الحاق ایران به موافقتنامه شورای بین المللی روغن و کنسرو زیتون

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری به نقل از وزارت جهاد کشاورزی،سید رحمت اله پریچهر، اضافه نمود: موضوع الحاق ایران به موافقتنامه بین المللی روغن و کنسرو زیتون پس از آنالیز و تصویب در دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال و مصوب شد و مورد تایید شورای نگهبان نیز نهاده شد و چندی پیش تشریفات قانونی آن توسط وزارت امور خارجه کشور انجام شد.

الحاق ایران به موافقتنامه شورای بین المللی روغن و کنسرو زیتون

وی گفت: در سال 2015 شورای بین المللی روغن و کنسرو زیتون در موافقتنامه خود تغییراتی را در زمینه نقش هایی که این شورا می تواند داشته باشد و استانداردها و تعاریف در حوزه زیتون ایجاد کرد که باید به تصویب کشورهای عضو می رسید و از این رو، موضوع این موافقتنامه در سال 95 به معاونت حقوقی رییس جمهوری ارسال شد و پس از پیگیری های زیاد در 20 شهریور ماه سال جاری تشریفات قانونی آن از سوی وزارت امور خارجه ایران انجام شد.

پریچهر گفت: بر اساس شرایط جدید این موافقتنامه و پذیرش آن، ایران به عضویت خود در شورای بین المللی روغن و کنسرو زیتون ادامه می دهد و به زودی پذیرش این موافقتنامه توسط ایران به سازمان ملل متحد اعلام خواهد شد.

وی توضیح داد: اعضای این شورای بین المللی می توانند از خدمات و ظرفیت های آن شامل همکاری های فنی بین المللی برای اجرای پروژه های تحقیقاتی، انتقال تجربه و تکنولوژی، گسترش تجارت روغن و کنسرو زیتون، به روز کردن استاندارها و افزایش کیفیت این محصول استفاده نمایند.

مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی، دسترسی به آخرین آمار در حوزه کشت و فراوری روغن و دانه زیتون، برگزاری بازدیدهای میدانی، ایجاد کلکسیون ارقام و تبادل ژرم پلاسم را از دیگر مزیت های عضویت در شورای بین المللی روغن و کنسرو زیتون مطرح نمود.

وی اذعان داشت: ایران با توجه به برنامه های توسعه ای زیتون و در راستای بهینه سازی فراوری در سال 78 رسما به شورای بین المللی روغن و کنسرو زیتون پیوست.

لازم به ذکر است مقر شورای بین المللی روغن و کنسرو زیتون در مادرید اسپانیا است و علاوه بر اتحادیه اروپا، 15 کشور دیگر دنیا عضو این شورا هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "الحاق ایران به موافقتنامه شورای بین المللی روغن و کنسرو زیتون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الحاق ایران به موافقتنامه شورای بین المللی روغن و کنسرو زیتون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید