ادامه بارش های خفیف در نقاط مختلف کشور

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: آخرین اطلاعات و خروجی مدل های هواشناسی نشان می دهد امروز 16 تیر در بعضی نقاط استان های ساحلی در گیلان، مازندران تا حدودی در استان گلستان به خصوص در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب گاهی رگبار خفیف باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

ادامه بارش های خفیف در نقاط مختلف کشور

به گزارش ایرنا، معصومه احمدی روز یکشنبه گفت: همین شرایط را در بعضی نقاط ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، همچنین بعضی مناطق شمالی استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل پیش بینی می کنیم.

وی گفت: همچنین شرایط ناپایداری جوی به شکل افزایش ابر و بارش خفیف باران همراه با رعد و برق در بخش هایی از جنوب کشور از جمله نواحی شمالی استان هرمزگان، ارتفاعات شرقی استان فارس و نواحی کوهستانی غرب استان کرمان نیز دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: امروز دریای خزر مواج و متلاطم است، همچنین این شرایط برای آب های جنوبی کشور به ویژه نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس برای دو روز آینده پیش بینی شده است.

احمدی گفت: همچنان تداوم وزش بادهای 120 روزه در شرق کشور به ویژه مناطق شمالی استان سیستان و بلوچستان که کانون آن در منطقه زابل قرار گرفته باعث می گردد که در بعضی ساعات گرد و خاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا را ببینیم.

وی اضافه کرد: در همین مدت در نواحی از مرکز و جنوب کشور در استان هایی مانند یزد، اصفهان، بخش جنوبی استان سمنان، جنوب تهران، قم و مرکزی وزش باد می تواند شدت گیرد که گاهی منجر به بروز پدیده گرد و خاک می گردد، این شرایط در جنوب کشور از جمله استان هایی مانند خوزستان، ایلام و بوشهر هم دور از انتظار نیست.

  • آسمان تهران صاف

کارشناس سازمان هواشناسی اضافه کرد: امروز آسمان تهران صاف خواهد بود که در بعد از ظهر گاهی وزش باد شدت خواهد گرفت، کمینه دمای امروز صبح پایتخت 25 درجه بود و بیشینه دمای امروز تهران به 38 درجه می رسد.

احمدی گفت: در استان اردبیل با دمای 9 درجه بالای صفر و دهلران با دمای 50 درجه بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرم ترین نقاط کشور در 24 ساعت گذشته بودند.

منبع: همشهری آنلاین

به "ادامه بارش های خفیف در نقاط مختلف کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه بارش های خفیف در نقاط مختلف کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید