شرکت خدمات حمایتی توزیع سموم تاریخ گذشته را رد کرد

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مباحث مطرح گردیده توسط رئیس انجمن تولیدکنندگان سموم مبنی بر توزیع سموم تاریخ گذشته از سوی کارگزاران این شرکت را رد و اعلام نمود:

شرکت خدمات حمایتی توزیع سموم تاریخ گذشته را رد کرد

آزادسازی سموم از سال 1382 با آزاد شدن سموم کنه کش و موش شروع شد و سموم حشره کش در سال 1383 از شمول پرداخت یارانه آزاد شدند و سموم علف کش و قارچ کش تا سال 1386 مشمول پرداخت یارانه بوده و صرفاً توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تامین و توزیع می شدند.

واگذاری تدارک سموم به بخش خصوصی صرفاً در راستای سیاست خصوصی سازی دولت و حمایت از بخش خصوصی انجام گرفته است چرا که کلیه سموم توزیعی شرکت در زمان دولتی بودن توسط سازمان حفظ نباتات نمونه برداری و آزمایش می شد و تنها در صورت داشتن نتیجه آزمایش قابل قبول و مطابقت کامل با استانداردهای بین المللی و سازمان حفظ نباتات کشور توزیع می شدند و استقبال کشاورزان عزیز و تمایل آنها به استفاده از سموم توزیعی شرکت خدمات حمایتی، موید باکیفیت بودن سموم توزیع شده از سوی این شرکت است.

شرکت خدمات حمایتی کشاورزی هر ساله براساس برآورد احتیاج اعلامی از سوی سازمان حفظ نباتات اقدام به برگزاری مناقصه و تدارک سموم مورد احتیاج کشور از طریق شرکت های فراوری نماینده داخلی (در اولویت) و خارجی می نمود و تمامی سمومی که امکان فراوری آنها در داخل کشور فراهم بود در اولویت خریداری می شد و تنها بخشی از سموم که شرکت های فراوری نماینده داخلی توان فراوری و فرمولاسیون این سموم را نداشتند از طریق واردات تامین می شد.

شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تمامی سموم تاریخ مصرف منقضی موجود در انبارهای خود را براساس پروتکل های موجود که با همکاری مشترک سازمان حفظ نباتات، موسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور، این شرکت و مراجع نظارتی تنظیم شده است و مطابق با استانداردهای مربوطه تحت آزمایشات شیمیایی و کاربردی دقیق قرارداده و صرفاً در صورت داشتن نتیجه آزمایش قابل قبول و مطابقت کامل با استانداردهای بین المللی و سازمان حفظ نباتات کشور و پس از الصاق معینات نتیجه آزمایش و درج تاریخ اعتبار مصرف توزیع کرده است و عدم وجود حتی یک مورد نارضایتی از سموم تاریخ مصرف منقضی توزیعی این شرکت موید دقت بسیار زیاد آزمایشات اجرا شده و کیفیت استاندارد سموم توزیعی می باشد و هیچ سمی بدون داشتن نتیجه آزمایش قابل قبول توسط شرکت خدمات حمایتی توزیع نشده است.

شرکت خدمات حمایتی کشاورزی صرفاً سموم فراوریی روز مجتمع شیمیایی آبیک را با کیفیت استانداردهای بین المللی عرضه می کند و از سال 1395 هیچگونه سم تاریخ مصرف منقضی توسط این شرکت توزیع نشده است. اثربخشی انواع سموم به سرعت معین شده و این موضوع مختص صرفاً سموم علف کش نیست و تاثیر پذیری سایر سموم نیز (بجز تعداد معدودی از سموم) به سرعت معین می گردد.

شرکت خدمات حمایتی در رابطه با توزیع سموم، کارگزاری نداشته و در طول سنوات گذشته سموم خود را در اختیار عاملین فروش مجازی که از سازمان حفظ نباتات و سازمان نظام مهندسی کشاورزی مجوزهای لازم را دارند قرار می دهد که همان گونه که مستحضرید نظارت بر عملکرد این عاملین و سموم توزیعی به نحو شایسته یی توسط سازمان حفظ نباتات کشور انجام می گردد.

تهیه گزارشات و مصاحبه های خلاف واقع توسط رئیس انجمن فراورینمایندگان سموم در سال های قبل درخصوص کیفیت سموم توزیعی توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ناشی از نگرانی آن ها در ورود مجدد شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در تامین، تدارک و توزیع سموم می باشد که وفق سیاست های متخذه در هیئت مدیره این شرکت هیچ برنامه یی برای افزایش سهم بازار در فراوری، فروش و توزیع انواع سموم ندارد.

شرکت خدمات حمایتی کشاورزی نسبت به پی گیری حقوقی و قضایی مصاحبه های غیرمستند و خلاف واقع رئیس انجمن فراورینمایندگان سموم به دلیل نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی اقدام خواهد نمود.

براساس این گزارش، هفته گذشته مسعود گیل آبادی، رئیس انجمن فراورینمایندگان سموم کشور با بیان اینکه برخی کارگزاران شرکت خدمات حمایتی اقدام به توزیع سموم تاریخ مصرف گذشته می نمایند، از عدم نظارت و کنترل دقیق برای این مساله انتقاد کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "شرکت خدمات حمایتی توزیع سموم تاریخ گذشته را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت خدمات حمایتی توزیع سموم تاریخ گذشته را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید