طرح های اشتغال زایی در اولویت سفر رئیس جمهور به شاهرود است

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، محمدکرم محمدی عصر جمعه در جلسه هم اندیشی اصحاب رسانه با موضوع سفر کاروان تدبیر و امید به استان سمنان در محل فرمانداری ویژه شاهرود ضمن بیان اینکه در سفر اول رئیس جمهور به استان 72طرح ارائه شد که سهم شهرستان شاهرود 12پروژه بود، ابراز داشت:در مجموع شاهرود 16.8 درصد طرح ها را به خود اختصاص داد که میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه های سفر قبل ریاست جمهوری به استان برای شهر شاهرود 61 درصد است.

طرح های اشتغال زایی در اولویت سفر رئیس جمهور به شاهرود است

وی بابیان اینکه موضوع آب و کشاورزی عمده ترین مسائل روستاهای شاهرود را به خود اختصاص می دهد، افزود: برای حل این موضوع 14 میلیارد تومان برای انجام طرح های آبخیزداری دو شهر شاهرود و میامی در نظر گرفته شد تا با این اعتبارات مشکل احیای قنوات و کاهش سطح آب رفع گردد.

لزوم توجه به ظرفیت های شاهرود

فرماندار شاهرود بابیان اینکه در سفر ریاست جمهوری اولویت با تکمیل پروژه های نیمه تمام است، ابراز داشت: سالن سه هزارنفری، وجود مدارس تخریبی، ایجاد پست برق در منطقه طرود، توجه جدی به آموزش وپرورش از جمله مواردی است که در این سفر گنجانده شده و معتقدیم همانند فرودگاه اگر کار جهادی صورت گیرد قطعا موفق تر خواهیم بود.

محمدی بابیان اینکه شاهرود 74 سال دارای فرمانداری است، توضیح داد: در طول این سال ها شاهد رشد و آبادانی منطقه بودیم اما امروز به دلیل بحث خشکسالی با پدیده مهاجرت روستایی ها به شهرها و بروز آسیب های اجتماعی روبرو هستیم که این امر میزان بیکاری را به نسبت دیگر شهرهای استان افزایش داده است.

وی افزود: در شاهرود پتانسیل و ظرفیت های خوبی برای سرمایه گذاری وجود دارد، وجود معادن پتاس و مس و راه اندازی آن ها می تواند به اشتغال این منطقه یاری کند لذا باید به دنبال ایجاد اشتغال فراگیر در شهرستان باشیم که راه تحقق آن ایجاد وحدت و همدلی است.

اختصاص 4 طرح به شاهرود

فرماندار شاهرود بابیان اینکه اعتبارات پروژه های قبل تامین شده و برای طرح های جدید نیز پیش بینی اعتبارات شده است، ابراز داشت: در این سفر علاوه بر یادمان رئیس جمهور امیدواریم مباحث فرهنگی نظیر خانه مطبوعات و جوان نیز جز طرح ها واقع گردد.

محمدی بابیان اینکه طرح هایی که بتواند اشتغال و بی کاری را حل نماید در اولویت لیست پروژه های سفر ریاست جمهوری است، ابراز داشت: علیرغم آنکه اولویت با اتمام پروژه های به جای مانده از دور اول سفر است اما از مجموع 10 پروژه عمده و مهم استان چهار طرح جدید نیز در این سفر برای شاهرود تعریف شد که لیست آن به وسیله نهاد ریاست جمهوری در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

وی بابیان اینکه بودجه سال جاری شاهرود 64 میلیارد تومان است، افزود: در هر سفری که رئیس جمهور به استان خای مختلف داشتند کمتر از 100میلیارد تومان برای لیست پروژه ها اعلام نشده است که همه آن ها نیز قابلیت اجرایی داشته و قطعا به اتمام می رسد.

ضرورت انسجام و وحدت

فرماندار شاهرود بابیان اینکه سفر ریاست جمهوری و پروژه هایی که برای این سفر در نظر گرفته است به انقلاب ربط پیدا می نماید، ابراز داشت: در طی این چهار دهه برای انقلاب هزینه داده و مقاومت کردیم امروز نتیجه این ایستادگی را می توان مشاهده کرد که آمریکا نتوانسته کشورهای دنیا را علیه ما متحد کند.

محمدی ضمن بیان اینکه اگر بگوییم مردم مسئله ای ندارند اغراق کردیم، توضیح داد: از ابتدای انقلاب بالاترین هزینه را در شرایطی که استکبار همه نامهربانی ها را به ما رواداشت متحمل شدیم و امروز به این دستاورد رسیدیم که آزادی، استقلال و امنیت ایران در هیچ کجای دنیا وجود ندارد.

وی بابیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری به انسجام و هم افزایی احتیاج داریم، افزود: برای استقلال و آزادی هزینه زیادی پرداخت شد در عملیات مرصاد هر کس هر آنچه در دست داشت برای دفاع از خاک ایران پای کار آورد امروز نقدها در راستای اصلاح امور باید از چهار چوب های خود انجام گردد تا سو استفاده ای صورت نگیرد.

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری در این نشست وبلاگ سفر و گردشگری دیدگاه های خود را پیرامون سفر ریاست جمهوری مطرح و پیرامون کیفیت اطلاع رسانی بحث و تبادل نظر شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "طرح های اشتغال زایی در اولویت سفر رئیس جمهور به شاهرود است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح های اشتغال زایی در اولویت سفر رئیس جمهور به شاهرود است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید