اتصال گوشی به تلویزیون سامسونگ؛ ساده ترین راه چاره ها برای آیفون و اندروید

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، برای اتصال گوشی به تلویزیون سامسونگ باید چه اقداماتی را انجام داد؟ در این مطلب قصد داریم روش اتصال گوشی اندروید و آیفون را به تلویزیون های سامسونگ شرح دهیم.

اتصال گوشی به تلویزیون سامسونگ؛ ساده ترین راه چاره ها برای آیفون و اندروید

تلویزیون های سامسونگ جزو محصولات هوشمند با کیفیت و پر فروش در بازار هستند. در این مطلب قصد داریم روش های ساده ای را که می توان با استفاده از آنها گوشی را به تلویزیون های هوشمند سامسونگ متصل کرد آموزش دهیم. گفتنی است که تلویزیون سامسونگ شما باید حتما هوشمند (Smart) باشد؛ در غیر این صورت بسیاری از راهکار های موجود در این مطلب برای اتصال گوشی به تلویزیون محتمل است کارایی نداشته باشد.

نحوه اتصال گوشی اندروید به تلویزیون سامسونگ به صورت بی سیم

با استفاده از قابلیت Screen Mirroring شما می توانید صفحه گوشی اندروید خود را روی تلویزیون قرار داده و به راحتی تصاویر و ویدیوهای خود را از تلویزیون پخش کنید. حتی می توان برنامه های زنده که روی گوشی در حال پخش است را روی تلویزیون به راحتی دیدن کرد. برای اتصال گوشی به تلویزیون سامسونگ باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

1. برنامه Screen Mirroring Samsung TV را از گوگل پلی دانلود و نصب کنید. سپس آن را اجرا کنید.

2. روی دکمه Get Started و سپس Continue ضربه بزنید. شما می توانید به صورت رایگان از برنامه بهره ببرید. نسخه Pro در واقع حالت پرمیوم برنامه است که باید برای دریافت آن پول پرداخت کنید. به همین علت اعلانیه برنامه برای ارتقا به نسخه Pro را نادیده بگیرید.

3. روی آیکون Cast که در گوشه بالا و سمت راست وجود دارد ضربه بزنید.

4. گوشی به تلویزیون سامسونگ متصل می گردد.

5. برای اجرای برنامه روی تلویزیون، در داخل برنامه سامسونگ روی Screen Mirroring در گوشه بالا و سمت چپ ضربه بزنید. بعد از معین کردن تنظیمات، روی Start Mirroring ضربه بزنید.

در نظر داشته باشید که تلویزیون و گوشی باید هر دو به یک شبکه اینترنت وای فای متصل شده باشند. بعلاوه اگر دلتان نمی خواهد نوتیفیکیشن های گوشی روی صفحه تلویزیون ظاهر گردد، راحت ترین راهکار استفاده از حالت Do Not Disturb تلقی می گردد که روی نوار اعلان های بالای گوشی وجود دارد. با فعال سازی این حالت هیچ نوتیفیکیشنی ظاهر نمی گردد.

در صورت بروز هر گونه ایراد و مشکل در نمایش تصویر و ویدیو حتما از آپدیت بودن برنامه گوشی اطمینان حاصل کنید.

نحوه اتصال گوشی به تلویزیون سامسونگ با کابل USB

اگر قصد دارید گوشی اندروید خود را با کابل USB به تلویزیون سامسونگ متصل کنید، در صورت وجود پورت USB روی تلویزیون این کار امکان پذیر است. البته تلویزیون های هوشمند سامسونگ معمولا حداقل یک عدد پورت USB را دارند. در صورتی که اصرار به استفاده از این روش را دارید، پیشنهاد می کنیم قبل از اتصال، نسبت به ظرفیت شارژ به جای مانده اطمینان حاصل کنید. به طور ایده آل گوشی باید حداقل بالای 50 درصد شارژ داشته باشد.

از اتصال کابل به USB هاب و سپس اتصال هاب به تلویزیون جدا خودداری کنید؛ چرا که در پخش ویدیوها و نمایش هر نوع محتوا از داخل گوشی ممکن است تاخیر قابل توجهی محسوس باشد. بعلاوه این احتمال هم وجود دارد که تلویزیون مورد نظر هاب را در همان گام اول شناسایی نکند.

پس از اتصال گوشی با کابل، ریموت کنترل تلویزیون را برداشته و دکمه Source را فشار دهید. روی صفحه نمایش تلویزیون پیامی ظاهر می گردد. شما باید سورس USB را انتخاب کنید. تنها در این حالت شما می توانید صفحه نمایش گوشی خود را روی تلویزیون مشاهده کنید. برای استفاده از حالت تمام صفحه روی تلویزیون باید گوشی خود را چرخانده تا صفحه نمایش گوشی به صورت افقی در بیاید. بعلاوه بهتر است برای جلوگیری از قطع اتصال، قفل صفحه گوشی را به طور موقت غیر فعال کنید.

اتصال گوشی موبایل به تلویزیون فارغ از نوع و مارک تلویزیون تنها زمانی کاربرد دارد که پایداری اتصال، مهم ترین دغدغه شما تلقی می گردد. در غیر این صورت، اتصال بی سیم برای بیشتر کاربران گزینه راحت تر و سریع تری خواهد بود.

نحوه اتصال گوشی آیفون به تلویزیون سامسونگ

خوشبختانه برخلاف تلویزیون های سایر برندها به خصوص تلویزیون های چینی، محصولات هوشمند نو برند سامسونگ از قابلیت AirPlay پشتیبانی می نمایند. البته در حال حاضر نوترین تلویزیون های هوشمند سامسونگ از نسخه نو ایرپلی یعنی AirPlay 2 بهره برداری می نمایند. در هر صورت توجه داشته باشید که تمام تلویزیون های هوشمند سامسونگ از ایر پلی 2 پشتیبانی نمی نمایند. از طرفی، محصولاتی تنها از این فناوری نو بهره می برند که از سال 2018 به بعد وارد بازار شده اند. با تمام این تفاسیر شما با یک جست وجوی ساده در گوگل می توانید از پشتیبانی تلویزیون تان از این قابلیت مطمئن شوید.

برای فعال سازی ایر پلی روی تلویزیون سامسونگ ابتدا به وسیله ریموت کنترل تلویزیون وارد بخش تنظیمات (Settings) تلویزیون شوید. البته در تلویزیون های مدل 2023 و نوتر نام این بخش به General تغییر پیدا نموده است. سپس Apple AirPlay Settings را پیدا نموده و آن را روشن کنید.

روی گوشی آیفون از گوشه بالا و سمت راست به سمت پایین انگشتتان را حرکت داده تا وارد بخش Control Center شوید. سپس روی Screen Mirroring ضربه زده و تلویزیون سامسونگ را انتخاب کنید. در مرحله آخر باید کد ظاهر شده روی تلویزیون را وارد نموده تا اتصال بی سیم برقرار گردد. در این حالت شما می توانید محتواهای ویدیویی و صوتی را روی تلویزیون دیدن کنید.

اگر صرفا برای پخش صدا قصد اتصال آیفون به تلویزیون سامسونگ را دارید، روی ویجت Now Playing در بخش Control Center ضربه بزنید. سپس روی آیکون AirPlay ضربه بزنید که یک دایره کوچک با یک مثلث است. سپس تلویزیون سامسونگ را انتخاب نموده و کد ظاهر شده روی تلویزیون را در داخل گوشی وارد کنید.

حتما دقت کنید که هر دو گوشی و تلویزیون باید به یک شبکه وای-فای متصل شده باشند.

اتصال گوشی آیفون به تلویزیون سامسونگ با کابل HDMI

اگر تلویزیون سامسونگ شما از ایر پلی 2 پشتیبانی نمی کند، جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد؛ چرا که شما می توانید آیفون خود را به وسیله کابل HDMI به تلویزیون متصل کنید. البته شما به یک عدد کابل HDMI مناسب به همراه مبدل USB-C به HDMI یا آداپتور لایتنینگ به HDMI نیاز دارید. شرکت اپل این دو لوازم جانبی دیجیتال را به صورت اورجینال روانه بازار نموده است. هر چند، به علت قیمت بسیار بالای لوازم دیجیتالی مذکور، گزینه های ارزان دیگری هم در بازار یافت می گردد.

اتصال گوشی به تلویزیون سامسونگ؛ آسان و سریع

تلویزیون های هوشمند سامسونگ از آنجایی که از بستر اندروید برای پردازش استفاده می نمایند، نکته خاص و عجیبی برای اتصال ندارند. البته برای اتصال آیفون به تلویزیون سامسونگ، برترین راهکار استفاده از قابلیت ایر پلی است که در این مطلب سعی نموده ایم به طور خلاصه و مفید به معرفی این المان مجذوب کننده و روش استفاده از آن بپردازیم.

بسیاری از رسانه ها و مقالات در کوشش هستند برنامه های شخص ثالث متنوعی را برای اتصال گوشی اندروید و آیفون به تلویزیون سامسونگ و سایر برندها معرفی نمایند که ما این کار را پیشنهاد نمی کنیم؛ چرا که راهکار های موجود در این مقاله، آسان ترین و حتی سریع ترین روش های ممکن برای اتصال گوشی به تلویزیون دانسته می گردد. در هر صورت انتخاب با شماست. البته، اتصال بی سیم متداول ترین روشی است که بیشتر کاربران برای اتصال گوشی خود به تلویزیون استفاده می نمایند.

منبع: وبلاگ سفر و گردشگری مگ

منبع: دیجیکالا مگ

به "اتصال گوشی به تلویزیون سامسونگ؛ ساده ترین راه چاره ها برای آیفون و اندروید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتصال گوشی به تلویزیون سامسونگ؛ ساده ترین راه چاره ها برای آیفون و اندروید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید