گانه با کیفیت، باتری 4300 میلی آمپر ساعتی و یک نمایشگر 6.8 فوق العاده با کیفیت و درخشان، دیگر مشخصات این گوشی را تشکیل می دهند.

اگرچه نمایشگر این گوشی با توجه به وب سایت DisplayMate پشت سر پیکسل 4XL و آیفون 11 پرو مکس قرار می گیرد، اما هم از آن ها بزرگ تر است و هم اندازه آن به شکل بسیار خوبی کنترل شده تا این بزرگی زیاد آن قدرها هم دردسر ساز نباشد !

مقایسه دوربین گوشی های گلکسی نوت 10 پلاس، پیکسل 4XL و آیفون 11 پرو مکس در نور کم

مسلما این فکر به ذهنتان خطور نموده که مشخصات گلکسی نوت 10 پلاس که تا کنون در این متن ذکر شده، مشابه آن و یا حتی بهتر، در آیفون 11 پرو مکس نیز وجود دارد. بله! برای مثال پردازنده آیفون 11 پرو مکس که می توان از آن به عنوان شاهکار مهندسی اپل یاد کرد! اما این را هم باید به خاطر داشت که در حال حاضر آیفون 11 پرو مکس نسخه 64 گیگابایتی در آمازون با قیمت 1250 یورو به فروش می رسد!

اما گلکسی نوت 10 پلاس با ظرفیت 256 گیگابایت در آمازون تنها 899 یورو قیمت دارد! جالب اینجاست که برای خرید نماینده اپل با این ظرفیت کاربر می بایستی حدودا 1420 یورو هزینه کند! احتیاجی به اشاره این نکته هم نیست که آیفون معمولا کمتر مشمول تخفیف می گردد و معمولا در کشور ما نیز با قیمتی نجومی و شاید دو برابر گلکسی نوت 10 به فروش برسد! اما گوشی های سامسونگ اغلب شانس بیشتری برای تخفیف در بازارهای مختلف دارند.

وان پلاس 7T پرو شاید برای بعضی از کاربران انتخاب بهتری از گلکسی نوت 10 پلاس باشد! مخصوصا این که قیمت محصولات این شرکت در برابر امکاناتی که ارائه می دهند واقعا معقول است.

برای مثال شما با خرید یک گلکسی نوت 10 پلاس با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی، باید حدودا 900 یورو هزینه کنید. این در حالی است که نسخه مک لارن ادیشن وان پلاس 7T پرو حدودا 100 یورو ارزان تر است، اما از 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد و نمایشگر آن نیز 90 هرتزی است؛ یعنی 30 هرتز بیشتر از گلکسی نوت 10 پلاس که سامسونگ ترجیح داده در آن از نمایشگری با رفرش ریت استاندارد 60 هرتز استفاده کند.

بعد از خرید گوشی سامسونگ این 7 کار را انجام دهید

اما چرا با این همه رجحان، انتخاب Gsmarena همچنان نوت 10 پلاس است؟ اول اینکه وان پلاس از گواهی نامه IP68 بهره مند نیست. این مفهوم تقریبا برای همه شما آشناست. بدین معنا که وان پلاس 7T Pro ضد آب نیست. علی رقم نمایشگر کوچک تر، وزن آن بیشتر از نوت 10 پلاس است و دوربین های بکار رفته در آن نیز از اگرچه فوق العاده هستند، اما در مقایسه با نوت 10 پلاس اندکی ضعیف ترند.

باتری بکار رفته در این گوشی نیز با توجه به سایز و کیفیت نمایشگر، ضعیف تر از باتری گلکسی نوت 10 پلاس است. (4085 میلی آمپر ساعت وان پلاس 7T پرو مک لارن و 4300 میلی آمپر ساعت برای نوت 10 پلاس).

سوای این موارد، گلکسی نوت 10 پلاس از مواردی همچون قلم S-Pen نیز بهره می برد که می تواند آن را به همراه بهتری برای انجام کارهای روزانه شما بدل کند. این قلم کاربردی به شما امکان نوشتن روی تصاویر و یا یادداشت برداری و تبدیل آن به فایل ورد را می دهد. همچنین می توان از آن به عنوان شاتر دوربین نیز استفاده کرد و کنترل بعضی از حالت های دوربین را برعهده گرفت.

رابط کاربری OneUI نیز در بین اندروید استوک، اکسیژن OS وان پلاس و iOS، بیشترین امکان شخصی سازی را فراهم می کند. سامسونگ در این رابط کاربری قبل از اپل و گوگل حالت تاریکی (Dark Mode) را افزوده بود! قابلیت های جذاب دیگر از قبیل سوایپ کردن جهت تماس، کار کردن با منوی اج و غیره نیز در نوت 10 پلاس وجود دارند که خب سلیقه ای هستند و ذکر آن ها به عنوان نقطه قوت این گوشی ممکن است درست نباشد!

اما نکته حائز اهمیت در خصوص این گوشی، امکان افزایش حافظه جانبی آن است! کاربران می توانند در مدل های دو سیم کارد گلکسی نوت 10 پلاس، حافظه داخلی را افزایش دهند که خب می تواند برای کسانی که به حافظه بیشتری احتیاج دارند بسیار حائز اهمیت باشد!

نتیجه نهایی

طبق آنالیز های Gsmarena، قدیمی ترین پرچم دار موجود، درست ترین انتخاب ممکن است. بعضی از افراد ممکن است وان پلاس، آیفون 11 و یا حتی پیکسل 4 را به عنوان انتخاب های بهتری مد نظر داشته باشند.

حقیقت امر این است که گوشی های وان پلاس به خاطر قیمت پایین و پیکسل ها نیز به خاطر تجربه کم گوگل در ساخت سخت افزار مورد قضاوت قرار می گیرند. اپل هم چنین در ذهن بعضی از کاربران می کند که هر چه نام این برند را یدک بکشد، به طرز جادویی بهتر از رقبای خود است.

البته کیفیت بالا و قابلیت های آیفون ها را به هیچ وجه نمی توان انکار کرد. اما قیمت بالایی که برای تجربه آن ها می پردازیم، شاید کمی معقول نباشد. در طرف مقابل اما سامسونگ واقع شده است. شرکتی که محصولاتش عموما با قابلیت های بسیار زیادی روانه بازار می شوند اما خب آنقدر زیاد روی زبان ها افتاده که کسی با جذاب ترین و بهترین محصولات آن هم هیجان زده نمی گردد!

اما در نهایت کاربر بهترین کسی است که می تواند معین کند چه محصولی درست ترین انتخاب برای اوست! با در نظر دریافت شرایط مالی جامعه ما، در دسترس بودن لوازم جانبی و مواردی از این قبیل، گلکسی نوت 10 پلاس بهترین انتخاب ممکن است که هم قیمت مناسبی دارد، هم حافظه داخلی فراوانی دارد، هم به دوربین های بسیار با کیفیتی مجهز شده و هم باتری مناسبی جهت روشن نگه داشتن نمایشگر 6.8 اینچی بسیار با کیفیت آن در اختیار دارد.

نظر شما در خصوص این انتخاب چیست؟ آیا واقعا گلکسی نوت 10 پلاس بهترین انتخاب در بین پرچم داران فعلی بازار به حساب می آید؟

نتایج بنچ مارک گلکسی S10 لایت سخت افزاری قدرتمند را نوید می دهند

منبع: gsmarena

منبع: دیجیکالا مگ

به "چرا گلکسی نوت 10 پلاس بهترین پرچم دار برای خرید در سال 2019 است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا گلکسی نوت 10 پلاس بهترین پرچم دار برای خرید در سال 2019 است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید