کنکور عامل استرس و اضطراب در دانش آموزان، باید نشاط در محیط دانشگاهی جریان داشته باشد

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، مدیر کل دفتر وزارتی وزارت بهداشت گفت: وزیر بهداشت تاکید دارند که شرایط رفاهی دانشجویان را ارتقا دهیم تا نشاط در محیط دانشگاهی جریان داشته باشد.

کنکور عامل استرس و اضطراب در دانش آموزان، باید نشاط در محیط دانشگاهی جریان داشته باشد

حسین داوودی مدیر کل دفتر وزارتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت وگو با خبرنگار ، با اشاره به اهمیت سلامت روان به ویژه در قشر جوان و دانشجویان اظهار کرد: ماباید تلاش کنیم تا اختلالات روانی و موضوعات مورد بهداشت جوان در قشر جوان کشور بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

او ادامه داد: ما باید بستر مناسب را در محیط جامعه و دانشگاه ایجاد کنیم تا از بروز اختلالات و مخاطرات روانی جلوگیری صورت گیرد، چرا که همیشه پیشگیری اهمیت بیشتری نسبت به درمان دارد.

کمبود 200 روانشناس در دانشگاه های علوم پزشکی/غربالگری سلامت روان دانشجویان آبان انجام می شود

باید محیط دانشگاه و مدارس را پرنشاط کنیم

مدیر کل دفتر وزارتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان نمود: وزیر بهداشت تاکید دارند که شرایط رفاهی دانشجویان را ارتقا دهیم تا نشاط در محیط دانشگاهی جریان داشته باشد و دانشجویانی پر نشاط و با سلامت روان بالا داشته باشیم. در تلاش هستیم تا بستر آرامش را برای دانشجویان در محیط دانشگاه ها فراهم کنیم.

داوودی اظهار کرد: البته باید به محیط دانش آموزی نیز مانند دانشجویی توجه داشته باشیم و بستر نشاط و آرامش را در محیط درسی فراهم کنیم هر چند که برنامه هایی مانند کنکور خود عامل بروز برخی چالش های روانی مانند استرس و اضطراب در دانش آموزان و زمان ورود آن ها به دانشگاه است.

پوشش بیمه ای خدمات روانشناسی و مشاوره در دست کارشناسی

مدیر کل دفتر وزارتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: امیدواریم با غربالگری سلامت روان و ایجاد بستر لازم بتوانم فرزندان با سلامت روان بالا داشته باشیم.

داوودی درباره پوشش بیمه ای خدمات روانشناسی و مشاوره بیان نمود: این طرح در دبیرخانه شورای عالی بیمه مطرح شده است و کارهای کارشناسی آن در حال انجام است و امیدواریم به انتها برسد.

رونمایی از سند پایش سلامت روان دانشجویان/ شناسایی 13 اختلال روانی در بدو ورود دانشجو به دانشگاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کنکور عامل استرس و اضطراب در دانش آموزان، باید نشاط در محیط دانشگاهی جریان داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنکور عامل استرس و اضطراب در دانش آموزان، باید نشاط در محیط دانشگاهی جریان داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید