آکواریوم بارسلونا اسپانیا، مکانی برای آشنایی با دنیای زیر آب!

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، آکواریوم بارسلونا | Aquarium Barcelona

یکی از جاذبه های دیدنی شهر بارسلونا در کشور اسپانیا آکواریوم آن می باشد که دارای 35 آکواریوم مجزا است و در کل مجموعه 11 هزار نوع و 450 گونه مختلف از ماهیان و جانوران زندگی می نمایند. آکواریوم بارسلونا در نزدیکی مرکز خرید Maremagnum قرار گرفته و بسیاری پس از خرید کردن تصمیم می گیرند به تماشای دنیای زیر آب بروند و راز و رمز و شگفتی های آن را از نیزدیک تماشا نمایند. آکواریوم دارای تانک اقیانوس است که در آن کوسه و دیگر ماهی های بزرگ نگهداری می گردد. برای گردشی کوتاه در آکواریوم بارسلونا با خبرنگاران همراه شوید.

آکواریوم بارسلونا اسپانیا، مکانی برای آشنایی با دنیای زیر آب!

اوقیانوسیم | The Oceanarium

این بخش در کل اروپا منحصر به فرد است و بعضی گونه های نادر در آن نگهداری می شوند. قطر آن 36 و عمقش 5 متر است، که در کل 4 میلیون لیتر آب را در خود جای داده است. دراین مجموعه گونه های متعدد و متنوعی مانند مارماهی، ماهی مولالا، پرتوماهیان بزرگ و دو نوع کوسه نگهداری می گردد که ستارگان اصلی آکواریوم بارسلونا به حساب می آیند. یک تونل شفاف که بیش از 80 متر طول داردبه شما این امکان را می دهد که از یک پیاده روی دیدنی و جذاب در زیر آب لذت ببرید. شما می توانید لذت کشف دریای مدیترانه را تجربه کنید، به طوری که گویی در کنار کف دریا هستید، فقط چند اینچ دورتر از کوسه ها و سایر گونه های خطرناک.

آکواریوم مدیترانه | Mediterranean aquariums

این مجموعه بزرگ ترین آکواریوم با تم مدیترانه در دنیا است، در واقع اگر می خواهید با دنیای زیر آب های دریای مدیترانه آشنا شوید احتیاجی نیست که خیس شوید بلکه تنها کافی است کمی بیشتر پیش بروید واز 14 آکواریومی که به آن اختصاص داده شده اند دیدن کنید. در هر کدام از آن ها می توانید درباره گونه های مشهور یاد بگیرید. همچنین دو گونه در خطر انقراض که جزو محافظت شده ها هستند نیز در این جا نگهداری می شوند. هنگامی که در امتداد این آکواریوم قدم می زنید ممکن است فکر کنید که در حال شنا کردن با کوسه ها هستید.

آکواریوم موضوعی | Themed aquariums

آکواریوم های مضمون شما را قادر به لذت بردن از جزئیات کوچک گیاه و جانوران دریایی می سازد که به طور کامل در آکواریوم های بزرگ دیده نمی گردد. این تانک های کوچک دارای تعدادی از ماژول های تعاملی هستند که می توانید از آنها برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص موجودات موجود بهره ببرید.

آکواریوم های گرراستای | Tropical aquariums

دنیای رنگارنگ رنگی پیش ما از زیر دریا باز می گردد. اینها صخره های مرجانی هستند: منحصر به فرد، با ساختاری زیباکه با کلنی های کوچک معماری ساخته شده اند. LAquàrium de Barcelona دارای 7 آکواریوم است که این دریاها را نشان می دهد و به خواص شگفت انگیز آن می پردازد تا شما را قادر به سفر در دریاهای گرراستای بدون احتیاج به دریافت یک هواپیما کند.

سیاره آبی | Planeta Aqua

نزدیک به سه چهارم سیاره ما با آب پوشیده شده است با این حال اطلاعات اکثر ما از دنیای زیر آب بسیار کم است. پس از بازدید از طبقات نام برده ادامه راستا بازدید به طبقه دوم می رسد. در این قسمت شما می توانید موجوداتی را مشاهده کنید که از متنوع ترین محیط های آبی آورده شده اند. آن ها در آب های بسیار سرد، اعماق تاریک و یا آب های گرم زندگی می نمایند. در این قسمت گونه خاصی از پنگوئن های بازیگوش نیز نگهداری می گردد.

جواهر دریا | Jewels of the sea

بدون شک دریا جواهرات زیادی را در خود جای داده است اما در آکواریو بارسلونا منظور از جواهر صدف ها هستند که در طول تاریخ برای کابرد های مختلفی به کار گرفته شده اند در این جا شما می توانید بعضی از نادر ترین و خارق العاده ترین آن ها را در کنار ابزاری که برای مطالعه شان به کار گرفته شده است مشاهده کنید.

اما نکاتی که ضروری است هنگام بازدید از آکواریوم رعایت کنید:

هنگام ورود به مجموعه جمجمه بزرگی یک کوسه و تابلوهای بزرگی را می بینید که روی آن ها نوشته عکاسی کردن ممنوع است. اما در واقع عکاسی کردن با این جمجمه ممنوع است و اگر تمایل داشته باشید می توانید با آن عکس بگیرید و در آخر با پرداخت هزینه عکستان را دریافت کنید همچنین در طول گردشتان ممکن است از شما عکس بگیرند و بگویند که رایگان است اما هنگام خروج اگر بخواهید عکستان را تحویل بگیرید باید هزینه آن ها را پرداخت کنید. به هر حال عکاسی با دوربین خودتان برایتان هزینه ای نخواهد داشت.

خروجی آکواریوم بارسلونا به گونه ای زیبا تزئین شده است. در این قسمت فروشگاه بسیار زیبایی عموما برای بچه ها فعال است که عروسک همه آبزیانی که در آکواریوم دیدید را برای فروش عرضه نموده اند و عموما افرادی که با بچه ها خود از این آکواریوم دیدن نموده اند برای فرزندان خود و یا حتی برای خود نیز از این عروسک ها که از سایزهای بسیار کوچک گرفته تا ابعاد یکی دو متری هستند خرید می نمایند.

زمان بازدید

آکواریوم بارسلونا در تمام طول میزبان گردشگران است و ساعت 10 صبح کار خود را آغار می نماید اما ساعت تعطیلی آن در روزهای مختلف متفاوت است و از ساعت 19:30 تا 21:30 تغییر می نماید که می توانید تاریخ مورد نظر را در سایت رسمی چک کنید. هر بلیط خریداری شده تا 90 روز بعد اعتبار دارد و قیمت آن برای هر بزرگ سال (بالای 11 سال) 20 یورو، برای بچه ها بین 5 تا 10 سال 15 یورو برای بین 3 تا 4 سال 7 یورو می باشد. البته پکیج خانواده آ که شامل دو بزرگ سال و دو کودک است 60 یورو و برای 4 بزرگسال 68 یورو می باشد. همچنین افراد دارای محدودیت های جسمی از تخفیف ویژه هنگام خرید بهره مند می گردد.

راه دسترسی

اگر با خودرو بروید باید روندا لیتورال خروجی 21 یا 22 را خارج شوید. اگر می خواهید با استفاده از وسایل نقلیه عمومی بروید مترو خط 4 بارسلونتا و خط 3 دراساناس. اتوبوس گزینه دیگر پیش روی شما است که از ایستگاه V17 و 39،45،59،91،120،D120،H14،V13 و V15 می توانید به آکواریوم بارسلونا بیایید. اگر اهل دوچرخه سواری باشید نیز می توانید دوچه تان را در ایستگاه لآکواریوم بگذارید.

شماره تماس: 00932217474

آدرس: Moll dEspanya del Port Vell, s/n - 08039 Barcelona

منبع: الی گشت

به "آکواریوم بارسلونا اسپانیا، مکانی برای آشنایی با دنیای زیر آب!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آکواریوم بارسلونا اسپانیا، مکانی برای آشنایی با دنیای زیر آب!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید