عابدی: گروه های سیاسی باید با وحدت امید را به مردم بازگردانند

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: همه گروه های سیاسی باید با یکدیگر وحدت داشته باشند و با میثاقی که با امام بسته ایم کوشش کنیم تا امید و اطمینان به مردم بازگردد.

عابدی: گروه های سیاسی باید با وحدت امید را به مردم بازگردانند

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، حیدرعلی عابدی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس با تبریک عید غدیر بیان نمود: کم آبی مشکل اعظم کشور است. در این زمینه جهاد کشاورزی و وزارت نیرو هنوز برنامه ریزی های لازم را انجام نداده اند و هنوز کشاورزی و توسعه کشاورزی ما بر مبنای کم آبی تنطیم نگردیده است. هنوز بر روی تقاضای آب کار نگردیده است و در این وضعیت هم چنان چاه های عمیق و نیمه عمیق حفر می شود و با برداشت از سفره های زیر زمینی به بحران در اینده نزدیک می شویم.

وی در ادامه گفت: وزارت نیرو به اهمیت نقش خود پی نبرده و از ظرفیت های قانونی خود استفاده ننموده است. سیاست درستی در احیای زاینده رود به کار برده نشد و متاسفانه علی رغم تصویب برنامه های متعدد از سوی شورای عالی آب و شورای زاینده رود ما شاهد اجرای هیچ کدام نبودیم. پرداخت خسارت به کشاورزان شرق اصفهان هنوز عملیاتی نگردیده است و سال جاری استان اصفهان شاهد است که زاینده رود تبدیل به مرده رود گردیده است. متاسفانه برای حفظ حقوق مردم استان اصفهان هیچ کوششی از سوی وزارت نیرو، جهاد کشاورزی و وزارت کشور صورت نگرفته است. آیا با این بی توجهی ها می توان نتیجه گرفت که این وزرا کارایی لازم را برای اداره امور دارند؟

عابدی توضیح داد: بی شک عوامل متعددی در ایجاد بحران فعلی کشور نقش دارند که باید از جوانب مختلف مورد آنالیز قرار گیرد. مهم ترین عامل دولت استکباری آمریکا است. من در تعجبم چرا در موضع گیری ها و مباحثی که مطرح می شود به بدعهدی ترامپ که عامل اصلی مشکلات است اشاره کمتری می شود. مگر میثاق با امام را فراموش نموده ایم که ایشان فرمود هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید چراکه ام الفساد تمام مشکلات است.

وی اعلام کرد: هنوز کسانی هستند که به مذاکره می اندیشند ولی باید از ان ها بپرسیم که امریکا از چه موضعی درخواست مذاکره دارد و نقشش در منطقه چیست؟ آمریکا به دنبال چیست؟ بهترین تعبیر مذاکره با آمریکا را مقام رهبری داشتند. ایشان فرمودند امریکا برای داشته های ما مذاکره می نماید و به ما وعده نسیه می دهد و در نهایت عهد شکنی می نماید. ما باید توجه داشته باشیم که وضعیت فعلی راه چاره اقتصادی ندارد. عدم رای اعتماد به وزیر اقتصاد مشکلی را حل نمی نماید انچه که مهم است عدم اطمینان مردم به آینده و کارآیی دولت و نطام است. راه چاره نیز برگشت اعتماد و امید به مردم است. این کار را یک قوه به تنهایی نمی تواند انجام دهد. همه گروه های سیاسی باید با یکدیگر وحدت داشته باشند و با میثاقی که با امام بسته ایم کوشش کنیم تا امید و اطمینان به مردم باز شود. اگر امید به مردم بازنشود اگر چندین برابر پول نفت را به صورت سکه و ارز در بازار توزیع کنیم، جواب نخواهد داد.

وی در انتها گفت: باید بر روی رفتارهای گروهی مردم مطالعه شود و از کارشناسان علوم اجتماعی دعوت شود به خصوص صدا و سیما و رسانه ها می توانند نقش مهمی در این زمینه داشته باشند و ایمان و اعتماد را به مردم بازگردانند تا بتوانیم اهداف نظام را دنبال کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "عابدی: گروه های سیاسی باید با وحدت امید را به مردم بازگردانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عابدی: گروه های سیاسی باید با وحدت امید را به مردم بازگردانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید