20 مقصد بیست برای سفر زمستانی!

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، اگر دلتان می خواهد از سرما بگریزید و به منطقه ها گرم بروید بهترین مقصد برایتان منطقه ها جنوبی است . این روزها برخی جزایز کیش و قشم و بندر چابهار هم فال است وهم تماشا

20 مقصد بیست برای سفر زمستانی!

وبلاگ سفر و گردشگری: اگر در پی برنامه ریزی سفر در زمستان هستید و با تماشا تعطیلات بهمن به فکر سفر افتاده اید با ما باشید تا مقاصد خوش سفر در فصل سرما را به شما معرفی کنیم.بهرحال ذائقه ها فرق دارد اگر دلتان می خواهد از سرما بگریزید و به منطقه ها گرم بروید بهترین مقصد برایتان منطقه ها جنوبی است . این روزها برخی جزایز کیش و قشم و بندر چابهار هم فال است وهم تماشا . هم می توانید ازجاذبه های رویایی این جزیره ها لذت ببرید و هم خرید کنید. گرچه تعطیلات بهمن قشم شلوغ است اما سفر به این جزیره دوست داشتنی در هر صورتی خوش است.

سفر به جزیره های جنوب

شما می توانید در فصل زمستان از تمامی جزیره های جنوب کشور تماشا کنید. آب و هوای جزایر جنوبی ایران در فصل زمستان مرطوب و خنک است. به طوری که نه از سرمای استخوان سوز شهرهای دیگر در آن خبری است و نه گرمای تابستان و شرجی در آن راه دارد.

بهترین جزایری که می توانید در فصل به عنوان مقصد سفر خود در نظر بگیرید، تنوع زیادی دارد. جزایر زیبای زیادی در جنوب ایران وجود دارد که می توانید هدف سفر خود قرار دهید. شما می توانید در سفر به جنوب لیستی از این جزایر را تهیه کنید. پس از آن بنا به شرایط خود به هر کدام که می خواهید سفر کنید:

جزیره کیش

جزیره قشم

جزیره هنگام

جزیره لارک

جزیره لاوان

جزیره هرمز

جزیره ناز

جزیره ابوموسی

جزیره هندورابی

جزیره مارو

جزیره مینو

جزیره عباسک

جزیره ابوموسی

جزیره سیری

جزیره خارک

جزیره بونه

عسلویه با سواحل بکر و تمیز

اگر سری به عسلویه در بوشهر بزنید میتوانید از ساحل بکر و زیبای آن ، ساحل بنود ، پارک ساحلی نخل تقی ، پارک ملی نایبند ، آب انبار بندو و قلعه شیخ کنعانی تماشا کنید.

شهر جم هم یکی از زیباترین شهرهای جنوب ایران است که با موقعیت کوهستانی که دارد آب و هوایش برای زمستان بسیار مطبوع است. مهم ترین جاذبه این شهر جنگل گلودبردکان است که میتواند پیک نیک خاطره انگیزی برایتان به ارمغان بیاورد. کوه پردیس یا پدری جم در این منطقه با افسانه های زیادی که درباره اش گفته می شود نیز یکی از مجذوب کنندهیت های گردشگری این شهر جنوبی ایران است.

بندر سیراف هم یکی از شهرهای بندری و زیبای جنوب است که چشم انداز زیبایی از سواحل فیروزه ای خلیج فارس را به نمایش می گذارد.

گورستان تاریخی بندر سیراف بسیار معروف است و قدمتش به دوره ساسانیان باز میشود. در این بندر میتوانید از قلعه نصوری ، موزه سیراف ، گور سیبویه و بازار سیراف تماشا کنید و از خوردن غذاهای دریایی بندر لذت ببرید.

شوشتر و آسیاب های آبی حیرت انگیز

شوشتر یکی از شهرهای تاریخی در سفر به خوزستان است که با داشتن جاذبه های گردشگری ارزشمند که سازه های آبی در راس آن قرار گرفته است، یک مقصد مجذوب کننده برای سفر در تعطیلات بهمن است.

آسیاب های آبی شوشتر یا سیکا در خوزستان، تصویری منحصر به فرد از ایران باستان یعنی دوران ساسانی و هخامنشیان را به نمایش می گذارد. مجموعه ای از پل ها، بندها، آسیاب ها، آبشارها، کانال ها و تونل های عظیمی که آب را هدایت و چرخه آسیاب ها را می گردانند. برای تماشای آسیاب های آبی باید به خوزستان، شوشتر، میدان 15 خرداد بروید.

دزفول

سفر به دزفول، سفر به شهری زیبا و سرسبز در خوزستان است که هم جاذبه های طبیعی مجذوب کنندهی دارد و هم آثار تاریخی شگفت انگیزی را در خود حفظ کرده.عبور رود زلال و زیبای دز از دل شهر دزفول فضای سرسبز و باصفایی در این شهر ایجاد کرده.

برای ماندن در این شهر می توانید با مراجعه به سایت جاجیگا و رزرو ویلا در دزفول اقامت دلچسبی را در منطقه ها ییلاقی شهر تجربه کنید.

دزفول زمستان و پاییزی با آب و هوای مدیترانه ای دارد و طبیعت سرسبزش آن را به یک مقصد مجذوب کننده برای سفر در تعطیلات بهمن تبدیل کرده است

یکی از مسیرهای مجذوب کننده در سفر به دزفول، تماشا محله های قدیمی شهر مثل حیدرخونه، خیمه کشون، پلابچیلون، چیتاآغامیر، حج مرودی و چولییون است که نباید از دست بدهید.

طبس

طبس، از شهرهای خراسان شمالی و یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران که لقب عروس کویر ایران را از آن خود کرده یک مقصد کویری مجذوب کننده برای سفر در تعطیلات بهمن ماه است.طبیعت طبس ترکیبی از بیابان و کویر است و بزرگترین پناهگاه حیات وحش را در خودش جا داده.

در سفر زمستانی به طبس حتما به دره مشهور و اسرار آمیز کال جنی که هزاران روایت ترسناک از رفت و آمد جن ها و ارواح را در دل خود جا داده، سر بزنید.دره کال جنی طبس یکی از ترسناک ترین منطقه ها ایران و چشم انداز طبیعی شگفت انگیزی است که در اثر فرسایش صخره ها با آب و باد و رسوبات آبرفتی طی هزاران سال شکل گرفته و در میان کویر داغ فضای سرسبز و خنک ایجاد شده.

به جز دره کال جنی طبس جاذبه های تماشای دیگری مثل کویر حلوان، باغ سرسبز گلشن، چشمه مرتضی علی و روستای پلکانی نایبند هم در طبس خواهید دید.نایبند روستای پلکانی از توابع شهر طبس است که با معماری خاص خود در سالیان اخیر به معروفیت رسیده است.

منبع: توریسم آنلاین

به "20 مقصد بیست برای سفر زمستانی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 مقصد بیست برای سفر زمستانی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید