49 هزاردانش آموزپایه اول وپیش دبستانی درکردستان راهی مدرسه شدند

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان امروز در آیین نمادین جشن غنچه ها و شکوفه ها که در مدرسه معلم سنندج برگزار گردید، گفت: ورود دانش آموزان به مدرسه در ماهی که به نام مهر نامگذار گردیده نشان می دهد مدرسه محلی برای مهر و نهادینه سازی آیین دوستی و مهربانی است.

49 هزاردانش آموزپایه اول وپیش دبستانی درکردستان راهی مدرسه شدند

رشید قربانی مطرح نمود: دانش آموزان وقتی در این ماه وارد مدرسه می شوند باید به گونه ای تربیت شوند که در آینده و زمان بزرگسالی دلسوز همنوعان خود باشند و برای آبادانی میهنشان کوشش نمایند. پ

وی ادامه داد: اگر می خواهیم این نوآموزان به مدرسه علاقمند شوند و اهداف تربیتی و آموزشی در آنها رسوخ پیداکند باید معلمان اهداف آموزشی و تربیتی را تعقیب نمایند.

وی با اشاره به اینکه این نوآموزان در سنی هستند که تنها با مهر و محبت مطالب آموزشی و تربیتی را فرا می گیرند، بیان نمود: این نوآموزان به لحاظ رشد ذهنی هم در مرحله ای قرار دارند که از طریق دیدن بیشتر یاد می گیرند بنابراین در قالب تجسم، شعر و تمثیل باید مطالب درسی به آنها آموزش داده گردد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان بر افزایش حساسیت والدین دانش آموزان نسبت به تربیت آنها تاکید نمود و گفت: از امروز این دانش آموزان و نوآموزان وارد خانه دوم خودشدند لذا والدین آنها باید همراهشان باشند تا تاثیر تربیت و آموزش های مدرسه تاثیرگذار باشد.

قربانی بیان نمود: سال جاری قرار است که چند ساعتی در خارج ازوقت کلاس درس مربیان و معلمان در مدارس باشند تا اولیا با آنها درراستای نهادینه سازی ترییت بهتر و بیشتر فرزندانشان نشست هایی داشته باشند.

وی تعداد دانش آموزان پایه اول دبستان دراستان را 27 هزار دانش آموز خاطرنشان کرد و گفت: در سال تحصیلی جدید بیش از 22 هزار نوآموز و پیش دبستانی هم راهی مدارس می شوند.

وی افزود: این تعداد دانش آموز ذکر گردیده در 850 کلاس درس و هزار و 600 مدرسه در استان مشغول به یادگیری می شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "49 هزاردانش آموزپایه اول وپیش دبستانی درکردستان راهی مدرسه شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "49 هزاردانش آموزپایه اول وپیش دبستانی درکردستان راهی مدرسه شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید