از هدف بعدی جنگ تجاری آمریکا تا تهدید جدید ترامپ برای چین

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، در شرایطی که جهان منتظر تصمیم واشنگتن برای اعمال تعرفه روی 200 میلیارد دلار واردات چین است، رییس جمهور آمریکا روز جمعه اظهار داشت تعرفه ها روی واردات کالاهای چینی به ارزش 267 میلیارد دلار دیگر آماده است.

از هدف بعدی جنگ تجاری آمریکا تا تهدید جدید ترامپ برای چین

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری به نقل از رویترز، دونالد ترامپ گفت: 200 میلیارد دلاری که ما درباره آن صحبت می کنیم ممکن است خیلی زود اجرا گردد و تا حد زیادی به چین بستگی خواهد شد. و متنفرم که بگویم اما پس از این، یک بسته تعرفه دیگر برای 267 میلیارد دلار واردات چینی در صورت ابلاغ من، آماده است.

لری کودلاو، مشاور اقتصادی کاخ سفید اوایل روز جمعه اظهار نموده بود ترامپ پیش از اینکه مقامات اظهارات عمومی درباره تعرفه ها را ارزیابی نمایند، هیچ گونه تصمیمی درباره تعرفه های تهدید گردیده برای 200 میلیارد دلار کالای چینی نخواهد گرفت.

دفتر نماینده تجاری آمریکا حدود شش هزار نظر را در جریان دوره نظرخواهی عمومی در خصوص این تعرفه ها که پنج شنبه شب به انتها رسید، دریافت نموده است.

کانادا احتمال منعقد شدن نفتا را بالا می داند

مذاکره نماینده تجاری ارشد کانادا و همتای آمریکایی وی روز جمعه برای سومین روز مذاکرات را برای نجات توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی موسوم به نفتا آغاز کردند زیرا به نظر رسید که اختلافات میان دو طرف کمتر گردیده است.

کریستیا فریلند، وزیر خارجه کانادا پیش از مذاکرات با رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا در مصاحبه با وبلاگ سفر و گردشگری، خوش بینی خود نسبت به مذاکرات را تکرار کرد و آنها را سازنده توصیف کرد.

به گفته لری کودلاو، مشاور اقتصادی کاخ سفید، موضوع اصلی مذاکرات، سیستم سهمیه لبنیات کانادا است.

دونالد ترامپ تهدید نموده که توافق دوجانبه با مکزیک را پیش خواهد برد و به این ترتیب پیمان 25 ساله نفتا میان سه کشور که 1.2 میلیارد دلار تجارت را پوشش می دهد، از میان خواهد رفت.

آمریکا و مکزیک اخیرا درباره اصلاح نفتا به توافق رسیدند و این امر فشار بر کانادا برای توافق با شرایط جدید را افزایش داده است.

آغاز مذاکرات تجاری آمریکا و ژاپن

رییس جمهور آمریکا روز جمعه اظهار داشت آمریکا و ژاپن مذاکرات در خصوص تجارت را آغاز نموده اند و عنوان نمود توکیو می داند اگر توافقی حاصل نگردد، مهم خواهد بود.

وی در هواپیمای ریاست جمهوری به وبلاگ سفر و گردشگری گفت: ما مذاکرات را آغاز نموده ایم. در حقیقت ژاپن بود که ما را به مذاکره فراخواند.

ترامپ که پیش از این چین، مکزیک، کانادا و اتحادیه اروپا را در خصوص مسائل تجاری به چالش کشیده است، نسبت به کسری تجاری هنگفت آمریکا با ژاپن ابراز ناخشنودی کرد اما از توکیو نخواست اقدامات خاصی برای پرداختن به این ناترازی در پیش بگیرد.

با این حال اظهارات روز جمعه وی که به وال استریت ژورنال گفته بود ممکن است به سراغ مسائل تجاری با ژاپن برود، باعث شد دلار در برابر ین کاهش پیدا کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "از هدف بعدی جنگ تجاری آمریکا تا تهدید جدید ترامپ برای چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از هدف بعدی جنگ تجاری آمریکا تا تهدید جدید ترامپ برای چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید