آموزش کامل راه اندازی دستیار صوتی گوگل

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، وب سایت کلیک - علیرضا عباسی: کمپانی گوگل دستیار صوتی اختصاصی خودش را از اندروید مارشمالو به بعد در اختیار کاربران قرار داده است. توسط دستیار صوتی گوگل می توانید با فرامین صوتی، گوشی اندرویدی خود را کنترل کنید. در ادامه این مطلب با آموزش کامل راه اندازی دستیار صوتی گوگل همراه ما باشید.

آموزش کامل راه اندازی دستیار صوتی گوگل

Google Assistant در سال 2016 توسط گوگل معرفی گردید و در ابتدا با قرار گیری در اپلیکیشن Allo، کاربران را در پیغام رسانی هوشمند یاری می کرد. بعد از گذشت مدتی، این دستیار در اندروید مارشمالو نهاده شد و همچنان بعد از چند نسخه شاهد قرار گیری آن در جدیدترین نسخه از اندروید هستیم. (بروزرسانی دستیار گوگل تجربه صوتی بهتر و شخصی سازی بیشتر را فراهم می نماید)

اگر نسخه اندروید تلفن هوشمندتان مارشمالو به بالا است، می توانید دستیار صوتی گوگل را در آن اجرا کنید و از توانایی های آن نهایت استفاده را ببرید. در ادامه با آموزش کامل راه اندازی دستیار صوتی گوگل در گوشی های اندرویدی، همراه ما باشید.

یکی از اصلی ترین پیش نیازها برای دسترسی به گوگل اسیستنت، فعال سازی حساب کاربری گوگل بر روی گوشی است. در واقع بدون فعال سازی حساب کاربری در اندروید، دسترسی به سرویس های گوگل امکان پذیر نخواهد بود. برای ساخت و یا فعال سازی حساب کاربری گوگل خود در گوشی، وارد منوی تنظیمات شوید و از بخش Accounts، گزینه Google را برگزینید.

پس از ساخت و فعال سازی اکانت گوگل خود، مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

1)

انگشت خود را بر روی دکمه هوم نگه دارید.

2)

با باز شدن صفحه جدید، بر روی CONTINUE کلیک کنید.

3)

بر روی I AGREE کلیک کنید.

4)

عبارت Okay Google را چندین بار با صدای رسا بخوانید تا گوگل صدای شما را شناسایی کند.

5)

در صورتی که می خواهید با گفتن Okay Google قفل دستگاه باز گردد، تیک گزینه تعیین شده را بزنید. (بهتر است برای حفظ امنیت، این بخش غیرفعال باشد.)

6)

بر روی FINISHED تپ کنید.

7)

دو گزینه نمایش داده شده را در صورت لزوم فعال نموده و بر روی گزینه NEXT کلیک کنید.

با طی این مراحل، گوگل اسیستنت فعال شده و می توانید از دستورات مختلف آن بهره ببرید. برای مثال می توان از گوگل اسیستنت برای اجرای موزیک استفاده کرد و یا درباره یک خواننده یا بازیگر مشهور، اطلاعات به دست آورد.

برای کار با گوگل اسیستنت به نکات زیر هم توجه کنید:

  • در مرحله 7 با فعال سازی گزینه Get info for whats on your screen، دستیار صوتی گوگل به هرآنچه در صفحه نمایش گوشی شما وجود دارد، دسترسی خواهد داشت و با تکیه بر این اطلاعات، شما را یاری می نماید.
  • کاربر می تواند با نگه داشتن انگشت بر روی دکمه هوم و یا گفتن عبارت Okay Google، گوگل اسیستنت را اجرا کند.
  • در صفحه اصلی رابط کاربری گوگل اسیستنت می توان به صورت صوتی و نوشتاری، دستور خود را وارد کرد.
  • امکان استفاده از گوگل اسیستنت برای شناسایی متن، محصولات مختلف، کتاب ، مکان و بارکد وجود دارد.

نظر شما در رابطه با دستیار صوتی گوگل چیست؟ آیا شما از آن در تلفن هوشمند خود استفاده می کنید؟

منبع: برترین ها

به "آموزش کامل راه اندازی دستیار صوتی گوگل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش کامل راه اندازی دستیار صوتی گوگل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید