افزایش 25 درصدی سرعت آپلود 5G؛ ثبت رکورد جدیدی از طریق تی موبایل

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، ممکن است فناوری جدیدی به نام UL Tx switching جهش بزرگی در سرعت آپلود شبکه های 5G ایجاد کند.

افزایش 25 درصدی سرعت آپلود 5G؛ ثبت رکورد جدیدی از طریق تی موبایل

آزمایش های اجرا شده از طریق اپراتور T-Mobile روی این فناوری، باعث ثبت رکورد تازه آپلود 345 مگابیت روی باندهای زیر 6 گیگاهرتز شبکه 5G شد. رکورد قبلی، سرعت آپلود 275 مگابیت بود.

همان طور که می دانید؛ شبکه های 5G را می توان روی فرکانس های زیر 6 گیگاهرتز (سطح پایین)، فرکانس های میان رده مانند C-Band و امواج میلی متری (سطح بالا) اجرا کرد.

بیشتر شبکه های 5G راه اندازی شده، روی طیف های فرکانسی رده پایین یا همان فرکانس های زیر 6 گیگاهرتز هستند؛ چون ترکیبی از سرعت مناسب و قابلیت اطمینان را ارائه می کنند.

افراد بسیار کمی در دنیا به دسترسی دارند که بسیار سریع است ولی برد کوتاهی دارد و مستعد تداخل نشان می دهد.

25 درصد افزایش سرعت آپلود 5G

فناوری UL Tx switching را می توانیم یک ارتقای فنی برای شبکه های زیر 6 گیگاهرتز تلقی کنیم. این فناوری، پهنای باند uplink مصنوعی بیشتری روی فرکانس های مختلف ایجاد می کند تا کاربر سرعت آپلود بالاتری به دست بیاورد.

این فناوری از تکنیک SU-MIMO (مخفف single user multiple input, multiple output) استفاده کرده و امکان آپلود همزمان روی چندین لینک مجزا را روی دستگاه های تلفن همراه، میسر می سازد.

شرکت تی موبایل برای انجام آزمایش های فناوری تازه خود با شرکت های نوکیا و کوالکام همکاری کرده و این آزمایش ها در امریکای شمالی پیاده سازی شدند.

ضمن اینکه در این آزمایش ها از سیستم Modem-RF اسنپدراگون کوالکام که مجهز به هوش مصنوعی این شرکت است و سخت افزار شبکه AirScale نوکیا کمک گرفته شده است.

فناوری تازه UL Tx switching می تواند تا 25 درصد سرعت آپلود شبکه 5G زیر 6 گیگاهرتز را افزایش دهد. تی موبایل در این آزمایش ها به سرعت آپلود 345 مگابیت بر ثانیه رسیده است که فاصله نسبتا خوبی با رکورد قبلی، یعنی 275 مگابیت بر ثانیه دارد و پیشرفت خوبی است.

بهترین خبر برای مودم های 5G خانگی

همزمان، یک سری دیگر از آزمایش ها در کشور استرالیا و از طریق سه شرکت کوالکام، تلسترا و اریکسون انجام شده است. در این آزمایش ها از مودم روتر Nighthawk M6 Pro نت گیر بهره بردند که در دسترس تر از سخت افزار Nokia AirScale بوده است.

پیروز شده به سرعت آپلود 340 مگابیت بر ثانیه دست پیدا کند که چند مگابیت کمتر از رکورد تی موبایل در امریکای شمالی است ولی باز یک دستاورد بزرگ است.

توجه داشته باشید که فناوری UL Tx switching سرعت دانلود را بهبود نمی بخشد. افزایش سرعت آپلود روی 5G می تواند روی کیفیت ویدئوها کنفرانس ها، تماس های ویدئویی، آپلود فایل های بزرگ، بازی های آنلاین و … در بستر شبکه های 5G تاثیر به سزایی داشته باشد.

به زبان دیگر، انجام کارهای روزمره با گوشی موبایل و را آسان تر و تجربه کاربری بهتری می دهد. به ویژه، کاربرانی که در خانه از استفاده می کنند؛ اتفاق بزرگی است.

متاسفانه، مشخص نیست فناوری UL Tx switching چه زمانی در شبکه های 5G تی موبایل یا سایر اپراتورها مستقر می شود. مزایای واقعی این فناوری هنوز کاملا مشخص نیست؛ به ویژه برای مودم های 5G قدیمی و ارزان قیمت، نمی دانیم از آن پشتیبانی می کنند یا خیر.

منبع: شبکه چی

به "افزایش 25 درصدی سرعت آپلود 5G؛ ثبت رکورد جدیدی از طریق تی موبایل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 25 درصدی سرعت آپلود 5G؛ ثبت رکورد جدیدی از طریق تی موبایل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید